• 1
  • 2
2024-11-09, 12:57
Medlem
AllHailBoognishs avatar
En ny humorserie med komikern Henrik Nyblom hade premiär på SVT igår. En slags absurdistisk sketchserie som Nyblom själv beskriver som en korsning mellan Marina Abramović och Galenskaparna. Länk finns här:

https://www.svtplay.se/i-huvudet-pa-henrik-nyblom

Vad tycker Flashback om detta? Själv är jag ytterst förvånad över att SVT ger sändningstid till något såhär pass genialt. Detta är helt klart det mest briljanta jag sett på svensk TV på länge, åtminstone i humorväg. Klassen är internationell. Rena guldgruvan för oss som dras till surrealistisk och psykedelisk humor.

Fast jag hade klarat mig gott genom livet utan att ha sett Henke Nybloms kuk…
Citera
2024-11-09, 13:14
Medlem
che3s avatar
Fy fan jag slutade titta efter kukvisningen
Citera
2024-11-09, 13:26
Medlem
undrar varjedag hur länge svt kan fortsätta sända denna rent ut sagt rena skiten , det är inte värdigt.
Citera
2024-11-09, 13:52
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Härligt att SVT visar den fina bredd av humor vi har gär i landet.
Citera
2024-11-09, 15:12
Medlem
peterZiipens avatar
Kanske bara är jag som är tråkig, men vad är det genialiska menar du? Han misslyckas med att få upp en dörr, testar att springa mot den, ramlar, börjar gråta. Går sedan igenom dörren och fastnar med byxorna.

Ett par högstadieelever hade kunnat skapa en bättre sketch.
Citera
2024-11-09, 15:55
Medlem
Verkar bara vara flams
Citera
2024-11-09, 16:03
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kanske bara är jag som är tråkig, men vad är det genialiska menar du? Han misslyckas med att få upp en dörr, testar att springa mot den, ramlar, börjar gråta. Går sedan igenom dörren och fastnar med byxorna.

Du såg bara första sketchen alltså? Min recension gällde hela programmet.
Citera
2024-11-09, 16:06
Medlem
Dofternas avatar
Varför tog han av sig byxorna? Det var ju kavajen som fastnade.
Är herr Nyblom pervers?
Citera
2024-11-09, 16:51
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

"omoget" är det första som dyker upp i min hjärna. Om det är bra eller dåligt (roligt) kan jag inte bedöma. Men omoget märker även jag
Citera
2024-11-11, 18:56
Medlem
Martensites avatar
Henrik Nyblom måste vara Sveriges genom tiderna sämsta komiker. Att han ens får TV-tid är helt galet. Att se färg torka är bra mer underhållande än att se Nyblom spela pajas i TV.
Citera
2024-11-11, 19:01
Medlem
billigosts avatar
Jag slutade titta efter någon minut när han helt omotiverat började skrika. Men såg att serien fick några positiva kommentarer på Instagramkontot Svthumor, så jag antar att det uteslutande är blåsta demokrater som uppskattar "humorn"?
Citera
2024-11-11, 22:37
Medlem
Korv-Bajss avatar
Var det bra?
Nej!

Men det var det bästa jag har sett på SVT i år, alla kategorier,
en bit före Svenska Nyheter, och en lååång bit före allt annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in