Gement hoppades de samlade medierna med vertygelse att den senildemente gubbstruttens eftertrdare skulle vinna valet utan ngra strre anstrngningar, men tydligen valde folket ven bort den vimsige och falska Harris. Kanske fr att hon utver sitt std och sina insatser fr fortsatt krigande, mest framsttt som en tillgjord kndis inbjuden till fruntimmerskanapn hos Oprah fr att filosofera kring vstvrldens fr det mesta inbillade "orttvisor" och som tror att man kan fnissa bort besvrliga frgor s lnge man har rtt kn och bakgrund. Jag har absolut inget emot en kvinnlig president, men Harris vore definitivt inte mogen uppdraget.
En intressant iakttagelse r att trenden visar att fler och fler minoriteter vljer bort Demokraterna, s inte ens det r ngot de kan flexa med lngre. Mnga minoriteter har av tradition ytterst svrt att stdja en kandidat som ppet stdjer etnisk rensning och folkmord p urinvnare, s Demokraternas std till Israels hrjningar i Mellanstern har sannerligen bitit dem i arslet med facit i hand eftersom minoriteter av alla etniciteter sllan stller sig bakom kolonialmaktens och imperialismens sida oavsett vilka konflikten berr i detalj.
Kanske mest avgrande r att fattigdom och kriminalitet givetvis drabbar minoriteterna hrt och Bidenadministrationen inte lyft ett finger fr att hjlpa sin egen befolkning. Istllet har man st pengar ver Israel och Ukraina.
Kriget i Ukraina under Biden och Harris har aldrig haft ngon uppgrelse om varaktig fred i sikte men istllet verkar man beslutsamt ha lobbat fr att kriget ska fortg till sista man har stupat, och givetvis med amerikanska skattebetalare som str fr notan.
Folket har sagt sitt och vill nu att amerikanerna ska fokusera p sig sjlva. Det r ett nyktert och klokt val som man givetvis fr respektera. Fr egen del spr jag en lugnare vrld och bttre frutsttningar fr fred och balans med Trump n med Demokraterna som garanterat hade fortsatt att gda det militrindustriella komplexet och tillfredsstlla privata aktrer framfr det amerikanska folket.
Trump har mycket att stda upp men jag tror han kan gra enorm skillnad.