Idag, 15:26
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Armenteros agent sprider rykte igen om att Göteborg, vi och aik kan vara intresserade. Håller det som helt omöjligt att vi är intresserade. Kanske aik? Tror inte ens de är intresserade. Föredetting, dyr och med skadehistorik.

Snart 35 år lär bli typ Örgryte.
Citera
Idag, 15:29
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det kan man dividera om. Nordsjaelland har alltså gjort försäljningar i 20 miljoners klassen (euro) till både Sporting och Brighton i nära tid. Gjorde en lånedeal med Borussia Dortmund nyss och sålde i höstas en mittback till PSV för 80 miljoner. Affärer som svenska klubbar och inte minst stockholmsklubbar inte är i närheten av att göra på reguljär basis såsom Nordsjaelland gjort. Conference League är rätt så osexigt och du kan inte veta mycket om hur dagens fotboll fungerar om du tror att Nygren som är högste poänggörare för Nordsjaelland just nu och 3e högst värderad i klubben som 23 åring, skulle vara så jävla dum att han går till DIF med hans prestationer i bagaget.
Men jag blir inte förvånad när det är samme person som sa att Don Olof skulle göra horhus av Allsvenskan.
Herregud vilken svansföring. Har du helt missat att övriga klubbar har knappat in ekonomiskt och en stor del i det har varit stora spelarförsäljningar från främst stockholmsklubbarna? Att Nöff Nöff skulle ligga långt före konkurrenterna på den biten existerar bara i din sexualförbrytarskalle.

Citat:
Allsvenskans dyraste spelarförsäljningar genom tiderna

Bazoumana Touré – Hammarby till Hoffenheim 2025 (160 miljoner)

Sebastian Nanasi – Malmö FF till Strasbourg 2024 (125 miljoner)

Lucas Bergvall – Djurgården till Tottenham 2024 (113 miljoner)

Hugo Larsson – Malmö FF till Eintracht Frankfurt 2023 (97 miljoner)

Momodou Sonko – BK Häcken till Gent 2024 (90 miljoner)

Alexander Isak – AIK till Borussia Dortmund 2017 (85 miljoner)

Zlatan Ibrahimovic – Malmö FF till Ajax 2001 (82 miljoner)

Malick Yalcouyé – IFK Göteborg till Brighton 2024 (80 miljoner)

Deniz Gül – Hammarby till Porto 2024 (60 miljoner)

Williot Swedberg – Hammarby till Celta Vigo 2022 (60 miljoner)
Citera
Idag, 15:32
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Snart 35 år lär bli typ Örgryte.
Med typ 2-3 bra säsonger i hela karriären, varav den senaste för flera år sedan. Värvar vi honom är det för att värma bänken och roteras in under sommaren när vi dubblar i Europa. Och då är det nog bättre att satsa på någon av våra egna.
Citera
Idag, 15:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Med typ 2-3 bra säsonger i hela karriären, varav den senaste för flera år sedan. Värvar vi honom är det för att värma bänken och roteras in under sommaren när vi dubblar i Europa. Och då är det nog bättre att satsa på någon av våra egna.
Finns 0% risk att han kommer. JJ-värvning så ersättare till AWB?
Citera
Idag, 16:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Herregud vilken svansföring. Har du helt missat att övriga klubbar har knappat in ekonomiskt och en stor del i det har varit stora spelarförsäljningar från främst stockholmsklubbarna? Att Nöff Nöff skulle ligga långt före konkurrenterna på den biten existerar bara i din sexualförbrytarskalle.

Ovissframtid är ett välkänt Sthlms hatande troll.

