2024-11-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Inte? Varför skulle jag helt plötsligt känna ett band efter ett år om jag redan har all information framför mig efter tre månader? Det känns jävligt godtyckligt, den svängningen.
Det är inte rocket science eller något sådant. Om man polar med en tjej en längre tid och det börjar bli tråkigt då hoppar man av. Det hände mig och tjejer jag var ihop med tre ggr tills jag fann den rätta. Nu har vi varit tillsammans i drygt 30 år. Det är liksom inget man går och tänker på. Det går inte att tänka fram känslor. Go with the flow.
Citera
2024-11-07, 23:54
Medlem
Citat:
Jag är kär i en tjej men aldrig känt att jag älskar henne, och tror inte jag kommer göra det heller. Efter hur lång tid vet man med säkerhet att "den här personen kommer jag aldrig att älska"?

Tycker ni tre månader är tillräckligt för att få svaret på sin fråga?

Och om man inte saknar personen vid uppbrott, är det då definitivt bevis på att man inte älskade vederbörande?

Är det så här enkelt? Gör slut---------se om du saknar henne?

Förstår inte riktigt vad du vill ha svar på? Men 3 månader borde ju räcka för att ge en indikation på om du vill fortsätta/utveckla det ni har eller gå vidare.

Men det låter som att du är osugen på henne och det är bara en vanlig KK/fling. INTE din framtid fru eller liknande, så leta vidare säger jag
Citera
2024-11-08, 00:05
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Förstår inte riktigt vad du vill ha svar på? Men 3 månader borde ju räcka för att ge en indikation på om du vill fortsätta/utveckla det ni har eller gå vidare.

Men det låter som att du är osugen på henne och det är bara en vanlig KK/fling. INTE din framtid fru eller liknande, så leta vidare säger jag

Jag bör sakna henne?

Jag gillade när vi bråka att trycka på hennes knappar, se henne bli sur... Då ökade mina känslor för henne. Om det finns något älskande så är det hatälskande.

Det fanns en tidpunkt där jag hade empati för henne men det har jag inte längre.
Citera
2024-11-08, 00:10
Medlem
Citat:
Jag bör sakna henne?

Jag gillade när vi bråka att trycka på hennes knappar, se henne bli sur... Då ökade mina känslor för henne. Om det finns något älskande så är det hatälskande.

Det fanns en tidpunkt där jag hade empati för henne men det har jag inte längre.

Bör å bör!? du har inga känslor för henne så nej, jag har haft några snygga KK's den senaste tiden men jag saknar ingen av dom alls för att jag inte känner mer? Jag saknar dom bara när jag är kåt. Dessutom är jag också ganska oskön mot dom då jag omedvetet beter mig som en oskönare människa mot tjejer jag inte tycker om på ett känslomässigt plan!

Du har 2 bra alternativ:
Fortsätt ligg med henne tills du hittar en ny. Så har du något gött å göra under tiden.

Gå vidare direkt å såra henne minimalt. Du kommer sakna någon å bete dig bättre mot en tjej du genuint tycker om framöver.
Citera
2024-11-08, 00:37
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Bör å bör!? du har inga känslor för henne så nej, jag har haft några snygga KK's den senaste tiden men jag saknar ingen av dom alls för att jag inte känner mer? Jag saknar dom bara när jag är kåt. Dessutom är jag också ganska oskön mot dom då jag omedvetet beter mig som en oskönare människa mot tjejer jag inte tycker om på ett känslomässigt plan!

Du har 2 bra alternativ:
Fortsätt ligg med henne tills du hittar en ny. Så har du något gött å göra under tiden.

Gå vidare direkt å såra henne minimalt. Du kommer sakna någon å bete dig bättre mot en tjej du genuint tycker om framöver.

Hon har snortat min hals som drakula och tyvärr läste jag nånstans på quora att en tjej gör endast det om hon känner ett djupt band. Kyss på halsen är ultimata tecknet och man får inte svika den som gör det på en.

Är det bullshit?
Citera
2024-11-08, 01:44
Medlem
har ställt mig denna fråga själv! Dejtade en kvinna för 5 år sedan under 3 månader, allt var underbart och vi klickade perfekt på alla sätt som går, gillade henne och trivdes med hennes närhet och saknade hennes doft när vi inte var nära men jag blev aldrig kär, kände lixom inget speciellt öht vilket var en jävligt konstig känsla i sig.

Vi pratade om det och hon kände snarlika, hon tyckte om mig och mitt sällskap men det fanns ingen kärlek i grunden. Vi skiljdes som vänner men kom överens om att inte ha kontakt pga den surrealistiska situationen och för att inte sabba framtida eventuella förhållanden, det var en bitterljuv känsla minst sagt.

Jag vet ännu inte idag hur man kan trivas med någon så bra, komma överens med och att allt bara flyter men ändå inte känna någon kärlek öht..

