Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Man borde i så fall höra fler avvikande åsikter från kvinnor anonymt på nätet. Är de ointresserade, eller njuter de av sina indiekta privilegier, och därför är tysta?

Om jag får gissa så har väl inte Flashback framställts i positiva dager. Det ligger i männens natur att ta risker i livet. Vi har olika genetiska drag och betingade beteenden som utmärker sig på annat sätt än förr.

Media och samhället i stort har ju framställt Flashback som någonting negativt. Hela Flashback ser ju lite ”skum och läskig” ut. En rökande katt eller är det en räv?- ser ju inte så förtroendeingivande ut.

Flashback är ett lärorikt forum och forumet har fått mig att växa som person, men det är ingen som lär ut att FL är lärorikt och det ligger mycket skuld och skam i att prata om forumets fördelar, det är betingat.

På samma sätt som männen blir kuvade så blir kvinnan minst lika kuvade av feministerna, fast det ger sig i utryck på olika sätt . Ibland är det svårt att upptäcka när man har blivit utsatt för hjärntvätt och vi lever i ett samhälle där man kuvar fria tankar.

Jag tror att det är många kvinnor som inte vågar. Kvinnor är lite mer försiktigare i sin natur, men det är inget man säger till en feminist.
Citera
2024-11-09, 20:32
Avstängd
Kvinnor var annorlunda när sociala medier inte fanns.
Citera
2024-11-09, 20:35
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Det fortfarande män som garanterar allt för dig ? Polisen,försvaret mm är starka män oftast 😀

Säger inte emot.

Men enligt min mening är manliga hjältar bra mycket mer frånvarande än kvinnliga.
Kvinnor tenderar att dra det vardagliga föga firade lasset att uppfostra barn att bli reko medborgare, är alltid där när mamma behövs, lär barnen räkna och skriva i skolan , får maten framdukat och försöker skapa en fungerande vardag .
När behöver man en polis eller avlönat soldat ? Nästan aldrig.
T.S. har läst för mycket social media och fått för sig att han är underlägsen kvinnor och därför behöver kvinnor tuktas i en form som han känner igen. (Från sin egen mamma)
Kanske inte så konstigt om man läser T.S. under by-line " Professional Full-Time Autist "

Det förklarar en hel del. Antagligen är T.S. en fulltids Incel också och har fått för sig att ta på sig en kostym av manlighet han egentligen vet inte hur att fylla upp och inte har minsta aning för hur man beter sig som en reko människa gentemot det andra könet. Det vet man i regel inte om man är en klumpig Autist och blivit nobbat tillräckligt många gånger.
Då återstår bara att kasta skit på kvinnor och leta fram helt sinnessjuka exempel från "nätet" och samtidigt dessutom tar sig ton med idiotiska generaliseringar om kvinnor för att själv känna sig en smula överlägsen för att lindra ett autistiskt ensamt lidande

Ge dig T.S. Du resonerar som ett barn. Och du vet om det. Väx upp. Ingen är skyldig dig någonting. Du är antagligen ute efter att återskapa din mamma i form av en kvinna du vill leva ihop med, och som visar dig villkorslös kärlek och omtanke. Lycka till med det. Det tåget har gått och ingen vill ha en överåldrig mammig gosse som partner. Och det verkar inte gått in riktig i Incelpojkarnas lilla community
Tack för mig.
Senast redigerad av Upplyften 2024-11-09 kl. 20:45.
Citera
2024-11-09, 22:34
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Män köper kläder mer sällan och oftast blir det samma saker. Hur du får till det till diskriminering/hat på män är , allvarligt talat, häpnadsväckande konstigt och kanske inte så ovanligt bland män som blivit professionella spanare i offerlandskapet som vissa tycks hamnat i ?

Marknaden anpassar sig till verkligheten , inte som vissa tycks tro bestraffar männen med mindre yta i affärerna. Hade män köpt kläder lika ofta som kvinnor så hade det sett helt annurlunda ut.
En till som bor under en sten. Jag ser absolut inte män som offer,knappast.
Citera
2024-11-10, 02:40
Medlem
Citat:
Nej, jag får inte min kvinnosyn från incel-forum, jag får den från verkligheten. Vem är du att förneka mitt liv och min verklighet?

