2025-01-15, 05:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sauli Väisänen får väl ändå betraktas som godkänd? Eller i varje fall vore det hårt å kalla honom misslyckad. Maanoja var det betydligt högre förhoppningar på när det begav sig.
Helt klart godkänd. Lätt att glömma bort defensiva spelare dessvärre. Leo Väisänen i Elfsborg var även det en duktig försvarare.
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Antti Pohja, vi minns också Eero Markkanen, har hans satellitstraff landat?
Antti Pohja låter bekant men kanske ingen spelare som färgat av sig direkt. Ja, den där jävla straffen alltså..
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Schüller är också lyckad.
Uronen i Heif
Sisu Fittalainen
Jonathan Johansson
LITMANEN!
Uronen i AIK menar du

Var inte Litmanen extremt slut när han kom till Kalifatet?
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
I omodern tid har vi Jukka Ikäläinen, 58 A-kamper för Finland, ÖIS och Giffarna.. AIK hade väl också några finnar på den tiden (80-90-tal), men de får nöjet att plocka fram dem själva..
Din jävla GAISare

Här håller vi oss till rätt sida av 2000-talet!
Citera
2025-01-15, 07:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Sirius fortsätter vara ruggigt välskött. Blir ca 75 millar för honom och Jeng då exkl. bonusar. Mitt sticka-ut-hakan-tips vidhålles med att de är förbi Aik om 2-3 år. Både ekonomiskt (om de inte redan är det) och sportsligt.
Du tippar Sirius före AIK baserat på att Sirius sköts bra. OM du skulle få rätt så är det snarare för att AIK sköts dåligt, oavsett hur Sirius skötts.

Att Sirius skulle kunna vara nästa Elfsborg (som ifs är före AIK ekonomiskt nu) kan jag hålla med om.

Just saying, alltså.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-15 kl. 07:27.
Citera
2025-01-15, 07:22
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Var inte Litmanen extremt slut när han kom till Kalifatet?
Litmanen minns jag som galet bra…när han inte var skadad dvs.
Citera
2025-01-15, 08:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Litmanen minns jag som galet bra…när han inte var skadad dvs.
Det var väl den där kapsylen han fick i ögat som påverkade hans prestationer rätt kraftigt? 😂

Eller hur var det? Var det han som tappade en parfymflaska på foten?
Citera
2025-01-15, 08:24
Medlem
trazkeis avatar
Sirius badar i pengar! 35 milj kr för Jeng och nu 46 milj kr för Salech!
Citera
2025-01-15, 08:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vi har haft Eero the Hero och Valakari i "modern tid" som varit ganska lyckade. Apa har haft en del också, typ Joona Toivio och Daniel Sjölund. Minns faktiskt ingen framträdande finne hos vraken så här på rak arm.

Markkanen var väl bra i ett halvår. Valakari OK.

Sjölunds bästa säsong var väl 2015 i Norrköping.

Någon nämnde Jonathan Johansson och Litmanen, men tänker bort dem lite. De värvades som etablerade spelare från annat håll.

Det har varit flera bra ok allsvenska spelare, som Schüller och Tenho i Djurgården just nu. Halsti är ju lite kult hos oss, men var först när han blev defensiv mittfältare han blev en profil. Men jag efterlyser fortfarande om det funnits någon finsk stjärna i allsvenskan. Har det?
Citera
2025-01-15, 09:17
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Fyfan vilket värdelöst tips. Du slänger ur dig bara rent hat och tror på det själv.

Sparar denna till 2028.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det enda som skulle kunna orsaka det är AIK:s självdestruktiva ådra där man släpper in Firman Boys-typer i beslutspositioner. Annars ska, naturligtvis, inte Sirius - någonsin - kunna komma förbi AIK i längden. Däremot har Sirius befolkningsunderlaget att gångbart bli en klubb före Elfsborg och IFK Norrköping.

Citat:
Du tippar Sirius före AIK baserat på att Sirius sköts bra. OM du skulle få rätt så är det snarare för att AIK sköts dåligt, oavsett hur Sirius skötts.

Att Sirius skulle kunna vara nästa Elfsborg (som ifs är före AIK ekonomiskt nu) kan jag hålla med om.

Just saying, alltså.

Ni säger det själva. Aik är en misskött klubb som endast tänker kortsiktigt, de har gått minus ekonomiskt flera år på rad nu och det finns inga tendenser till förändring. Medan Sirius jobbar helt annorlunda och långsiktigt vilket nu börjar ge resultat. Dessutom växer barnen/ungdomarna i Uppsala upp och håller på Sirius istället för något av Sthlmslagen som det varit tidigare. Framtiden ser ljus ut.
Citera
2025-01-15, 09:27
Medlem
mishimas avatar
AIK:s lönebudget borde vara bra högre än Sirius? Måste väl omsätta dubbelt så mycket.
Citera
2025-01-15, 09:29
Medlem
bananjuices avatar
Jävligt imponerande från muppsala, ska mycket till för att de i längden ska komma förbi ajk och någonstans kring den föreningen måste det ju finnas halvkompetent folk, men tar det inte för omöjligt.
Citera
2025-01-15, 09:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
AIK:s lönebudget borde vara bra högre än Sirius? Måste väl omsätta dubbelt så mycket.
Säger du det som något bra eller dåligt?

AIK backar 77miljoner i driften, Sirius går plus (?) i driften vad jag förstår. Rätt stor skillnad.

Dessutom har Sirius redan sålt spelare för 75M brutto. AIK har inte sålt en enda.

You do the math…
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-15 kl. 09:58.
Citera
2025-01-15, 10:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Säger du det som något bra eller dåligt?

AIK backar 77miljoner i driften, Sirius går plus (?) i driften vad jag förstår. Rätt stor skillnad.

Dessutom har Sirius redan sålt spelare för 75M brutto. AIK har inte sålt en enda.

You do the math…

Storlek på lönebudgeten brukar över tid spegla sig i resultatet.
Citera
2025-01-15, 10:01
Medlem
trazkeis avatar
Blåvitt vill ha 40 milj kr för Skjellerup. Låter faktiskt helt vansinnigt för en skadebenägen spelare som inte visar särskilt mycket trots att han fyller 23 i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in