Citat:
Ursprungligen postat av
Ogunquit
https://www.pewresearch.org/short-re...eaving-office/
Grover Clevland gjorde det 1892, d han blev vald igen.
4 amerikanska presidenter har blivit mrdade och andra har utsatts fr mordfrsk.
Det intressanta med Trumps fans r besattheten. Han r inte bara en politiker utan han r den strsta ngonsin. Det r ju s han beskriver sig sjlv men att hans fans gr det finner jag mycket mrkligt, som om han vore en sektledare. De evangeliska kristna i USA tror ju att Gud utvalt honom. S varfr inte lgga till det ocks att han r the chosen one. Lika osannolikt som att ngon kunde tro att Knutby kvinnan var kristi brud.
Skulle jag lista ngra stora mn som ocks hade mycket emot sig:
Churchill
Gandhi
Washington nr hans arm hll p att utplnas.
verste Chamberlain, slaget vid Gettysburg.
Nelson Mandela.
Alright, ja du har helt rtt. ven fast jag inte tror att Grover hade ett januari 6th att resa sig ifrn s finns det tveklst likheter. Han var p den vinnande sidan frn inbrdeskriget. Med det sagt, s var han ocks en av de presidenter som brt republikanernas dominans och propagerade demokratisk mngfald. Svartmlad d, knd fr sin rlighet idag. Kan ju vara hur Trump kommer ses om 100 r med. Tack fr infon.
Fr vrigt gr sekt epitetet att slnga t bda hll. Men tydligt r att taket p debatten r hgre hos republikanerna. Demokraterna r mer likformade. Vi kan ven se det vid frlusterna. Demokraterna r inte sjlvkritiska nu, medan kritiken inte var ndig efter att Trump frlorat 2020.
Sista dr. Ja du bevisar min pong. Du gr ju till historiens mest knda mn fr att ge en jmfrelse. Var och en kan diskuteras. Viktigast r att det r DEN nivn vi talar om hr.