2024-11-06, 14:16
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
r du en sn dr som bara rakt av tror p allt Trump sger?
Eller ocks kan ngon vara ngon som tror p allt vriga politiker sger. Eller hur ?
Sjlv tror jag inte p ngon eller ngot ngon politiker ylar om.

Skall dock bli roligt att se vad Trump hittar p den hr gngen.
Hur han klmmer t gamarna i etablerad media.
Citera
2024-11-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Men realism r som en frisk flkt i dagens politiska klimat!

De flesta svenskar frstr inte ens vad konflikten i Ukraina handlar om

Men det gr du?
Citera
2024-11-06, 14:18
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
USA har ju problem med illegala invandrare frn Mexiko tex.
Det r ju inte ngot Trump har hittat p.

Visst... men den rasistiska demokratiska gruppen i USA anser att det inte finns sna problem och att det bara r fr att Trump r rasist som han vill "lsa problemet" som han sger att han ska lsa det.

Det hr har inget att gra med vad som r sant eller inte. Det har att gra med vad fr knslor de rasistiska vnsterblivna tramset knner att de har.
Citera
2024-11-06, 14:20
Medlem
S jvla fint! En krring grt p kontoret imorse, alla som har riktiga jobb p kontoret hurrade.

Genomgende trend i dagens politik r att ltsas-jobbarna rstar vnster och vrdeskapare rstar hger
Citera
2024-11-06, 14:21
Medlem
Bewnhurs avatar
Det var en vldigt otacksam uppgift som Harris fick, hon blev mer eller mindre inkastad i valet och det mrktes p resultatet. Vldigt chockerande att hon inte lyckades sl Bidens resultat i ett "County" nr det existerar 5750 stycken.

Demokraterna blev lite fr sturska den hr gngen, precis som Republikanerna blev 2020.
Citera
2024-11-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Men realism r som en frisk flkt i dagens politiska klimat!

De flesta svenskar frstr inte ens vad konflikten i Ukraina handlar om

Vet du det? Det finns olika narrativ, olika ambitioner som str i kontrast med varandra.
Frankrikes engagemang r inte av samma natur som Sveriges eller Polen eller fr den delen Ukraina.
Citera
2024-11-06, 14:23
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Visst... men den rasistiska demokratiska gruppen i USA anser att det inte finns sna problem och att det bara r fr att Trump r rasist som han vill "lsa problemet" som han sger att han ska lsa det.

Det hr har inget att gra med vad som r sant eller inte. Det har att gra med vad fr knslor de rasistiska vnsterblivna tramset knner att de har.
Jag tycker mest utav allt att de s kallade goda som pstr sig vara medmnskliga r de verkliga fascisterna som gmmer sig bakom en godhetsmantel.
De uttrycker alltid att de vill mrda ngon och sedan pstr de att de avskyr mrdare.
Ja, ja..

Det hr blir roligt att flja.
Jag har skrattat mnga gnger t Trump.
Han r inte som vriga trkmnsar till politiker. De som tror sig vara s snlla medmnskliga och intelligenta.
Rttare sagt ljuger de om att de r just det.
Citera
2024-11-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Du kallar det borderline. Jag kallar det att vara politiker.
Trump vann fr att han vet hur man talar till bnder p bnders vis. Han r inte en lika erfaren och slipad politiker och vissa ser honom drfr som oseris, andra ser honom rlig och mnsklig.
Slipade politiker och hgre chefer vet hur man anpassar budskapet till mottagaren. Kamalas beteende r ngot helt annat.
Citera
2024-11-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Det finns mnga anledningar till det. Ett frsvar r en hemfrskring och en grundpelare i alla lnder. Det fostrar unga mn och kvinnor till att bli en produktiv del av samhllet. Vi har ocks en frsvarsteknik som vi br bevara och som blir svr att terf inom rimlig tid om vi slnger bort allt.

P 80-talet var grundtanken i frsvaret att det ska vara s jobbigt att invadera Sverige att kostnaderna blir fr stora fr att det ska vara vrt saken. Det r en bra tanke att utg ifrn.

Dessutom, vi vet vl inte vilka som kommer anses vara "Ryssen" i framtiden? Ingen vet vad som hnder om 50 r. Men jag str hellre starkt rustad n att utg ifrn hur omvrldslget ser ut idag och dr bedmer jag Rysslands intention till en invasion av Sverige som ytterst sm. Men vi rustar fr framtiden, inte fr imorgon.
S frsvarmakten ska vara mer som en fritidsgrd tnker du?
Du menar att vi ska oroa oss fr ngon oknd, framtida "ryss" snarare n den nuvarande, som just nu fr ett regelrtt invasionskrig i Europa?
Splittras NATOs lnder s kommer en invasion av Sverige vara bagatellartad fr Ryssland. Speciellt om vi hamnar utanfr andra medlemmars krnvapenparaply. Det r tillrckligt illa stllt som det r. Tror varken USA, Storbritannien eller Frankrike skulle st upp fr Sverige om Putin slppte en atombomb. Tror det r frestande fr Kreml att syna bluffen.
Citera
2024-11-06, 14:29
Medlem
Hexen666s avatar
Vilken underbar dag. Vi slipper d i WW3 boys

En klar och tydlig vinst med starkt mandat. Han knep till och med popular vote! Kunde inte bli bttre n shr. t skit sojaliberaler. Nu blir det 4 episka r!
Citera
2024-11-06, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
S frsvarmakten ska vara mer som en fritidsgrd tnker du?
Du menar att vi ska oroa oss fr ngon oknd, framtida "ryss" snarare n den nuvarande, som just nu fr ett regelrtt invasionskrig i Europa?
Splittras NATOs lnder s kommer en invasion av Sverige vara bagatellartad fr Ryssland. Speciellt om vi hamnar utanfr andra medlemmars krnvapenparaply. Det r tillrckligt illa stllt som det r. Tror varken USA, Storbritannien eller Frankrike skulle st upp fr Sverige om Putin slppte en atombomb. Tror det r frestande fr Kreml att syna bluffen.

Varfr skulle Putin slppa en atombomb ver Sverige? Bara fr att du tycker han verkar lite "trigger happy" eller? Skmt sido, ge mig konkreta belgg p att Putin vill gra detta och vad han tjnar p det?

FM ska vara lika duktig som den r idag. Grna trippelt s stor. Med mer fokus p krnverksamheten och mindre fokus p pride. Hur kan du tolka det som att jag vill att FM ska vara mer som en fritidsgrd? Det hette krigsmakten en gng i tiden, av en god anledning. Tror inte jag kan bli tydligare n s.
Citera
2024-11-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
Nej, men Trump kanske kan inleda fredsfrhandlingar och dialog mellan tv stridande parter och se vad det leder till? Det r ju alltid en start om ngot.

Absolut! Frhoppningsvis kan han lyckas dr andra inte gjort det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in