Citat:
Ursprungligen postat av
Gaupe
Jag har barn, så det här fungerar inte. Jag får försöka rida ut det.
Tack för alla svar.
Okej, då vill jag att du ska veta, barn mår bäst när de har föräldrar som mår bra.
Om det skulle bli en anmälan till socialtjänsten så görs en förhandsbedömning huruvida det ska öppnas utredning eller inte. Troligtvis kommer du bli kallad på ett samtal. Det man vill är att erbjuda stöd och hjälp. Idag sprids det så mycket falsk information, som att socialtjänsten tar barn utan anledning. Det gör de inte, jag som jobbar inom beroendevården skulle säga att det omhändertas alldeles för lite barn. När jag uttrycker det så handlar det om att det ska gå extremt långt innan man omhändertar ett barn, jag har sett tragiska exempel på när man placerat barn alldeles för sent, med sår som aldrig kommer läka inombords.
Jag kan tänka mig att du kan få erbjudande om att ta hjälp för ditt cannabisbruk, påvisa drogfrihet via up men finns det en medförälder som inte använder droger så händer det nog inte så mycket mer än så i detta skede.
Den information som socialtjänsten sitter på kan ingen annan få ut, inte polis, ingen arbetsgivare, så länge du inte ger samtycke.
Jag vet inte vilka farhågor du ser framför dig så jag utgick från det som jag vet att många är rädda för.