• 1
  • 2
2024-11-12, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av On4s
Kära kattexpert, ge gärna din åsikt om mitt påstående!
"Om det är en innekatt som vantrivs med att vara inne så kanske den går att göra den till en utekatt.."

Jag kan skaffa en riktigt fin matskål åt katten!
Ja. Jag har många kompisar men min kissejävel är nog den bäste av dem.
Citera
2024-11-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av On4s
Hej!
Jag har under en längre tid funderat på att skaffa katt. Jag tänkte till en början att det bästa vore att adoptera en äldre katt då jag jobbar heltid och den kommer att få vara hemma själv mycket.
Nu har jag blivit erbjuden att ta över en kattunge på ca 20 veckor. Hur tror ni att den skulle klara att vara hemma själv? Jag jobbar 7-17 men har en timmes rast hemma varje dag.

Ska den vara ensam så bör du ha 2 katter.
Citera
2024-12-23, 22:00
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardinrull
Ska den vara ensam så bör du ha 2 katter.

Helt rätt. Köper man två syskon så har de oftast stor glädje av varandra, köper man från olika håll kan man ha otur och få två som inte gillar varandra men så länge de inte slåss är två som inte direkt umgås men kan hålla lite koll på varandra bättre än en ensam.
Citera
2024-12-31, 05:50
Medlem
Ensam här. Har en huskatt men ska skaffa en till så den har en kompis. Annars funkat bra.
Citera
2025-01-11, 05:13
Medlem
Min katt var ensam när jag jobbade natt tio timmar och hon sov med mig på dagarna. Jag släppte ut henne när jag var vaken men hon var bara ute 5-10 minuter. Hon blev 23 år och det var aldrig några problem för henne att vara ensam när jag jobbade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in