"Alfahannen" Du har alltid haft en snedvriden syn på kvinnor, och ägnar ditt liv åt att kritisera och fördöma. Men allt handlar väl om ett dåligt självförtroende och brist på kvinnor?
Citera
2024-11-10, 03:09
Medlem
There is no such thing as good women. They don't even exist outside of mens fantasies. You have to pay one way or another. Thats what life is about.
Citera
2024-11-10, 05:21
Medlem
calvinclowns avatar
Alla kvinnor är inte så här och de som gör så här blir aldrig tagna seriöst av männen.
Citera
2024-11-10, 06:08
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur har du fått för dig att kvinnor hatar män? Det är en del kvinns som gör det likt en del män hatar kvinnor. Det är fan lilla minoriteter. Om det skulle vara många skulle det ju inte bli mycket knullande.

Det blir det ju inte heller haha
Citera
2024-11-10, 06:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Män har alltid fått höra att kvinnor är svaga och trofasta individer som behöver skydd.

Har de? Det enda jag hört i liknande det är att en man inte ska slå en kvinna. Aldrig hört att kvinnor är svaga eller att de behöver skydd.

Det jag tycker mig hört om kvinnor som grupp är att att de använder fler ord när de pratar, deras våld är främst mentalt, hört att hon kan ställa höga krav på sitt utseende, att de är mer omhändertagande, att bara vissa kvinnor gillar manliga vetenskapliga ämnen och då är de kvinnor som tänker som män och att kvinnor inte kan fickparkera. Jag har också hört att kvinnor är individer.

Jag är född 1970. Då måste ju pappan gjort allt för att tuttenuttigt tagit hand om sin kvinna eftersom hon var svag. När värkarna kom och min syrra skulle födas, då ansågs födsel vara en helt kvinnlig grej. Man satte tjejen i en taxi till sjukhuset. Hon födde där och åkte taxi hem.

Vad skulle han skydda henne mot? Sverige var ett tryggt land.

Vad du tror dig veta om kvinnor passar i papperskorgen.
Citera
2024-11-10, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har de? Det enda jag hört i liknande det är att en man inte ska slå en kvinna. Aldrig hört att kvinnor är svaga eller att de behöver skydd.

Det jag tycker mig hört om kvinnor som grupp är att att de använder fler ord när de pratar, deras våld är främst mentalt, hört att hon kan ställa höga krav på sitt utseende, att de är mer omhändertagande, att bara vissa kvinnor gillar manliga vetenskapliga ämnen och då är de kvinnor som tänker som män och att kvinnor inte kan fickparkera. Jag har också hört att kvinnor är individer.

Jag är född 1970. Då måste ju pappan gjort allt för att tuttenuttigt tagit hand om sin kvinna eftersom hon var svag. När värkarna kom och min syrra skulle födas, då ansågs födsel vara en helt kvinnlig grej. Man satte tjejen i en taxi till sjukhuset. Hon födde där och åkte taxi hem.

Vad skulle han skydda henne mot? Sverige var ett tryggt land.

Vad du tror dig veta om kvinnor passar i papperskorgen.

Vad är det som har gjort att Sverige är ett tryggt land?
Citera
2024-11-10, 07:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Från youtubers och influensers, menar du? Som kanske inte alls talar sanning, utan mer vill ha många klick och följare för att tjäna pengar.

Den killen tar allt rakt av nätet. Han vet inte ens om att kvinnor inte har hemliga möten där de sitter och tänker ut vad alla kvinnor ska tycka. Verkligheten är annorlunda. Och då menar jag inte bara vad som händer på ett campus. Menar hela samhället. Jag undrar om han kallas sin mor för hora.
Citera
2024-11-10, 07:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Vad är det som har gjort att Sverige är ett tryggt land?

Alla män som var så snälla att de slutat döda var kvinna de ser? Duktigt gjort. Män skapar trygghet mot andra män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in