Idag, 12:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag tyckte mest synd om dig. Men visst. Ull du bli offentligt förnedrad så ska jag inte beröva dig det? Samma insats?

Tänker du Axel Lindahl i Öster? 🤔

Vilken spelare i Groningen tänker du på?
Säger snubben som redan har min signatur Deal!
Citera
Idag, 12:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Orkade inte läsa en sida bakåt men jag hann redigera mitt inlägg innan du svarade om du läser igen. Nygren måste vara jävligt dum om han går till en trött, tråkig stockholmsklubb. Ett rejält nedbyte i karriären.
Åttondelsfinal i Conference League lockar nog ganska rejält. DIF är en större klubb än Nordsjaelland i allt utom marknadsvärde. Jag bryr mig inte om du redigerar dina inlägg, du är fortfarande en idiot.
Citera
Idag, 13:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Möjligt men vem petar du då och behåller harmonin?
Gulliksen får behålla sin plats där frame, resten av era ordinare får agera avbytare och inhoppare. Gigovic petar hela ert mittfält. Grovt underskattad spelare.
Citera
Idag, 13:08
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Åttondelsfinal i Conference League lockar nog ganska rejält. DIF är en större klubb än Nordsjaelland i allt utom marknadsvärde. Jag bryr mig inte om du redigerar dina inlägg, du är fortfarande en idiot.

Det kan man dividera om. Nordsjaelland har alltså gjort försäljningar i 20 miljoners klassen (euro) till både Sporting och Brighton i nära tid. Gjorde en lånedeal med Borussia Dortmund nyss och sålde i höstas en mittback till PSV för 80 miljoner. Affärer som svenska klubbar och inte minst stockholmsklubbar inte är i närheten av att göra på reguljär basis såsom Nordsjaelland gjort. Conference League är rätt så osexigt och du kan inte veta mycket om hur dagens fotboll fungerar om du tror att Nygren som är högste poänggörare för Nordsjaelland just nu och 3e högst värderad i klubben som 23 åring, skulle vara så jävla dum att han går till DIF med hans prestationer i bagaget.
Men jag blir inte förvånad när det är samme person som sa att Don Olof skulle göra horhus av Allsvenskan.
Citera
Idag, 13:09
Medlem
Citat:
Möjligt men vem petar du då och behåller harmonin?
Tycker inte den är klockren demografiskt men sånt skiter ju Bosse i. Vi står med 4 högerbackar och 9 sittande mittfältare i dagsläget. Tror det är en stor skillnad nu kontra förra europavändan där Mange Eriksson mfl gick från att vara avgörande spelare till att vara rotationsgubbar. Harmonin är således inget som rubbas.
Jag tror dessutom att man kan spela Arnor med Tokmac, Hümmet och Gulliksen och låta positionerna vara lite rörliga. Såpass skickliga spelare får det att funka om den övriga balansen är stabil. Och det får vi verkligen se. Centrala fältet kan ju se ut precis hur som helst.

Spelare som Mange, Schuller, Therkildsen o nån till är säkert inställda på att få betalt för att dyka upp på Kaknäs och inget mer, och Bosse verkar ju vilja det också. Att det är idiotiskt på många andra sätt skiter han lite i.
Senast redigerad av Zorrkan Idag kl. 13:12.
Citera
Idag, 13:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det kan man dividera om. Nordsjaelland har alltså gjort försäljningar i 20 miljoners klassen (euro) till både Sporting och Brighton i nära tid. Gjorde en lånedeal med Borussia Dortmund nyss och sålde i höstas en mittback till PSV för 80 miljoner. Affärer som svenska klubbar och inte minst stockholmsklubbar inte är i närheten av att göra på reguljär basis såsom Nordsjaelland gjort. Conference League är rätt så osexigt och du kan inte veta mycket om hur dagens fotboll fungerar om du tror att Nygren som är högste poänggörare för Nordsjaelland just nu och 3e högst värderad i klubben som 23 åring, skulle vara så jävla dum att han går till DIF med hans prestationer i bagaget.
Men jag blir inte förvånad när det är samme person som sa att Don Olof skulle göra horhus av Allsvenskan.
Nordsjaelland är en farmarklubb till Man City. Hur mycket dom tjänar i spelarförsäljningar är i sammanhanget helt ointressant.
Citera
Idag, 13:32
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Tycker inte den är klockren demografiskt men sånt skiter ju Bosse i. Vi står med 4 högerbackar och 9 sittande mittfältare i dagsläget. Tror det är en stor skillnad nu kontra förra europavändan där Mange Eriksson mfl gick från att vara avgörande spelare till att vara rotationsgubbar. Harmonin är således inget som rubbas.
Jag tror dessutom att man kan spela Arnor med Tokmac, Hümmet och Gulliksen och låta positionerna vara lite rörliga. Såpass skickliga spelare får det att funka om den övriga balansen är stabil. Och det får vi verkligen se. Centrala fältet kan ju se ut precis hur som helst.

Spelare som Mange, Schuller, Therkildsen o nån till är säkert inställda på att få betalt för att dyka upp på Kaknäs och inget mer, och Bosse verkar ju vilja det också. Att det är idiotiskt på många andra sätt skiter han lite i.
Dom äldre spelarna kommer inte klaga, men säg att du får in dom fyra.. Vi har då fortfarande Priske, Åslund, Haarala, Nino med flera som inte tar plats.

