2024-11-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Men visst r det s att USA har mer lokala folkomrstningar? Dr r EU smre.

EU r mycket mer diversifierat n USA men nd drar det mot mer och mer verstatlighet. Det r en sak som jag ogillar mycket starkt med EU och dr tror jag USA p mnga stt r bttre.

Det finns olika aspekter p bra/dlig demokrati. Jag tycker inte EU har bra demokrati, dremot r det helt ok i mnga EU-lnder, men vad hjlper det om EU brjar bestmma allt mer?

Mjligt att dom har mer lokala omrstningar dock har lokalpolitik aldrig intresserat mig s mycket.
Jag saknar mer en federal regering likt USA med en egen budget som i USA r runt 20 % mot
EU.s runt 2 % det skulle ge EU mer tyngd i vldspolitiken.
Ja jag r federalist och tnker att alla i nulget inte kan samlas under globala grundregler utan det
fr ske i steg regionsvis Eu r en region Amerika en annan Asien en Afrika en Arabvrlden en Ryssland en. p sikt hoppas jag dock att dessa regioner kommer kunna enas om i alla fall vissa grundlggande regler som kan glla verallt. kort sagt en mer jmlik vrld.
Kanske med en gemensamt gd centralbank och en global reserv valuta s konkurensen blir lika fr alla.
Citera
2024-11-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Vet inte vad du frsker sga eller vad jag skulle ha verdrivit
Du kanske r hg, ni vnsterliberaler gillar ju snt. Kom tillbaka nr du kommit ur dimman och kan skriva sammanhngande.

Det r ju du som r vnster! Vem googlar pride, penisar och nakna mnniskor liksom. Du r inte med oss om du trodde det. Du har dina i vnstern.
Citera
2024-11-07, 12:34
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland och tidigare Sovjet har ju bytt ut befolkningar. Om det r okej s r det ju bara att deportera alla ryssar frn Narva och sedan hlla folkomrstning.

Ja, det r ju ocks ett alternativ men det knns mer vldsamt. Tyvrr har vl ryssarna i Estland estniskt medborgarskap vilket kan frsvra det hela.

Detta brjar dock bli alldeles fr mycket OT s om ni vill fortstta diskutera gr jag grna det i en annan trd.
Citera
2024-11-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mental ohlsa r starkt utbredd bland woke liberaler. Det r dessa typer som skulle suttit p instutition frr i tiden, men nu r dom vnsterns vljarbas och man utnyttjar deras ohlsa fr att f rster. Dom r ofta veganer och str p en mngd psykofarma. Istllet fr att ge dom geniun hjlp har man gett dom en politisk rrelse i form av lgbtq+ och skrmmer vettet ur dom med att Trump kommer gra ditten och datten. Skamlst r det! P ett stt mste man nstan tycka synd om dom fr att det r uppenbarligen trasiga individer som utnyttjas politiskt.

Det r fr att institut som mentalsjukhusen lades ner, nu fr de g fritt i samhllet med sina skadliga vanfrestllelsen..
Citera
2024-11-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hej!
Vnstertramsaren och kryptokommunisten hr!

Jag r lika lite vnsterkommunist som att jag vurmar om extremhgern s ditt jubel om dess frammarsch kan du behlla.

Jag tror tvrtom, och beroende Trumps kommande framfart och vad han kommer iscenstta, s r det ett wake up call att ha bevakning p.
S trots orovckande relaterat till Nato och vrigt som kan pverka oss negativt, s r det en i sig intressant del att bevaka framledes, dvs Trump version 2.0.
Fr galenskap kommer nr han mnar rodda runt i usa, han har inte direkt varit diskret.

Ge dig nu.. Ni frlorade! Ni kan sminka grisarna hur mycket ni vill (Biden och Harris), men verkligheten kom ikapp. Gr man ett dligt jobb s frlorar man jobbet. Amerikanarna rstade bort dom som stod ansvariga fr hur deras liv frsmrats, hur samhllet frsmrats p mnga omrden o.s.v.

Donald Trump visar att wokeismen hade fel

Ekonomi och skerhet tycks trumfa identitetspolitiken.

Citat:
Fr Donald Trump vann inte frmst fr att han gestaltar ett narrativ eller representerar en grupp. Han vann fr att matpriserna i USA har kat med ver 20 procent sedan Joe Biden blev president. 2022 hade USA de hgsta bensinpriserna p hela 2000-talet. Vintern 2021-2022 kade kostnaderna fr gasuppvrmning med 34 procent. Till detta kan lggas att allt frre unga har rd att kpa en bostad p grund av rusande priser, vilket inte direkt bidrar till framtidshopp.

