Citat:
Ursprungligen postat av
BattlestarValhalla
Men det gr ju emot hans tidigare fyra r. Ni baserar ju era framtidsprognoser p ingenting, i princip.
Nr Trump var president s varken frde han krig eller krigshetsade. Han frstrde ISIS, men det r ju en annan femma. Dessutom fick han ju NATO lnderna att faktiskt brja rusta upp, nr han ppekade att det var vldigt f lnder som levde upp till 2% av BNP i frsvarsutgifter. Hade Ka-maala eller Biden gjort det s hade de skerligen blivit hyllade.
Trumps approach r att lsa konflikterna runt om i vrlden, om han kommer lyckas har jag ingen aning om men jag ger han goda chanser och gillar hans approach mycket mer demokraternas. Han lyckades medla fred i mellanstern mellan Israel och arabvrlden. Det r ju snarare den andra sidans svaghet som ledde till 7 oktober och efterdyningarna vi str kvar med idag. Han fick ocks Nordkorea att rtta in sig i ledet.
Nej, jag kper inte kremlpropagandan. Jag frsker helt enkelt frklara hur ryssarna i liten del tnker. Det kan vara vrt att veta hur fienden tnker ocks och inte ramla in i simpla klyschor och frutfattade meningar som presenteras i diverse kvllstidningar.
Han "medlar fred" genom att backa, att verge allierade. Att dra sig ur Afghanistan var p Trumps initiativ och nu r det landet i talibanernas grepp. nda vinklade MAGA-folket det till att vara Bidens fel p ngot stt, patetiskt.
Samma sak lr hnda i Ukraina, och kanske i frlngningen med resten av Europa ocks. Om Kina ngonsin planerat att invadera Taiwan s r Trumps mandatperiod det gyllene tillfllet de har vntat p.
Bara fr att ryssarna tnker i linje med inhemsk propaganda betyder det inte att propagandan representerar sanningen.