Sen vill jag påstå att vi har 2 högerbackar och 2 som kan skickas direkt. Mittfältet är långt ifrån 9 sittande.

Mange och Therkildsen kan vi skicka om några vill ta dom.

Tycker truppen känns stabil med frågetecken på målvaktssidan och tror Finndell kommer vara bättre än många tror, så i ett 433/4231 så finns det inte mycket plats för nyförvärv om dom inte är riktigt bra.
Citera
Idag, 13:55
Medlem
Citat:
Dom äldre spelarna kommer inte klaga, men säg att du får in dom fyra.. Vi har då fortfarande Priske, Åslund, Haarala, Nino med flera som inte tar plats.

Sen vill jag påstå att vi har 2 högerbackar och 2 som kan skickas direkt. Mittfältet är långt ifrån 9 sittande.

Mange och Therkildsen kan vi skicka om några vill ta dom.

Tycker truppen känns stabil med frågetecken på målvaktssidan och tror Finndell kommer vara bättre än många tror, så i ett 433/4231 så finns det inte mycket plats för nyförvärv om dom inte är riktigt bra.
Förhoppningsvis är finnpajsaren för rotation och ser till att de som backar upp ordinarie även de får speltid. Sen är ju ingen av de herrarna i dagsläget någon som ska starta i ett lag med toppambitioner utom möjligen Nino som dock kommer från en väldigt roterande roll. Tror mycket på Åslund men han är ju redan nu ganska tydlig tvåa på 10-positionen. Hade gärna sett honom längre ner på mittfältet men där har vi ju redan väldigt mycket spelare.

Jag tycker inte det, tycker att vi har alldeles för mycket spelare och att vi kan kapa 3 innermittfältare och två högerbackar och att det borde gjorts för länge sen, nu är alla de passagerarna fortsatt kvar i en Conference-League trupp och de vi får leva och dö med i den turneringen. Hade man brutit med Mange, Schuller, Therkildsen som fyller NOLL sportslig funktion så hade man haft möjlighet att formera truppen med nya spelare som fyller funktion. De måste ändå betala lön till spelarna för att dricka kaffe på Kaknäs varje dag hela säsongen och inget annat, då kan man lika gärna ta smällen och riva med samtliga.
Senast redigerad av Zorrkan Idag kl. 14:06.
Citera
Idag, 14:19
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Kommer ni spela så? Otroligt framåtlutat med två tior isåfall. Ett jävla jobb för sexan bakom det där. För er del tror jag att mycket handlar om mittbackarna, Marques måste hålla hög allsvensk klass om ni ska utmana i år. Danielsson kommer vara skadad och dålig hela säsongen och varken Tenho eller Une skulle ta en plats i något lag på övre halvan. Är inte Marques en general så har jag svårt att se er utmana på allvar.

Offensivt ser ni bra ut och Hümmet är stabil och bra, Tokmac har höga toppar men kanske lite ojämn. Zugelj har jag ingen koll på men känns som en topp/flopp värvning så blir intressant att se om han flyger.

Såklart inte.

Därför jag säger att det är trångt offensivt även om vi skulle ställa upp med full offensiv.

Våra mittbackar har jag inga betänkligheter över. Une är lika underskattad som Danielson varit hela sin karriär och Tenho, om du känner så, mer än Gunnarsson och Löfgren tillsammans. Marqués har jag ingen koll på men hoppas såklart att vi tagit in en ny Hien/Hjalmar.

Är vi inte bättre än i höstas allra längst bak har de dock en överjävlig uppgift framför sig. Så där har du en poäng.
Citera
Idag, 15:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Armenteros agent sprider rykte igen om att Göteborg, vi och aik kan vara intresserade. Håller det som helt omöjligt att vi är intresserade. Kanske aik? Tror inte ens de är intresserade. Föredetting, dyr och med skadehistorik.
Citera
Idag, 15:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Armenteros agent sprider rykte igen om att Göteborg, vi och aik kan vara intresserade. Håller det som helt omöjligt att vi är intresserade. Kanske aik? Tror inte ens de är intresserade. Föredetting, dyr och med skadehistorik.
Aa, nä. 5 år sedan kanske.
Citera
Idag, 15:23
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Såklart inte.

Därför jag säger att det är trångt offensivt även om vi skulle ställa upp med full offensiv.

Våra mittbackar har jag inga betänkligheter över. Une är lika underskattad som Danielson varit hela sin karriär och Tenho, om du känner så, mer än Gunnarsson och Löfgren tillsammans. Marqués har jag ingen koll på men hoppas såklart att vi tagit in en ny Hien/Hjalmar.

Är vi inte bättre än i höstas allra längst bak har de dock en överjävlig uppgift framför sig. Så där har du en poäng.
Okej, hajade inte att det bara var ett tankeexperiment men då är jag med.

Une fungerar bara med en riktigt stabil mittbackspartner. Jag tycker verkligen inte att han är underskattad, snarare överskattad av er som behåller honom år efter år.

Er backlinje och framförallt målvakt är det stora frågetecknet utöver det vanliga som kommer med ny tränare. Det blir intressant att se om han får ihop det. Offensiven är som sagt riktigt stark med allsvenska mått mätt.

Tålamod i Dif 2025 är ju frågan om det finns så en tuff start så ryker han nog ganska snabbt. Förra året var ni ju på bristningsgränsen hela tiden trots ett bra år rent sportsligt bortsett derbyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in