Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Jag står naturligtvis bakom mina inlägg. Inget har förändrats av att vi dealar med honom igen. Mörk har blivit avstängd för sina Afrikaaffärer och alla som inte är helt retarderade förstår att de inte är koscher. Wilson (och Gono va?) är dom första affärerna vi gör med clownen sen Ofori typ. Vill även påpeka att iaf. 2 av dom inläggen var kopplades till ditt moraliserande om Universal samtidigt som ni deala med Mörk. Min ståndpunkt har alltid varit att hederliga agenter är en oxymoron.
Jag lyssnade på någon podd med Mörk för ett par år sedan. Kommer inte ihåg detaljerna men TLDR var att han gjorde någon tramsig teknisk blunder som han åkte dit på men att det var tämligen harmlöst i sammanhanget. Han jämförde med andra bisarra saker som han visste andra höll på med, men som gick helt under radarn.
Jag minns att även om man tog hans sida av berättelsen med ett gäng skopor salt, så var det svårt att se att något större moraliskt fel skulle kunna begåtts.
Och då är jag ingen Mörk försvarare på något sätt, tvärtom så ogillade jag honom när han vände oss ryggen på 00 talet och tog fram massa bra spelare till Aik (bland annat sydamerikanerna va?). Som sagt, se inte det som att jag ursäktar något, bara att jag inte tyckte det lät särkilt harmfullt det han åkte dit på.