Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Menar du att min dator som var stadig för gaming för cirka 10 år sedan inte ens fungerar som stabil workstation för det mesta men även kanske något spel?
Vad är det med moderkort som har förändrats så mycket på dom här åren helt ärligt samt övriga delar? Typ vad spelar det för roll om mitt nätagregat inte är helt nytt eller om ni SSD-hårddisk är cirkus 10 år?
Problemet är att din plattform är utdaterad och går inte längre att uppgradera. Du kan kanske sätta i en begagnad processor som är minimalt snabbare, du kanske kan byta ramminne som är minimalt snabbare men det kommer ändå inte göra så mycke nytta då det är prylar som är nio år gamla.
Ska du använda den som arbetsdator så kör igång och använd den men lägg inga pengar på uppgradering för det kommer inte ge något.
Hade du inte haft en SSD-disk så hade det varit en självklar uppgradering men då du redan har det så kommer du inte längre utan att börja köpa nytt.
Det du kan återanvända är burken och den gillade du inte så tyvärr.
En sak till, det windows du använder får gissningsvis inte längre några säkerhetsuppdateringar. Det betyder att din dator blir som en öppen bok för folk som gillar sånt. Win 10 kommer snart läggas ner och jag gissar att du har windows Vista eller win 7 på din burk i bästa fall och båda de är nedlagda.
Mitt råd är att köpa en enkel laptop, finns riktigt billiga som klarar av det du vill göra.