2024-11-06, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fausto
Ja, och det r mjligt att enstaka sdana fall har frekommit i frvirringen efter att RvW slopades. I ett land med ver 330 miljoner invnare finns enstaka fall av i princip vilka galenskaper som helst. Frsk frst proportionerna.
Hsr inget med saken att gra om det mrks att kvinnor dtt pga nya lagar n Roe V Wade som gr att de dr eller skadas och inte kan f ler barn.
Det r allts en frsmring och allvarlig konsekvens och det rknas inte i ratio
Citat:
Det finns akademiska "underskningar" p omrdet som hvdar att amerikanska kvinnors liv generellt r i fara om de inte har lngt mer tillgng till abort n alla europeiska kvinnor, men de r som sagt politiska partsinlagor, och rent nonsens verlag.
Ja, de dr ven som gravida fr att mn slr ihjl dem, detta sorts fosterdd har kat i usa.
Citat:
terigen, fr tredje gngen, ytterlighetsfall som de du nmner kommer inte att nmnvrt pverka en majoritet av vljare, srskilt inte d varenda amerikan har mjligheten att pverka lagar p lokal niv, dvs delstaten.
terigen diskuterar man inte i "ytterlighetsfall" om det r en klar konsekvens av att Roe v Wade hvde av Trump och politiker sitter godtyckligt och beslutar i olika delstater.

Det pverkar helt klart det mn som frlorat sin fru och barn som frlorat sin mamma och en lag skapar ddsfall och skador.

Skulle vilja se den hr diskussionen i Sverige, om abortlagen vore olika regionalt..
Det r nog ltt att frsvara Trump, som hans stadiga supporter, men nr det nrmar sig egna trskeln r det inte lika sjlvklart.
..och ja, jag vet skillnaden p delstater och landsting, den valsen har redan gtt ett par varv s gr dig inga besvr...
Citera
2024-11-06, 22:32
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Sknt att han hindrat en kvinna frn att bli president tv ggr om.

Det enda folk gemensamt hatar mer n judar r tjejer/kvinnor speciellt styrande sna. Vi kommer aldrig f en kvinnlig president.
Citera
2024-11-06, 22:34
Medlem
Fibululans avatar
Hennes tal visar varfr hon frlorade, ingen fattar vad hon pratar om 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Man reagerar med ett instinktivt ckel av att bara hra hennes gnlliga, darriga rst och falska positivitet.

Hller med. Jag hll givetvis p Trump men hade kunnat hjlpa Demokraterna att gra ett bttre val.
Jag kan se saker objektivt. Dom har gjort alla fel man kan gra i stort sett.
Att lta denna inkompetenta kacklande lgbegvade kuksugande fyllekrring verhuvudtaget stlla upp var det strsta.

En vicepresident som rknades som den smsta i historien som till rga p allt satt under 3,5 misslyckade r med Biden hade ingen chans att vinna. Detta kunde en idiot frutse dock inte Demokraterna och fake news media vilket visar hur totalt frnkopplad dom r frn verkligheten.
Hon blev krossad i primrvalet 2019. Det borde ha diskat henne frn alla politiska positioner.
Sen har hon en personlighet absolut ingen kan gilla.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Hennes tal visar varfr hon frlorade, ingen fattar vad hon pratar om 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
Precis, det r bara floskler.
Citera
2024-11-06, 22:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
S du menar att ett barn inne i mammans livmoder inte existerar? Den korrekta termen nr ngon avsiktligt ddar ngon r "mord".
Jag menar det jag skrev. Att infanticide, att dda barn r frbjudet i usa.
Det klassas som mord.
Hll dig till rtt terminologi om du ska diskutera, ven om du vill kalla embryon fr barn.
Citera
2024-11-06, 22:35
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
One of the biggest disasters in the history of the Democratic party. Kamala Harris !!

Fr Sveriges del finns det bara nackdelar med det hr resultatet.
Citera
2024-11-06, 22:36
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag menar det jag skrev. Att infanticide, att dda barn r frbjudet i usa.
Det klassas som mord.
Hll dig till rtt terminologi om du ska diskutera, ven om du vill kalla embryon fr barn.
Fast om det sker vid fdelsegonblicket r det okej i vissa bla delstater.
Citera
2024-11-06, 22:36
Medlem
USA och vrlden behver en stark ledare. Nu kan det bli fred.
Citera
2024-11-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Precis, det r bara floskler.

Haha! Hon drog precis en variant av "efter regn kommer solsken" fast p engelska! Vilken jvla infantil dre.
Citera
2024-11-06, 22:37
Medlem
Triremers avatar
Allts Harris r ju helt taktls. Nu stod nyss krringen och talade om att hon som klagare mtte mnniskor som kmpade fr rttvisa, att de lrde sig finna styrka och st upp fr sig sjlva.

Kul liknelse
Citera
2024-11-06, 22:39
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan

Exakt !
Och jag tnkte fr mig sjlv nr hon fick frgan i debatten om folk har det bttre nu n fr 4 r sedan & hon svarade inte utan brja med i grow up in a middle class ...jag tnkte m folk notera att hon inte svarade p.det eller ett rakt svar ngonsin !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in