Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-06, 23:46
Medlem
Pissmasters avatar
Han har precis vunnit valet och r redan igng med sina lgner.

"End inflation, no more inflation" - s 0% inflation ?
"No electrics trucks, a diesel trucks goes from Los Angeles to New york and still has plenty of fuel left" - Det r ca 400 mil , finns det ens lastbilar som gr 400 mil p en tank?
"Ukraine war would never have happend if I were president" - Kriget mot Ukraina var redan igng nr han klev in som president.
"They want to convert our tanks to electric tanks" - Tveksamt, men de kanske vill utveckla eldrivna tanks?

"Ukraine, most of the country is gone" - https://www.svt.se/datajournalistik/...get-i-ukraina/

Det r ju rtt mycket som inte r taget av Ryssland.

Jag har bara lyssnat p inte ens fem minuter och detta r vad jag har snappat upp so far 🤣. Rnderna gr aldrig ur en tiger!
Citera
2024-11-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Gement hoppades de samlade medierna med vertygelse att den senildemente gubbstruttens eftertrdare skulle vinna valet utan ngra strre anstrngningar, men tydligen valde folket ven bort den vimsige och falska Harris. Kanske fr att hon utver sitt std och sina insatser fr fortsatt krigande, mest framsttt som en tillgjord kndis inbjuden till fruntimmerskanapn hos Oprah fr att filosofera kring vstvrldens fr det mesta inbillade "orttvisor" och som tror att man kan fnissa bort besvrliga frgor s lnge man har rtt kn och bakgrund. Jag har absolut inget emot en kvinnlig president, men Harris vore definitivt inte mogen uppdraget.

En intressant iakttagelse r att trenden visar att fler och fler minoriteter vljer bort Demokraterna, s inte ens det r ngot de kan flexa med lngre. Mnga minoriteter har av tradition ytterst svrt att stdja en kandidat som ppet stdjer etnisk rensning och folkmord p urinvnare, s Demokraternas std till Israels hrjningar i Mellanstern har sannerligen bitit dem i arslet med facit i hand eftersom minoriteter av alla etniciteter sllan stller sig bakom kolonialmaktens och imperialismens sida oavsett vilka konflikten berr i detalj.

Du missar en mycket avgrande detalj i din Mellansternanalys.

De flesta amerikanska minoriteter skiter nog i Palestina/Israel, vet knappt var det ligger.
De terstende som var engagerade i palestinafrgan, d.v.s. stttade terrordiktaturen r i princip uteslutande vnster, kommunister en bunt muslimer och s nazister eller nazistlika tomtar.
De frstnmnda kunde enbart tnka sig Kamala, s dem frlorade hon om de var extremt engagerade. S i den biten har du rtt. Men de hade aldrig rstat Trump i vilket fall. Och en rst p Trump r ju knappast std fr palestinavnner i vilket fall. Trump kommer vara tmligen osentimental vad gller Israel, de fr nog kra p som de tnkt. Palestinafrgan har haft obefintlig betydelse i detta val.
Citera
2024-11-06, 23:49
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Snacka om att vara en vlfrtjnt vinnare.

Killen vinner en gng, frlorar ett val fr att sedan vinna igen. Bara dr r han historisk. Men dessutom har Trump haft hela etablissemanget emot sig, talats flertalet gnger, varit freml fr fler mordfrsk n ngon annan president i historien, haft 90% av all media emot sig - men liklvl s str han nu terigen som vinnare.

Sg en politisk bedrift som r strre.

Vi kan ju ta D-dagen som ett exmpel...Annars kan vi ta kvinnlig rstrtt i Sverige s att vi ntligen blev en demokrati. Eller Saltsjbadsavtalen.. det finns ngra att vlja p faktiskt! Annars finns ju mnlandningen (om den nu ens existerar LOL).
Citera
2024-11-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Vi kan ju ta D-dagen som ett exmpel...Annars kan vi ta kvinnlig rstrtt i Sverige s att vi ntligen blev en demokrati. Eller Saltsjbadsavtalen.. det finns ngra att vlja p faktiskt! Annars finns ju mnlandningen (om den nu ens existerar LOL).

