Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 10:21
Medlem
De finns i varje stor- och småstad, dessa typer som langar knark på en nivå som resulterar i 1-2 års fängelse. Ofta börjar de beckna i tonåren och många håller på år ut och år in, fastän de knappast tjänar mycket på det och trots att de döms gång på gång.

Deras livsstil är ju jävligt dyr om man tänker på att exempelvis varje gång de sitter inne, så drabbas de av böter och dessutom förlorar de basically 3-400 000 per år i utebliven inkomst, om de hade haft ett vanligt kneg. Och genom att inte äga sin bostad, så får de inte heller del av värdeökningarna på den fronten.

Och även om de när de är ute får försörjningsstöd som komplement till grammen de kränger, verkar de inte direkt vara rika, de äger aldrig bil och bostad etc.

Jag fattar att man kan börja småbeckna i desperation för att dryga ut studiebidraget, men att gång på gång åka in på kåken i många år, borde väl få dem att känna att "Nu jävlar får det vara nog, nu pluggar jag till plattsättare, så jag får en stadig inkomst och slipper snuten i hasorna"?

Drömmen om snabba Cash borde väl dö någon gång när de slagit huvudet i väggen och åkt in stup i kvarten 🤔 Jag fattar inte vad det är för fel på dem, några olika teorier?
Citera
Igår, 10:23
Medlem
Finansierar sitt eget missbruk?
Citera
Igår, 10:25
Medlem
kraftfoders avatar
De grupper du pratar om är för allt utrikes födda, eller?
Citera
Igår, 10:33
Medlem
Min becknare har ett vanligt heltidsjobb
Citera
Igår, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Finansierar sitt eget missbruk?

Ja, det kan ju vara så, men varje gång de åker in på något år, så lär de ju bli hyfsat rena och borde väl teoretiskt sätt kunna vända sitt liv?

Har så svårt att greppa att en joint per dag är värt situationen att sitta inburad i flera år av sitt liv
Citera
Igår, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishbon3
Min becknare har ett vanligt heltidsjobb

Okej, rätt ovanligt dock, då de är en fördel att ha tid att kunna gå/åka runt och möta upp kunder. Och sedan kan man fråga sig hur han kan vara så dum i huvudet att han vill riskera sina årsinkomster för att få beckna?
Citera
Igår, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
De grupper du pratar om är för allt utrikes födda, eller?

Där jag bor finns svennar i 40-50-års åldern som pysslar med detta, majoriteten är dock mörkhyade.
Citera
Igår, 10:49
Medlem
Ond.hickas avatar
Det är väl ändå inte alls ovanligt att ha det som sidosyssla.

Om man har det som heltidsjobb sedan barnsben är det väl för att det är svårt att byta liv helt och hållet, dessutom till något som betalar mindre, man måste göra saker man inte vill, ens tid är inte ens egen, man lever ofta fattigt och allt är sämre och tråkigare och jobbigare. Men jag gissar.

Om man är straffad flera gånger är det svårt att ha ett vanligt liv och fortsätta i sitt gamla. Det är väl inte så många som fortsätter jobba som kran på heltid hela livet tills de går i pension.
Citera
Igår, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Okej, rätt ovanligt dock, då de är en fördel att ha tid att kunna gå/åka runt och möta upp kunder. Och sedan kan man fråga sig hur han kan vara så dum i huvudet att han vill riskera sina årsinkomster för att få beckna?

lovar att fråga han ikväll
Citera
Igår, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är väl ändå inte alls ovanligt att ha det som sidosyssla.

Om man har det som heltidsjobb sedan barnsben är det väl för att det är svårt att byta liv helt och hållet, dessutom till något som betalar mindre, man måste göra saker man inte vill, ens tid är inte ens egen, man lever ofta fattigt och allt är sämre och tråkigare och jobbigare. Men jag gissar.

Klart att man är ett vanedjur, men det är heller inga jättesummor i branschen vilket väl borde avskräcka. Transportera flera kilo Kokain en längre sträcka exempelvis, 12 000 kr, vem fan tar dem risken för guldkant på tillvaron, då kan man lika gärna investera i fonder, de kan ju stiga extremt mycket på kort tid. Det är detta jag undrar över, kikar de över alternativen och om de gör det, varför ratas dem?

I 50-årsåldern verkar många becknare "gå i pension" och det skulle vara intressant att se vad som händer då. De lär ju ångra sina livsval gissar jag när de plötsligt ser att det går att leva utan att beckna.
Senast redigerad av Florman Igår kl. 10:58.
Citera
Igår, 10:58
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Klart att man är ett vanedjur, men det är heller inga jättesummor i branschen vilket väl borde avskräcka. Transportera flera kilo Kokain en längre sträcka exempelvis, 12 000 kr, vem fan tar dem risken för guldkant på tillvaron, då kan man lika gärna investera i fonder, de kan ju stiga extremt mycket på kort tid. Det är detta jag undrar över, kikar de över alternativen och pm de gör det, varför ratas dem?
Vad ska de investera i fonder tänker du
Citera
Igår, 10:59
Medlem
kommer vara många fattiga pensionärer sen Eller ska de stå som pensionärer och beckna i hörnet?

Blir kul att se. Sverige kommer ha sina LA-kvarter med hemlösa i tält.

"fan, kanske skulle haft ett vanligt jobb"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in