Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 10:15
Medlem
Kapten-Booms avatar
Upplever det som att folk som är ute och dejtar gör en stor grej av att bli ihop numera. Ses man och dejtar så går det bra, man tar det som det kommer osv., men när man träffats en tid och man liksom anses vara ett par så är det tydligen nåt som ska diskuteras, är vi ihop eller inte.

Framförallt tjejer verkar tveka som fan över detta, ska man verkligen bli "officiella". Har många killkompisar som dejtar tjejer och hoppas att det ska bli nåt, sedan när de lyfter snacket med tjejen om "vart står vi" så börjar tjejerna tveka och vill inte sätta etiketter på saker utan tycker det är bra som det är typ. Menar såklart inte att man ska anses vara ihop efter 3 dejter men när man träffats i ett par månader och beter sig som att man är ihop blir det ju rätt fånigt att inte vilja ta steget liksom.

Upplevde inte att detta var en så big deal förr, typ när mina föräldrar var unga. Då träffades man och dejtade, sedan när det var tydligt att det var nåt seriöst på gång ansågs man vara ett par. Idag är det nåt man tydligen behöver sätta sig ned och diskutera.

När jag snackat med folk i andra länder, typ USA, så har man inte heller samma rädsla för att bli ihop, utan att vara tillsammans och dejta verkar vara ekvivalenta. "We have been dating for 3 years" kan man t.ex. säga om sin pojkvän/flickvän. Att gifta sig är "the real thing" och tiden innan dess är mest ett test för att gifta sig. I Sverige verkar man dejta som ett test för att bli tillsammans?
Citera
Igår, 10:19
Medlem
Handlar nog mer om att folk dejtar mera nuförtiden och att allt syns i sociala medier om man är öppen med det. Det är alltså inte bra för ens varumärke om man varit ihop med 10 personer innan man är 30.

Du kommer också få en massa frågor från bekanta, släkt osv även när det tagit slut om vad som hände med exet om relationen blivit officiell.
Citera
Igår, 10:55
Medlem
1. Dålig press är inte alltid bra press.
2. Jag dejtar en tjej för att jag gillar henne. Då vill man inte ha feedback från vänner och familj om hur hon ser ut, frågor om hur hon är, Mor och far som frågar när det blir barn barn. Vänner som frågar om hon har en syster osv osv.
3. Skydda henne. BC matters skylta inte med att du ligger med henne för hennes skull.
4. Det är ni 2 som ska kanske leva ett liv ihop inte ni 2 och hela världen, det är er ensak.

Helt enkelt STFU är en dygd i tider med Social media.
Citera
Igår, 11:04
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Upplever det som att folk som är ute och dejtar gör en stor grej av att bli ihop numera. Ses man och dejtar så går det bra, man tar det som det kommer osv., men när man träffats en tid och man liksom anses vara ett par så är det tydligen nåt som ska diskuteras, är vi ihop eller inte.

Framförallt tjejer verkar tveka som fan över detta, ska man verkligen bli "officiella". Har många killkompisar som dejtar tjejer och hoppas att det ska bli nåt, sedan när de lyfter snacket med tjejen om "vart står vi" så börjar tjejerna tveka och vill inte sätta etiketter på saker utan tycker det är bra som det är typ. Menar såklart inte att man ska anses vara ihop efter 3 dejter men när man träffats i ett par månader och beter sig som att man är ihop blir det ju rätt fånigt att inte vilja ta steget liksom.

Upplevde inte att detta var en så big deal förr, typ när mina föräldrar var unga. Då träffades man och dejtade, sedan när det var tydligt att det var nåt seriöst på gång ansågs man vara ett par. Idag är det nåt man tydligen behöver sätta sig ned och diskutera.

När jag snackat med folk i andra länder, typ USA, så har man inte heller samma rädsla för att bli ihop, utan att vara tillsammans och dejta verkar vara ekvivalenta. "We have been dating for 3 years" kan man t.ex. säga om sin pojkvän/flickvän. Att gifta sig är "the real thing" och tiden innan dess är mest ett test för att gifta sig. I Sverige verkar man dejta som ett test för att bli tillsammans?

Att gifta sig och bli tillsammans ser jag ungefär som samma sak. Ett äktenskap är bara ett jävla papper på att du förlorar hälften av vad du äger när kvinnan lämnat in skilsmässopapperna som det ser ut i 70% av fallen.

Dejta är för mig i början. Och när man blir tillsammans flyttar man till ett gemensamt boende med förhoppning om att man ska leva resten av livet tillsammans.
Citera
Igår, 11:09
Medlem
Finns inga män som frågar, ”vart står vi”
Citera
Igår, 11:11
Medlem
Helt.okomplicerads avatar
Man kanske börjar gilla en brud. Men blir man inte kär i henne vill man inte bli ihop med henne. Man vill vara säker på att hon oxå är det.
Citera
Igår, 11:34
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader

Det finns det. Det är bara en tramsig fördom att tjejer är klängiga och killar inte vill vara ihop.
Citera
Igår, 12:50
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Handlar nog mer om att folk dejtar mera nuförtiden och att allt syns i sociala medier om man är öppen med det. Det är alltså inte bra för ens varumärke om man varit ihop med 10 personer innan man är 30.