Om man tittar p presidentvalet i USA och de senaste riksdagsvalen gr ju inte brudarna jttebra reklam fr kvinnlig rstrtt.
Citera
2024-11-06, 23:52
Medlem
Man kan ju hoppas att Trump tminstone blir en bttre president n Chester Alan Arthur. Men det r vl att hoppas p fr mycket!
Citera
2024-11-06, 23:53
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Om man tittar p presidentvalet i USA och de senaste riksdagsvalen gr ju inte brudarna jttebra reklam fr kvinnlig rstrtt.

uhm? what? 🤣 Det var ju typ det dummaste jag har hrt p riktigt lnge och d har jag suttit och lyssnat p Trumps tal de senaste tio minuterna.
Citera
2024-11-06, 23:53
Medlem
Citat:

Fast D-dagen var vl mer en militr bedrift?
Att allt r politik kan man ju drmma till med d, fast det blir vl lite tntigt?

Jag tyckte framfrallt det var en demokratisk framgng att lawfare inte lnade sig. Nog fr att Trump har sina brister men just den dr grejen ogillade jag mycket starkt. Det var uppenbar lawfare med politiskt frgad domstol. Hoppas det blir en lxa ven p vr sida Atlanten. Men bedrift, nja
Citera
2024-11-06, 23:56
Medlem
Rodrigos avatar
Undrar om demokraterna kommer lra sig ngot av det hr. D syftar jag mest p att man mste ha en kandidat som R ngon fr att fronta alltihop. Det fungerar inte lngre att ha en mediatrnad person som ftt ett tydligt manus och trning vad man ska sga.

Det spelar ingen roll om man framstr som bra, r kvinna och har etniskt frdelaktiga attribut eller vilka saker som nu r s viktiga fr dem. Du mste vara en mnniska med egen vilja och ha ngonting mnskligt vare sig det r bra eller dligt. Man kommer inte undan med fejkskratt och klyshor, eftersom traditionell media inte lngre har makten fr att tcka upp fr snt lngre och bestmma spelplanen.
Citera
Medlem
Citat:
Han har precis vunnit valet och r redan igng med sina lgner.

"End inflation, no more inflation" - s 0% inflation ?
"No electrics trucks, a diesel trucks goes from Los Angeles to New york and still has plenty of fuel left" - Det r ca 400 mil , finns det ens lastbilar som gr 400 mil p en tank?
"Ukraine war would never have happend if I were president" - Kriget mot Ukraina var redan igng nr han klev in som president.
"They want to convert our tanks to electric tanks" - Tveksamt, men de kanske vill utveckla eldrivna tanks?

"Ukraine, most of the country is gone" - https://www.svt.se/datajournalistik/...get-i-ukraina/

Det r ju rtt mycket som inte r taget av Ryssland.

Jag har bara lyssnat p inte ens fem minuter och detta r vad jag har snappat upp so far 🤣. Rnderna gr aldrig ur en tiger!

Skrmmande nr en man med s mycket makt och inflytande kan sprida s mycket lgner. Helt otroligt.

Undra vilken niv av grnslshet han r kapabel till
Citera
Medlem
Citat:
uhm? what? 🤣 Det var ju typ det dummaste jag har hrt p riktigt lnge och d har jag suttit och lyssnat p Trumps tal de senaste tio minuterna.

Du sg allts inte tjejerna som intervjuades igr som rstat p Kamala fr att hon var Kvinna och svart?

Nivn r ju ungefr densamma i Sverige.
Citera
2024-11-06, 23:57
Avstngd
korrektamund0s avatar
Det som r mest irriterande r att tvingas ta del av allt godhetsrunkande bland liberalvnstern som p varenda social medieplattform de kan skapa ett konto p gr inlgg dr de beskriver hur hemskt det r att Trump gtt till val p att deportera illegala invandrare. Eller som godhetsrunkarna beskriver det: "Asylskande ska inte lngre f leva fritt i USA "

Illegala invandrare blev helt pltsligt "asylskande". Det r slut p woke nu, hoppas jag.
Citera
2024-11-06, 23:58
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fast D-dagen var vl mer en militr bedrift?
Att allt r politik kan man ju drmma till med d, fast det blir vl lite tntigt?

Jag tyckte framfrallt det var en demokratisk framgng att lawfare inte lnade sig. Nog fr att Trump har sina brister men just den dr grejen ogillade jag mycket starkt. Hoppas det blir en lxa ven p vr sida Atlanten. Men bedrift, nja

Tja, det var vl bde en militr och en politisk bedrift skulle jag sga. Men stryk det och ta Civil Rights act 1964 istllet d... Det jag ville sga var att det finns mnga politiska bedrifter som r strre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in