Citat:
Ursprungligen postat av
filmfreak
Jag får känslan av att din reptilhjärna reagerar på alla bilförbud och alla beslutsfattare som har (MP) efter sitt namn. I detta fall är det dock en vansinnigt begränsad yta det gäller.
Undantaget någon fastighet på Mäster Samuelsgatan så är troligen de flesta bostäderna i det området hyresrätter. På Lästmakargatan, Oxtorget och Oxtorgsgränd är det hyresrätter om jag minns rätt. Det rör sig om några hundra personer som bor i dessa kvarter.
Lycka till med att parkera en amerikansk veteranbil i det området, men hursomhelst får amerikanska veteranbilar ändå inte köras i miljözon 3 om jag tolkar trafikförordningen rätt.
Veteranfordon får dock inte föras i en miljözon klass 3.
Haltkartorna stöder inte det påståendet, men du får gärna motbevisa mig.
Och nej, jag är inte miljöpartist eller klimataktivist.
Trevligt av dig att börja med reptilhjärna. Reptilhjärnan är dock det som gjort att vi klarat oss. Hellre reptilhjörna än kukhuvud. Du har rätt i att jag ogillar MP eftersom deras ideologi kan vara något att sträva efter men som politik är det hopplöst. Deras strategi verkar vara att göra livet så svårt och dyrt för alla som möjligt. Hur många miljarder kostade inte MP svenska skattebetalare genom att vara emot förbifart Stockholm? Blev världen ren pga plastpåseskatten? Riksdagspolitiker behövde åtminstone tidigare inte betala trängselavgifter. Väldigt lätt att höja den avgiften då. Förbjuden båtbottenfärg. Isabella Lövins mans tunga stenar har väl alla hört om. Inte lätt att leva som man lär, dock väldigt lätt att säga hur alla andra ska leva.
MP hatar bilen som företeelse så det spelar ingen roll om den går på diesel, bensin, vatten, luft eller el. Du kommer väl ihåg veteranlastbilen som sprutade ut svart rök under ett val? Företaget var dock miljöcertifierat så det var ok.
För min egen del kommer jag tappa två kunder inom förbudsområdet eftersom jag inte har ekonomisk möjlighet att byta fordon i dagsläget.
En veteranbil från 60-talet borde hamna inom ramen för dispens eftersom det enligt skrivelsen inte ska finnas något alternativ för fordonet med något av dem drivmedel som är godkända. Men det är kanske som vanligt? Man säger en sak som man inte håller...