Du kommer också få en massa frågor från bekanta, släkt osv även när det tagit slut om vad som hände med exet om relationen blivit officiell.

Fast då är väl frågan snarare varför man ska lägga ut all skit och dokumentera sitt liv för andra. När jag varit ihop har aldrig prio varit att uppdatera min Facebookprofil. Är man tillsammans för sin egen eller nån annans skull?

Om man ses regelbundet och har gjort så en tid, sover hos varandra ett par dar i veckan, har sex, äter middagar och har hemmakvällar, kanske även har blivit introducerad för vänner så har man ju en relation anser jag, blir rätt fånigt att då säga att man "bara dejtar" utan för mig är det att likställa med ett uttalat förhållande.

Skulle jag träffa en tjej som "dejtat" 10-12 killar på detta sätt så skulle det för mig ge upphov till samma varningsklockor som om hon haft 10-12 pojkvänner, om hon misslyckats med så många relationer säger det ju rätt mycket om tjejen.
Citera
Igår, 12:53
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader

Det var intressant att höra för min bild är precis tvärtom, med dagens dejtingmarknad har man kommit till ett läge där killar jagar efter tjejer och längtar efter förhållanden, men tjejerna väljer och vrakar och vill inte binda sig. Så det är liksom alltid killens ansvar att driva relationen framåt om det ska bli nåt.

Tjejkompisar som har blivit singlar har fått helt oerhört stor uppmärksamhet när de reggat Tinder-konton så varje gång de börjat dejta en kille mer regelbundet har de alltid har +500 kandidater att välja på så incitamenten för att låsa sig till en enda kille är då rätt låga. Killkompisar som dejtar har däremot stora uppförsbackar med att träffa nya om det inte funkar med en tjej, så om de träffar en tjej som är bra vill de säkra vinsten så fort det går.
Citera
Igår, 12:56
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det finns det. Det är bara en tramsig fördom att tjejer är klängiga och killar inte vill vara ihop.

Startade faktiskt en tråd om detta rätt nyligen, att jag undrade varför många attraktiva/snygga tjejer ändå verkar gå singlar.

(FB) Riktigt attraktiva tjejer som ändå är långtidssinglar?

Många av svaren var nån variant av "som tjej vill man inte binda upp sig under sina bästa år i livet" så din observation är nog korrekt, det verkar vara killar som vill ha förhållanden idag men inte tjejerna.
Citera
Igår, 13:40
Medlem
Citat:
Fast då är väl frågan snarare varför man ska lägga ut all skit och dokumentera sitt liv för andra. När jag varit ihop har aldrig prio varit att uppdatera min Facebookprofil. Är man tillsammans för sin egen eller nån annans skull?

Om man ses regelbundet och har gjort så en tid, sover hos varandra ett par dar i veckan, har sex, äter middagar och har hemmakvällar, kanske även har blivit introducerad för vänner så har man ju en relation anser jag, blir rätt fånigt att då säga att man "bara dejtar" utan för mig är det att likställa med ett uttalat förhållande.

Skulle jag träffa en tjej som "dejtat" 10-12 killar på detta sätt så skulle det för mig ge upphov till samma varningsklockor som om hon haft 10-12 pojkvänner, om hon misslyckats med så många relationer säger det ju rätt mycket om tjejen.
Jag träffar själv en kvinna o gör väl mer eller mindre det du skriver. Ingen av oss anser att vi har ett förhållande, vi har inga förpliktelser mot varandra, ingen utlovad exklusivitet. Du kanske måste förstå att ditt sätt inte är det enda sätter tänker jag.

Nått facebookuppdaterande blir det iofs inte, men det beror väl mer på att jag har ett rätt trött förhållande till Facebook och mest använder det för att folk inte ska tro att jag dött eller nått annat dumt.
Citera
Igår, 14:05
Medlem
Citat:

Jovisst, så blir det i ett samhälle med promiskuösa kvinnor. Iom att män ej är så petiga vänjer sig kvinnorna att knullas i situationships med män som de anser är attraktiva, men som ej vill ha dem seriöst. Hur tror du själv det kommer fungera sedan när hon för att få något seriöst tvingas ”settle” med en desperat man, där hon tycker hon kunde fått något ” bättre”.. en man som frågar,, eeh vad är vi, har du slutat bli knullad av de andra männen är vi ihoop
😂
Lever man i ett samhälle där kvinnorna sprider sin säd kanske man får fundera på en annan lösning, eller ställa sig frågan, behöver jag en eller dubbla kondomer, är det dumt att slicka den här fittan, vad hnder om jag gör ludret på smällen osv
Senast redigerad av ES-trader Igår kl. 14:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in