Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:59
Medlem
Vem såg denna film? Verkar vara riktigt, riktigt bortglömd idag.. Undrar varför.

https://m.imdb.com/title/tt0110005/

Citat:
Two teenage girls share a unique bond: their parents, concerned that the friendship is too intense, separate them, and the girls take revenge.

https://youtu.be/kJ2yZjnPwQc?si=_mQR1QF9idzB3WC6

Tittar på den nu, rätt bra faktiskt. Oklippta versionen jag hittade på Myrorna en gång.
Senast redigerad av Ftyddgsf456u Igår kl. 21:19.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
schizophrenias avatar
Jag såg den när det begav sig. Riktigt bra film, och i mitt tycke klart bättre än Sagan om ringen. De flesta andra lär väl inte hålla med mig på den punkten, men då får det vara så.

Det var ju ett rätt stort steg av Jackson att göra Braindead 92 till Svarta änglar 94.

Nästan så att man blir sugen på att leta upp något med Mario Lanza på spotify nu.
Citera
Igår, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Jag såg den när det begav sig. Riktigt bra film, och i mitt tycke klart bättre än Sagan om ringen. De flesta andra lär väl inte hålla med mig på den punkten, men då får det vara så.

Det var ju ett rätt stort steg av Jackson att göra Braindead 92 till Svarta änglar 94.

Nästan så att man blir sugen på att leta upp något med Mario Lanza på spotify nu.

Har den här visats på bio i Sverige alltså?

Trodde den var nästan helt okänd idag..
Citera
Igår, 22:20
Medlem
https://www.moviezine.se/nyheter/kat...-peter-jackson

Citat:
Filmen bygger på ett riktigt fall och var Peter Jacksons första seriösa film efter en rad blodiga splatterfilmer. Det var också debuten för både Winslet och Lynskey (”Yellowjackets”, ”The Last of Us”). Winslet valdes ut bland 175 skådespelare för rollen och gjorde rejält med research. Hon har i efterhand sagt att hon lärde sig otroligt mycket av erfarenheten men att den också traumatiserade henne då hon hade svårt att släppa karaktären.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ftyddgsf456u
Har den här visats på bio i Sverige alltså?

Trodde den var nästan helt okänd idag..
Jag såg den åtminstone i en biosalong i Sverige, men om det sen var en vanlig biografvisning, på någon filmfestival eller någon filmstudio/filmklubb minns jag inte.
Citera
Igår, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Jag såg den åtminstone i en biosalong i Sverige, men om det sen var en vanlig biografvisning, på någon filmfestival eller någon filmstudio/filmklubb minns jag inte.

Ok, minns du hur den mottogs?

Den kanske ansågs vara en "tjejfilm" när den kom, och därför såg ingen annan den? Eftersom den är så okänd.
Citera
Igår, 23:48
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ftyddgsf456u
Ok, minns du hur den mottogs?

Den kanske ansågs vara en "tjejfilm" när den kom, och därför såg ingen annan den? Eftersom den är så okänd.
Efter lite kollande ser jag att den gick upp på bio först 1996 i Sverige. Den fick bl.a. fyra getingar i Expressen:
När jag frågade Nicole Kidman om vilken som var hennes senaste totala bioupplevelse, svarade Kidman "Svarta änglar". Något som för hennes del låg nästan två år tillbaka i tiden.

Det har nämligen dröjt innan Peter Jacksons både vackra och grymma, roliga och skrämmande berättelse - den är från 1994 - når Sverige.

Nu är vi att gratulera; "Svarta änglar" är en av höstens mest vitala stunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in