• 1
  • 2
2024-11-06, 18:05
Medlem
Dishys avatar
Läser i en tidning att Dominika Peczynski säger att unga kvinnor som har välfyllda läppar inte nödvändigtvis har det av estetiska skäl utan för att visa att man har råd.

"Det är en statusmarkering, likväl som dyra väskor är det."

Är det så dyrt att fylla läpparna? Vad kostar det och hur länge håller det? Sidofråga, gör det ont?

Tror ni att det ligger något i det hon säger? Lite ironisk då eftersom man ofta tänker att det ser billigt ut. Får mig att tänka på Dolly Partons kända citat, "Det kostar mycket pengar att se så billig ut som jag".
Citera
2024-11-06, 18:14
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Läser i en tidning att Dominika Peczynski säger att unga kvinnor som har välfyllda läppar inte nödvändigtvis har det av estetiska skäl utan för att visa att man har råd.

Är det så dyrt att fylla läpparna? Vad kostar det och hur länge håller det? Sidofråga, gör det ont?

Tror ni att det ligger något i det hon säger? Lite ironisk då eftersom man ofta tänker att det ser billigt ut. Får mig att tänka på Dolly Partons kända citat, "Det kostar mycket pengar att se så billig ut som jag".

Det är väl den enda rimliga förklaringen, för det ser ju som regel för jävligt ut.

Så det kan ju knappast vara för att locka någon av det andra könet i alla fall.
Citera
2024-11-06, 18:15
Medlem
Crabbofixs avatar
verkar ligga på 3000-4000kr och kanske räcker 4 månader eller nåt så, tja kanske, hon vet nog mer om det där än jag
Citera
2024-11-06, 18:17
Medlem
One2Manys avatar
Det är babbar och WT som vill impa på varandra, för speciellt dyrt är det inte om man inte är en låginkomsttagare.
Citera
2024-11-06, 18:23
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Fyllda läppar som statusmarkör?
Lågstatusmarkör/bristande intellekt.
Citera
2024-11-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy

Statusen beror nog på vem som bär den dyra väskan och vem som har fyllda läppar.

Det är ingen status att tillfälligt, innan man får löneutmätning eller hamnar i Lyxfällan, att bära dessa attribut. Man behöver inte vara ett geni för att lista ut att en tjej som arbetar inom hemtjänsten eller i kassan på ICA inte själv har råd, utan får hjälp av pappa eller sms-lån.
Citera
2024-11-06, 18:42
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Lågstatusmarkör/bristande intellekt.
Precis min tanke. Ordet "status" i sej är ju faktiskt inte synonymt med "hög status" även om det nog var det som frufröken P menade.
Citera
2024-11-06, 19:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Fylla läppar är nog det fulaste en kvinna kan göra så hur det skulle ses som en statuspryl förstår jag inte. Själv ser jag ner på den typen av personer och de brukar genast falla ner i idiotfacket hos mig.
Att se en dyr väska som status låter ungefär lika dumt skulle jag säga och oftast faller de ner i samma idiotfack som läppfyllarna.
Citera
2024-11-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Precis min tanke. Ordet "status" i sej är ju faktiskt inte synonymt med "hög status" även om det nog var det som frufröken P menade.
Åkte själv dit på det. Liksom att kvalitet inte är detsamma som hög kvalitet.
Citera
2024-11-06, 19:13
Medlem
Innan det var modernt att se ut som en anka så hade folk blivit förskräckta när de plötsligt dyker upp med de svullna läpparna. "Hon måste ha fått en rejäl käftsmäll, och nu en stor fläskläpp". Och det är väl därför inga män förstör sitt utseende på detta sätt, alla skulle tro att de har fått stryk. Och det är väl ingen statusmarkör!

Om man utgår från kommentarer om ankläppar från män, så verkar 99,9% tycka att mycket fult. Men de bryr sig inte, utan det viktigaste är att folk ska tro att de tillhör societeten? Världens största missuppfattning inom bimbokretsarna.
Senast redigerad av Newton555 2024-11-06 kl. 19:45.
Citera
2024-11-06, 19:18
Avstängd
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det är babbar och WT som vill impa på varandra, för speciellt dyrt är det inte om man inte är en låginkomsttagare.

Ja äkta WT all the way!

Vänstersvajp direkt!

Skulle kunna tänka mig att testa ett grundligt blow job från en tjej med plastfejs men....nu pratar min kuk.
Citera
2024-11-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Fylla läppar är nog det fulaste en kvinna kan göra så hur det skulle ses som en statuspryl förstår jag inte.
Nu har jag inte läst vad Peczynski skrivit/sagt, men det handlar ju inte enligt ts om att det är snyggt, utan att det är en statusmarkör. Den visar att du har råd. Inte att du vill vara snygg.
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Själv ser jag ner på den typen av personer och de brukar genast falla ner i idiotfacket hos mig.
Jag är kluven. På min arbetsplats finns en hel del av dessa kvinnor som tror att hög status har med väskan och läpparna att göra, men de är helt andra människor på arbetet än vad de är på sociala medier. I alla fall när man lärt känna dem.

Men visst, de är sällan/aldrig de vassaste knivarna i lådan.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-11-06 kl. 19:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in