Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 20:43
Medlem
Godkväll allesammans!

Jag har fått höra nu av flertal personer nu att jag är extrem svår att läsa av. Jag ser det inte det som något negativt, vill inte vara en öppen bok som alla ska ta del av. För mig är det snarare en svaghet att vara allt för lätt att genomskåda.

Vad tycker ni? Hur ska jag tolka det/svara när folk säger detta till mig?
Citera
Igår, 20:44
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Du är hal
Citera
Igår, 20:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankstort1
Godkväll allesammans!

Jag har fått höra nu av flertal personer nu att jag är extrem svår att läsa av. Jag ser det inte det som något negativt, vill inte vara en öppen bok som alla ska ta del av. För mig är det snarare en svaghet att vara allt för lätt att genomskåda.

Du ska tolka det som att du förmodligen har högfungerande autism.
Citera
Igår, 20:50
Medlem
Crabbofixs avatar
kan inte komma på något sammanhang när man slänger ur sig "du är svår att läsa av", förutom när man spelar poker möjligen.
Citera
Igår, 20:57
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du ska tolka det som att du förmodligen har högfungerande autism.

Det behöver det inte alls vara. Det är omöjligt att ställa en ”förmodligen-diagnos” utifrån det kortfattade som TS skriver.

Jag föreslår att TS frågar ”vad menar du när du säger att jag är svår att läsa av”.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
quts avatar
Du är en kappvändare som inte tar ställning, du lyssnar inte på andra, du har inga egna åsikter.
Klyschig rubrikläsare.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
Att du är sliskig och troligtvis slänger den du pratat med framför bussen när det väl gäller för din egen vinnings skull
Citera
Igår, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
kan inte komma på något sammanhang när man slänger ur sig "du är svår att läsa av", förutom när man spelar poker möjligen.

Du är man förmodar jag? Försök visualisera dig kvinnor i 30-35årsåldern...
Citera
Igår, 21:04
Medlem
particulum1s avatar
Jag rekommenderar att undvika att tolka situationen på egen hand och istället aktivt engagera dig i en dialog om varför personen uppfattar dig som svår att tolka. Ställ frågor som:

Vad menar du?
På vilket sätt upplever du att jag är svår att tolka?
Vad får dig att tänka så?

Man kan lära sig mycket om sig själv genom andra.
Citera
Igår, 21:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Godkväll allesammans!

Jag tycker du ska tolka det som att du är svår att läsa av.
Citera
Igår, 21:36
Medlem
Citat:
Godkväll allesammans!

Lägg inte nån vikt vid en tanklös kommentar. Alla är vi olika och det är väl kanoners
En del är lugna och stillsamma, en del kan inte sitta still. Jag tycker att vi ska visa varandra respekt framför allt.
Citera
Igår, 21:39
Medlem
Citat:
Godkväll allesammans!

Känn inget tvång att svara, du har absolut ingen skyldighet till det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in