Bäst att gå vidare åt varsitt håll för bådas bästa är mitt svar.
Citera
2024-11-08, 04:06
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
har ställt mig denna fråga själv! Dejtade en kvinna för 5 år sedan under 3 månader, allt var underbart och vi klickade perfekt på alla sätt som går, gillade henne och trivdes med hennes närhet och saknade hennes doft när vi inte var nära men jag blev aldrig kär, kände lixom inget speciellt öht vilket var en jävligt konstig känsla i sig.

Vi pratade om det och hon kände snarlika, hon tyckte om mig och mitt sällskap men det fanns ingen kärlek i grunden. Vi skiljdes som vänner men kom överens om att inte ha kontakt pga den surrealistiska situationen och för att inte sabba framtida eventuella förhållanden, det var en bitterljuv känsla minst sagt.

Jag vet ännu inte idag hur man kan trivas med någon så bra, komma överens med och att allt bara flyter men ändå inte känna någon kärlek öht..

Bäst att gå vidare åt varsitt håll för bådas bästa är mitt svar.

Ja samma här. Gillade hennes doft, klockrent att kramas, pratet flöt på, bra synk. Men ändå behöver jag inte henne. Och hon behöver nog inte mig...

Skitskumt. Jag står ändå fast vid att jag är kär i henne. Men inte på det traditionella sättet att hon ockuperar min hjärna. Nu gör jag en tråd men tråden skapas då jag försöker förstå mina egna känslor.

Jag tycker det är synd att jag inte saknar henne. Om det går ihop.
Citera
2024-11-08, 05:09
Medlem
Rozenkvartss avatar
Undrar om detta handlar om hur emotionellt tillgänglig man är. Eller är det detta med dofter, vi kanske inte är gjorda för en del?
Har själv upplevelsen att träffa någon som det känns så klockrent med men känner inte den där starka förälskelsen. Hoppas något djupare kan infinna sig för rädd jag ångrar mig för livet om jag släpper denna. Kan dock känna saknad emellanåt men det är inte det ruset jag upplevt förut. Sen vet jag det är ovanligt och att en del aldrig ens får uppleva det. Jag har kanske fått mitt och får inte fler såna starka kärlekar. Eller växer denna över tiden och blir väldigt långvarig istället? Ibland tror jag också att vi som blivit väldigt sårade förlorat kapaciteten att känna sådär igen.
Citera
2024-11-08, 05:57
Medlem
Helt.okomplicerads avatar
Nä det är för lång tid
Citera
2024-11-08, 06:17
Medlem
Helt.okomplicerads avatar
Du är kär i henne? Lite kär i henne?

Man brukar bli hög av lyckorus när man är kär. Man kan inte sluta tänka på tjejen och vil bara ha henne nära hela tiden. Känner du så? Ja man saknar ju tjejen konstant när man inte kan få ut henne ur sin hjärna.

Att vara 10% kär kanske innebär att du gillar henne som persons/har en positiv syn på sällskapet. Som du förväxlar med ”lite kär” Eller bara kåt

Om hon passionerat hade börjat kysst en annan man i nacken framför dig. Hur hade du känt då? Svartsjuk?
Senast redigerad av Helt.okomplicerad 2024-11-08 kl. 06:19.
Citera
2024-11-08, 07:17
Citat:
Jag är kär i en tjej men aldrig känt att jag älskar henne, och tror inte jag kommer göra det heller. Efter hur lång tid vet man med säkerhet att "den här personen kommer jag aldrig att älska"?

Tycker ni tre månader är tillräckligt för att få svaret på sin fråga?

Och om man inte saknar personen vid uppbrott, är det då definitivt bevis på att man inte älskade vederbörande?

Är det så här enkelt? Gör slut---------se om du saknar henne?

Citat:
Jo jag är kär men inte så starkt. Det är inte 0. Kan påverkas av henne, hon är inte neutral för mig. Men det är inget jag tar med mig hem. När hon står där känner jag av det från och till.

Men som sagt, älskar inte henne för fem öre. Jag saknar inte henne
Svårt att svara på.

Men testa att ta en "pause". Sitter ni ihop 24/7 så kan ju det vara orsaken att du inte saknar henne.

Du vet.. Man saknar inte kossan förrens båset är tomt (eller hur man nu säger det).
Citera
2024-11-08, 09:34
Medlem
Banditas avatar
Tycker det känns lite oklart vad ni har för relation. Dejtar? KK? Vänner? Ytligt bekanta? Främlingar? Kär kan man bli i till och med i förbifarten, medan känslorna oftast utvecklas till att älska personen först när man har varit med denne ett tag.
Så, är du kär i henne utan att hon ens vet om det eller utan att ni är med varandra så vore det nog rätt creepy om du älskade henne.

Är ni ett par som spenderar mycket tid med varandra så är det en annan femma. För vissa tar det längre tid att utveckla väldigt starka känslor. Men om du redan nu känner att du förmodligen aldrig kommer att älska henne är det kanske lika bra att avsluta relationen i god tid. Det blir nog bara jobbigare för alla att fortsätta något som du själv anser saknar förutsättningar för en framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in