Sprider helt galna konspirationsteorier om att Stockholms klubbarna och framförallt AIK kan slå en signal till förbundet så får våra spelare direkt en plats i landslaget
Citera
Idag, 16:37
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Kan du läsa?
En bajare ska inte säga att någon annan har hög svansföring. Ok, ni är modern fotboll förkroppsligad och råkar göra en rekordförsäljning och leker därefter att ni tillhör de stora grabbarna. "Reguljär basis" vad i det förstod du inte? Ni ger nån okänd afrikan 20 matcher och kränger vidare honom för 160 bajenmiljoner, grattis! Det är fortfarande inte i närheten av vad Nordsjaelland gjort om du hade någon aning om någonting. De har sålt 3 st spelare för ca 20m euro senaste 2 åren. Skulle du ta bort Bajens försäljning av Bazoumana skulle ni inte ens hamna top 10 i Nordsjaellands största försäljningar någonsin. Låt mig förtydliga inte ens MFF är nära Nordsjaelland på den punkten därav skrev jag "svenska klubbar och inte minst stockholmsklubbar...". Den listan du presenterade bevisade bara att MFFs akademi är på top då samtliga 3st från MFF som tillhör top-6 försäljningarna i Allsvenskan gått vägen via våra ungdomslag. Det är hedrande för vår organisation.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ovissframtid är ett välkänt Sthlms hatande troll.
Sprider helt galna konspirationsteorier om att Stockholms klubbarna och framförallt AIK kan slå en signal till förbundet så får våra spelare direkt en plats i landslaget

Man är inte ett troll för att man konstaterar obekväma fakta.
Citera
Idag, 16:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Finns 0% risk att han kommer. JJ-värvning så ersättare till AWB?
Alltså med den matematiken du visat upp idag så tror jag det lika gärna kan vara 100%. Jag har inget som helst förtroende för dina siffror längre. Trist!
Citera
Idag, 16:44
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Alltså med den matematiken du visat upp idag så tror jag det lika gärna kan vara 100%. Jag har inget som helst förtroende för dina siffror längre. Trist!

Hoppas sleepy bo kastar en säck pengar över honom. Armenteros kan mycket möjligt vara Kukrävens bomb.
Citera
Idag, 16:46
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hoppas sleepy bo kastar en säck pengar över honom. Armenteros kan mycket möjligt vara Kukrävens bomb.
Den utmattade såg honom säkert i en match för 10 år sedan så scoutingen är ju klar!
Citera
Idag, 17:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Kan du läsa?
En bajare ska inte säga att någon annan har hög svansföring. Ok, ni är modern fotboll förkroppsligad och råkar göra en rekordförsäljning och leker därefter att ni tillhör de stora grabbarna. "Reguljär basis" vad i det förstod du inte? Ni ger nån okänd afrikan 20 matcher och kränger vidare honom för 160 bajenmiljoner, grattis! Det är fortfarande inte i närheten av vad Nordsjaelland gjort om du hade någon aning om någonting. De har sålt 3 st spelare för ca 20m euro senaste 2 åren. Skulle du ta bort Bajens försäljning av Bazoumana skulle ni inte ens hamna top 10 i Nordsjaellands största försäljningar någonsin. Låt mig förtydliga inte ens MFF är nära Nordsjaelland på den punkten därav skrev jag "svenska klubbar och inte minst stockholmsklubbar...". Den listan du presenterade bevisade bara att MFFs akademi är på top då samtliga 3st från MFF som tillhör top-6 försäljningarna i Allsvenskan gått vägen via våra ungdomslag. Det är hedrande för vår organisation.

Man är inte ett troll för att man konstaterar obekväma fakta.

Den ”faktan” existerar bara i ditt huvud. Du borde byta namn till ”OvissTramsare”.

—————————————————————-

Dags att Berntsen drar fram en anfallare nu när det sket sig med Bozenik..
Citera
Idag, 17:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Skönt ändå att kunna konstatera att du haft förtroende för mina siffror och mig tidigare
Citera
Idag, 17:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Skönt att bajen torska mot molde men vi i dif möter ju inget större motstånd.
Var det idag Dif skulle spela eller? Hur gick det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in