Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-15, 15:32
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Miljömupparna och (S) kommer att införa förbud mot trafik med icke eldrivna fordon i centrala Stockholm. Vet någon hur det systemet ska övervakas? Via nya kameror som läser av reg-plåten och sen kan se vilken typ av fordon som passerar gränserna?
Gasbilar euro 6 tillåtna .
Det innebär att en 9 år gammal Golf Tgi är tillåten.
Finns mängder av dessa på beg-marknaden om man tvunget måste köra i sagda zon.
Citera
Igår, 22:50
Medlem
Ramsviks avatar
Ingen har ännu svarat på första frågan i tråden: Hur ska det systemet övervakas?
Citera
Idag, 00:05
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Trams!
Jag får känslan av att din reptilhjärna reagerar på alla bilförbud och alla beslutsfattare som har (MP) efter sitt namn. I detta fall är det dock en vansinnigt begränsad yta det gäller.
Citat:
Vad händer med bostadspriserna inom det området?
Undantaget någon fastighet på Mäster Samuelsgatan så är troligen de flesta bostäderna i det området hyresrätter. På Lästmakargatan, Oxtorget och Oxtorgsgränd är det hyresrätter om jag minns rätt. Det rör sig om några hundra personer som bor i dessa kvarter.

Citat:
Så om alla köper amerikanska veteranbilar som inte har elektriska alternativ så är det ok.
Lycka till med att parkera en amerikansk veteranbil i det området, men hursomhelst får amerikanska veteranbilar ändå inte köras i miljözon 3 om jag tolkar trafikförordningen rätt. Veteranfordon får dock inte föras i en miljözon klass 3.

Citat:
Miljözonen kan alltså teoretiskt sett bli den smutsigaste delen i hela Stockholm.
Haltkartorna stöder inte det påståendet, men du får gärna motbevisa mig.

Och nej, jag är inte miljöpartist eller klimataktivist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in