Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-06, 17:08
Medlem
Hussefars avatar
För mig kvittar det. Dricker alltid öl ur glas. Aldrig gillat öppningen på burkarna. Öl ska drickas med stora klunkar.
Citera
2024-11-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Drack en Peroni i den nya burken, alltså den höga men smala 33 cl i helgen.

Kändes faktiskt bättre än den klassiska. Vad säger ni, fungerar en hög smal burk för kompetenta ölhävare?

Och vilket namn kan man få på långhalsen nu?

Nya burken? Har inte peroni haft den i flera år ?
Citera
2024-11-06, 18:41
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Ölen blir varm snabbare om man håller i den, och man ser ut som en redbulldrickande trendig fjortis. Dåligt.
Fast det kan ju vara bra om man vill ta en öl offentligt?
Citera
2024-11-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Att ingen har kommit på att sätta ölen i tetrapack ännu, självklart med ett skruvlock av plast som är fäst i ölpaketet som vi har blivit vana vid och förväntar oss! <3

Om det blir svårt med att öppna utan att det sprutar så föreslår jag att öltillverkarna slutar leverera öl med kolsyra, och sen blir den också lättare att dricka rumstempererad direkt när man lämnar bolaget.

Jag tror att det är bra för konsumenten, och det kommer spara tillverkarna massor av pengar!

Det där är faktiskt ingen dum idé alls då jag föredrar att dricka öl i glas (kall flaska är oslagbart också), och det blir både lättare att transportera och hälla upp i glas genom kranen. Vetefan om svepa öl direkt ur ett tetrapacetk känns så jävla gott dock, inte för att jag är fin av mig utan för att det känns väldigt fel.
Citera
2024-11-06, 19:17
Medlem
Jävla tramsburk!
Man sliter ju för i helvete ut naglarna på skiten!
Bojkotta skiten!
Citera
2024-11-06, 19:26
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
botten och "locket" är tjockast, det krävs alltså mindre aluminium att ha samma volym men en burk som har mindre omkrets men som är högre

Nä toppen är indragen på de tjockare burkarna (för att spara material)

Låga burkar väger 0,2 gram mindre! 10.6 gram mot 10.8 för höga. Dom har lika tunga lock då de är lika stora.

Lzl
Citera
2024-11-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Egentligen är det väl skit samma om burkarna är kortare och tjockare eller smalare och högre, men gillar inte just det faktum att rent visuellt försöka lura folk till att tro de får mer öl för pengarna.

Jag tycker nästan tvärtom att det ser ut som om man får mindre och att det var mer i knubbisarna.
Citera
2024-11-06, 20:39
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Drack en Peroni i den nya burken, alltså den höga men smala 33 cl i helgen.

Kändes faktiskt bättre än den klassiska. Vad säger ni, fungerar en hög smal burk för kompetenta ölhävare?

Och vilket namn kan man få på långhalsen nu?
Kompetenta ölhävare dricker ur glas har jag hört, flaskan är bara ett ont måste för att få hem skiten.
Citera
2024-11-06, 21:27
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Det där är faktiskt ingen dum idé alls då jag föredrar att dricka öl i glas (kall flaska är oslagbart också), och det blir både lättare att transportera och hälla upp i glas genom kranen. Vetefan om svepa öl direkt ur ett tetrapacetk känns så jävla gott dock, inte för att jag är fin av mig utan för att det känns väldigt fel.

Mitt inlägg var egentligen sarkasm, jag raljerande lite mot alla pengasparande åtgärder som gör att förpackningar och varor blir tråkigare och tråkigare. Nu i efterhand ser jag att sarkasmen och mina intentioner kanske inte vad så tydliga
Citera
2024-11-06, 21:36
Medlem
Imnshos avatar
Öl ska drickas ur glas.

Tråden kan stängas.
Citera
2024-11-06, 22:46
Medlem
De smala burkarna har mindre fotavtryck vilket gör ett flak enklare att både transportera och förvara
Citera
2024-11-06, 23:02
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Det är väl en vanesak, men den höga burken förknippar jag numera med läsk. Men visst, jag köper ju viner på burk ibland och de är ganska bra.

Giraffen eller något?

Viner på burk? Why?

Vitt? Rött? Bubbel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in