Den amerikanska arbetarklassen och lgre medelklassen har genomgtt ett ekonomiskt stlbad. ver 60 procent av alla amerikaner lever ln-till-ln. 75 procent r stressade ver ekonomin.

Drtill kan lggas att mnga amerikanska stder drabbats av kriminalitet och social utslagning, vilket i sin tur hr ihop med drogkrisen och smugglingen av opiater och fentanyl ver den mexikanska grnsen.

Under Joe Biden ndde illegala grnspassager mellan USA och Mexiko rekordniver. Svrigheter att ta hand om migranterna skapar, i USA precis som i Europa, en knsla av otrygghet.

https://www.expressen.se/ledare/kari...smen-hade-fel/
Citera
2024-11-07, 12:37
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Det r bara bl delstater som inte krver ID, och varfr gr de inte det tror du?

Och varfr kan demokraterna bara vinna i delstater som inte krver ID?

Vilka delstater syftar du p?

Glm inte att styrka ditt efterblivna pstende om valfusk hos Demokraterna.
Citera
2024-11-07, 12:37
Medlem
petronixs avatar
Vilken fin video! Blir nstan trgd.

🇺🇸 🇺🇸 God Bless the USA 🌟 Trump music video 🇺🇸 🇺🇸

https://youtu.be/-GhKwhFwiA8?si=9iDBWqPdhK4sD_Vk
Citera
2024-11-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Uppenbarligen med tanke p hur dom rstar Ganska uppenbart direkt man landar i USA vart p klasskartan den svarta befolkningen befinner sig. Donald hjlper dom rika. DVS inte afroamerikanerna. Tror du ngot annat r du mer n lovligt korkad.

Hur ska han hjlpa dom menar du? Frklara.
Citera
2024-11-07, 12:42
Avstngd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nstan lite gulligt, det lter som att du tror och hoppas att ditt kra terroristpalestina kommer gynnas. Det kan du fetglmma. Israelstdet kommer bli massivt med Trump. Gissar dessutom att Vance knappast fredrar islamistiskt styrda terrorstater framfr den judiska demokratin.

ven gammelmedia konstaterade dessutom att Iran inte kommer gilla detta. Att Trump kommer hlla den ckliga fundamentalistdiktaturen mycket kort. Utmrkt!

Vad gav du tog i! Terrorist Palestina? Klassificerar du 6 miljoner palestinier som terrorister? Hoppas ditt rvhl inte sprack.

Den katolska principen r inte att stdja Israel och JD r katolik, s det r principen han privat fljer.

Trump som galjonsfigur fr sionisterna frvnar ingen. Utan deras hjlp hade han suttit i fngelse och inte i Vita huset.

Lt oss nu hoppas att Iran utkar uranbrytningen i en snabbare takt.
Citera
2024-11-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Man r outbildad om man inte r utbildad inom ramen av deras utbildning, som om det inte finns fler mjligheter till att utbilda sig inom mngder av omrden idag... Kan du lnka vilken msm-kanal du kollar p?

( Ungefr som https://m.youtube.com/watch?v=_fHfgU...B0cnVtcA%3D%3D

"...One sides news stories, plaguing our country. The sharing of biased and false news has been all too common on social media..." Ja ni har kanske sett klippet hehe, men tl att delas igen och igen. )

Vnstern tror att de r vlutbildade bara fr de betalat sig vg genom college dr de tagit Gender Studies och andra skrpkurser de inte kan f jobb med. Sedan kan de inte ens grundlggande vetenskap som t.ex. vad r en kvinna.. "vlutbildade" jomentjena.
Citera
2024-11-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Vilka delstater syftar du p?

Glm inte att styrka ditt efterblivna pstende om valfusk hos Demokraterna.

Behver du verkligen veta vilka delstater det r fr att kunna besvara dessa enkla frgor? Lter som du trollar fr att slippa svara. Men okej hr kan du se vilka delstater det r: https://x.com/Olddog_tw/status/1851911252098060597

Ses, svara nu!

Det r bara bl delstater som inte krver ID, och varfr gr de inte det tror du?

Och varfr kan demokraterna bara vinna i delstater som inte krver ID?
Citera
2024-11-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Under vilken president startade kriget i Ukraina och Israel? Biden eller Trump?
Borde du inte f ngest av att Bidens vicepresident fr 4 r till vid makten nr det r den administrationen som vgrar diplomati med Ryssland?

Var det inte under Obamas tid frsta attacken kom.. Och obama r ju p antidemoKKKraternas sida..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in