Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezkimon
1.66. Jag skulle säga att jag ser valpig ut, 'ful' är inte rätt ord. Tjänar mer än genomsnittet.
OK, du är kort. Du får helt enkelt fokusera på korta kvinnor. Det verkar som att det får bli nån utländska då svenskor har en tendens att försöka snärja långa. Om du inte är ful och är rikare än genomsnittet bör det inte bli problem för dig att hitta en fru. Är du en gnidare som inte kan föra dig är det dock en annan fråga. Ingen kvinna vill ha en snåljåp till make. Så är det. Gå igenom punkt för punkt och ansträng dig för att bli bättre på allt. Utseende, social kompetens, hus och hem - ju bättre du är desto lättare att hitta nån som passar dig. Jag tror du kan lösa ditt problem om du bara anstränger dig lite och kanske inte är så kräsen.
Citera
2024-11-13, 12:55
Medlem
Jag är ingen förespråkare av sexhandel, men när jag läste ditt inlägg kom jag att tänka på Paul Simons textrader i The Boxer och den förståelse jag känner för låtens huvudkaraktär. Jag känner hans ensamhet och kan på något sätt förstå varför han söker sig till kvinnorna på gatan.

”Asking only workman’s wages, I come looking for a job
But I get no offers
Just a come-on from the whores on 7th Avenue
I do declare, there were times when I was so lonesome
I took some comfort there.”

Låten är en fantastisk påminnelse om hur ensamhet kan leda människor till oväntade platser och handlingar.

Jag tolkar dig som någon som söker något mer äkta, innerligt och varaktigt än tillfälliga möten. Det finns plattformar där kvinnor från olika kulturer söker genuina och långvariga relationer med någon som delar samma värderingar och drömmar. Om du dessutom tar dig tid att lära dig hennes modersmål eller förstå hennes kultur, visar du en respekt och ett engagemang som går bortom det vanliga. Du har ingenting att skämmas för. Just do it.
Citera
2024-11-13, 17:11
Medlem
Citat:
Kan man verkligen inte göra såna jämförelser? Om tjejer tycker om mig på arbetsplatsen och som vän så är man väl inte helt missanpassad? Men när jag visar intresse så agerar dom som om jag vore missanpassad. Förmodligen p.g.a mitt utseende. Och nej jag minns faktiskt inte längre hur konversationen gick med den där tjejen, jag har förträngt det.
Nej, det är två olika saker. Men du är så helt inne på att "jag är ful, kommer aldrig få någon tjej så jag kommer ta livet av mig" så det går inte riktigt att försöka förklara för dig vad skillnaden är. Men ett sista tips i all välmening innan jag lämnar tråden - ta av dig din offerkofta och sträck på dig.

Adiós.
Citera
2024-11-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Han skrev att massage inte funkar.

Det utlöser precis samma kemikalier som när en flickvän kramar om en. Krama träd ger också samma effekt.
Citera
2024-11-13, 19:48
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catlawd
Det utlöser precis samma kemikalier som när en flickvän kramar om en. Krama träd ger också samma effekt.
Ja vad ska jag säga? Om han säger att det inte funkar för honom så är det väl så. Krama träd, herregud...
Citera
2024-11-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Om en har tandsten exv kan det ge dålig andedräkt. Nej, lukta på sin egen andedräkt är svårt. Men ta ett besök hos käftis eller tandhygienist ändå, skadar inte. Ska ändå göras regelbundet!
Sen behöver du stärka upp ditt självförtroende, exv genom samtal med psykolog. Finns särskilda för de som har komplex för sitt utseende.
Ge inte upp grabben!
Jag har inte haft hål i tänderna sedan jag var i tonåren och jag gör tandstensrensningar regelbundet. Det är inte min andedräkt. Och ja jag vet jag måste upp i självförtroende.

Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Kan du inte ta kontakt med habiliteringen för autism i Sthlm? De har kurser för personer inom autismspektrum hur man gör för att etablera relationer, knyta kontakter, etc. Gruppträffar på olika teman.

Krävs kanske i och för sig att man är utredd och har fått en autism-diagnos. Men det kan vara just nåt sånt handgripligt som du behöver.,

Jag håller tummarna för dig!!
Ja tyvärr kan jag inte få en utredning, men jag är ändå väldigt osäker på att jag har asperger. Många saker i mitt liv fungerar bra.

Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
OK, du är kort. Du får helt enkelt fokusera på korta kvinnor. Det verkar som att det får bli nån utländska då svenskor har en tendens att försöka snärja långa. Om du inte är ful och är rikare än genomsnittet bör det inte bli problem för dig att hitta en fru. Är du en gnidare som inte kan föra dig är det dock en annan fråga. Ingen kvinna vill ha en snåljåp till make. Så är det. Gå igenom punkt för punkt och ansträng dig för att bli bättre på allt. Utseende, social kompetens, hus och hem - ju bättre du är desto lättare att hitta nån som passar dig. Jag tror du kan lösa ditt problem om du bara anstränger dig lite och kanske inte är så kräsen.
Ja jag är kort på riktigt. Ett problem med korta kvinnor är att dom vill ha långa män :/ Vart bör jag finna dessa kvinnor menar du?
Citera
2024-11-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ja jag är kort på riktigt. Ett problem med korta kvinnor är att dom vill ha långa män :/ Vart bör jag finna dessa kvinnor menar du?
Jag vet inte vilken folkgrupp du tillhör. Inte heller vilken folkgrupp de kvinnor du kan tänkas vilja gifta dig med tillhör. Många fattiga länder har korta människor. Ska du ta en kvinna därifrån kanske?! Inte för att jag råder dig till det men om du verkligen är olycklig och kan hitta en utländsk kvinna som vill vara med dig så låt det bli så. Hellre det än att du är olycklig för resten av ditt liv.
Citera
2024-11-18, 21:30
Medlem
Mitt tips blir att du börjar gå en buggkurs. De mest hopplösa fall jag känner har hittat sin partner där. Bor du i en småstad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in