2025-02-01, 20:43
Medlem
Bogdan klar för tre år. Med tanke på ålder och nivån han varit ordinarie på (Portugisiska högstaligan, La Liga 2) och hur han sett ut i träningsmatcherna (topp-3) känns det som en minijackpot att få in efter Castegren. Lite oklart hur han hamnat här men över våran normala(gamla?) hylla är han.
Citera
2025-02-01, 21:03
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Precis som med Berisha och alla andra affärer går vi såklart back ekonomiskt.

Precis som med Berisha så går ni inte så mycket plus som du och katten hoppas på. Årsredovisningar kom både i fjol, i år och nästkommande år.

Grattis till en utomordentlig affär dock. Och på temat ännu större grattis att ni släppt JJ.

Edit. Helvete, glömde ju det bästa. Likviditet har ingen betydelse för en fotbollsklubb
Senast redigerad av London 2025-02-01 kl. 21:19.
Citera
2025-02-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Blir väl nästan samma netto som vi får för Agbonifo då.

Alltid samma visa med svaga Häcken ”det vi får” snarare än det vi fått, titlarna vi ”kommer ta” snarare än vi tagit.

Kommande år då jävlar då ”kommer vi få/ta 🥳🥳🥳”
Citera
2025-02-01, 21:14
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Blir väl nästan samma netto som vi får för Agbonifo då.

Ja försök få en nybajare inse det.
Citera
2025-02-01, 21:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"It´s ok when we do it..."
https://x.com/PaulsensPenis/status/1885770600032919637

Jag står naturligtvis bakom mina inlägg. Inget har förändrats av att vi dealar med honom igen. Mörk har blivit avstängd för sina Afrikaaffärer och alla som inte är helt retarderade förstår att de inte är koscher. Wilson (och Gono va?) är dom första affärerna vi gör med clownen sen Ofori typ. Vill även påpeka att iaf. 2 av dom inläggen var kopplades till ditt moraliserande om Universal samtidigt som ni deala med Mörk. Min ståndpunkt har alltid varit att hederliga agenter är en oxymoron.
Senast redigerad av Teu 2025-02-01 kl. 21:29.
Citera
2025-02-01, 21:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag står naturligtvis bakom mina inlägg. Inget har förändrats av att vi dealar med honom igen. Mörk har blivit avstängd för sina Afrikaaffärer och alla som inte är helt retarderade förstår att de inte är koscher. Wilson (och Gono va?) är dom första affärerna vi gör med clownen sen Ofori typ. Vill även påpeka att iaf. 2 av dom inläggen var kopplades till ditt moraliserande om Universal samtidigt som ni deala med Mörk. Min ståndpunkt har alltid varit att hederliga agenter är en oxymoron.
Jag lyssnade på någon podd med Mörk för ett par år sedan. Kommer inte ihåg detaljerna men TLDR var att han gjorde någon tramsig teknisk blunder som han åkte dit på men att det var tämligen harmlöst i sammanhanget. Han jämförde med andra bisarra saker som han visste andra höll på med, men som gick helt under radarn.
Jag minns att även om man tog hans sida av berättelsen med ett gäng skopor salt, så var det svårt att se att något större moraliskt fel skulle kunna begåtts.

Och då är jag ingen Mörk försvarare på något sätt, tvärtom så ogillade jag honom när han vände oss ryggen på 00 talet och tog fram massa bra spelare till Aik (bland annat sydamerikanerna va?). Som sagt, se inte det som att jag ursäktar något, bara att jag inte tyckte det lät särkilt harmfullt det han åkte dit på.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-02-01 kl. 21:51.
Citera
2025-02-01, 21:54
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Det ena utesluter inte det andra. Honkavaara har varit tydlig med att minst en mittback måste in, helst två.

Klockren värvning i Mikael Marqués som kommer passa in bra i Honkavaaras Djurgårn och erbjuder andra egenskaper än nuvarande mittbackar.

Bara för att man kan handla på en högre hylla får man inte missa potentiella guldkorn.
Tror du att han konkurrerar ut danielson/JUL? Får hoppas att ni har rätt med i att han är ett fynd, jag är däremot på förhand inte särskilt imponerad.
Citera
2025-02-01, 21:58
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Varför låtsas du hålla på DIF och varför har du den där töntiga profilbilden? Milosevics kontrakt gick ut, Danielson har ett år kvar. Marquez är en riktigt bra värvning.
Jag tyckte att profilbilden passade bra man sitter med någon annan åsilt än din och du klarar inte aav att hantera det. Menar naturligtvis att danielson inte skulle fått förlängt precis som kot fick innan de sparkades.
Citera
2025-02-01, 22:59
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Precis som med Berisha så går ni inte så mycket plus som du och katten hoppas på. Årsredovisningar kom både i fjol, i år och nästkommande år.

Skönt att du vet vad jag hoppas på när jag själv inte vet det, men senast gav årsredovisningarna mig rätt i mina påståenden iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av London
Edit. Helvete, glömde ju det bästa. Likviditet har ingen betydelse för en fotbollsklubb

Ingen aning vad du yrar om.
Citera
2025-02-01, 23:50
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Skönt att du vet vad jag hoppas på när jag själv inte vet det, men senast gav årsredovisningarna mig rätt i mina påståenden iaf.

Ingen aning vad du yrar om.

Hahah, årsredovisningarna gav dig rätt alltså?

(FB) Ekonomin i svenska fotbollsklubbar

-12 567 mkr gick ni. Länka gärna till var man kan läsa om vinsten i Berisha-affären? Gissar att du inte minns?

Och mjau. Såklart du inte gör vrak-moderator.
Senast redigerad av London 2025-02-01 kl. 23:53.
Citera
2025-02-02, 03:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag lyssnade på någon podd med Mörk för ett par år sedan. Kommer inte ihåg detaljerna men TLDR var att han gjorde någon tramsig teknisk blunder som han åkte dit på men att det var tämligen harmlöst i sammanhanget. Han jämförde med andra bisarra saker som han visste andra höll på med, men som gick helt under radarn.
Jag minns att även om man tog hans sida av berättelsen med ett gäng skopor salt, så var det svårt att se att något större moraliskt fel skulle kunna begåtts.

Och då är jag ingen Mörk försvarare på något sätt, tvärtom så ogillade jag honom när han vände oss ryggen på 00 talet och tog fram massa bra spelare till Aik (bland annat sydamerikanerna va?). Som sagt, se inte det som att jag ursäktar något, bara att jag inte tyckte det lät särkilt harmfullt det han åkte dit på.
Vad jag vill minnas blev Mörk avstängd för att ha betalat Amoo när denna var minderårig. Med andra ord i princip samma skit som Universal anklagades för med klockorna. Han förmedlade dessutom affärer med RoddBull under tiden han var avstängd. Min position har alltid varit att hela agentvärlden är ett enormt träsk, att Universal är en i mängden, och att alla som satt och skrev skit som Hoho, Kriminella AIK när man själva dealade med en person som faktiskt blivit avstängd för oegentligheter är direkt idioti.
Citera
2025-02-02, 07:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vad jag vill minnas blev Mörk avstängd för att ha betalat Amoo när denna var minderårig. Med andra ord i princip samma skit som Universal anklagades för med klockorna. Han förmedlade dessutom affärer med RoddBull under tiden han var avstängd. Min position har alltid varit att hela agentvärlden är ett enormt träsk, att Universal är en i mängden, och att alla som satt och skrev skit som Hoho, Kriminella AIK när man själva dealade med en person som faktiskt blivit avstängd för oegentligheter är direkt idioti.
Varför har just Solna blivit synonymt med agentmygel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in