• 1
  • 2
2024-11-12, 21:32
Medlem
LittleFishs avatar
Jag tycker man aldrig ser dessa bilar längre. Aldrig. Och ser man dem så är det nån riktigt trött 00-talare som kommer slå ihop när som helst. 10-15 år sen såg man dem nästan hela tiden. Mina föräldrar hade Škoda i många år. Prisvärda och pålitliga bilar. Vad har hänt med dem i Sverige? Finns många trevliga modeller numera. Allt ifrån Enyaq till Octavia. Har de blivit utkonkurrerade av andra märken?
Citera
2024-11-12, 21:34
Medlem
Airwave92s avatar
Det som har hänt är att svenskar tycker att Volvo är viktigare
Citera
2024-11-12, 21:35
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Det som har hänt är att svenskar tycker att Volvo är viktigare
Fast Volvofixeringen har väl alltid varit prominent i Sverige? Mer så förr än nu? Inget fel på Volvo såklart.
Citera
2024-11-12, 21:36
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Jag tycker man aldrig ser dessa bilar längre. Aldrig. Och ser man dem så är det nån riktigt trött 00-talare som kommer slå ihop när som helst. 10-15 år sen såg man dem nästan hela tiden. Mina föräldrar hade Škoda i många år. Prisvärda och pålitliga bilar. Vad har hänt med dem i Sverige? Finns många trevliga modeller numera. Allt ifrån Enyaq till Octavia. Har de blivit utkonkurrerade av andra märken?
Det kan vara från att det varit en förhållandes billig bil som nu med tiden blivit betydligt dyrare.
Citera
2024-11-12, 21:37
Medlem
LittleFishs avatar
Inte heller ser man lika många återförsäljare på alls samma sätt. Har de ingått i nått annat bilmärke och blivit 2th tier? Typ som Renault under Rejmes?
Citera
2024-11-12, 21:38
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Det kan vara från att det varit en förhållandes billig bil som nu med tiden blivit betydligt dyrare.
Relativt såklart men även om priserna ökat är det och har det alltid varit dyrare med en audi tex. Justerat för tiden så skiljer de sig inte åt. Samma prisbild är kvar.
Citera
2024-11-12, 21:49
Medlem
Jag ser dem. Du såg tydligen bara vad föräldrarna körde.
Citera
2024-11-12, 21:55
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag ser dem. Du såg tydligen bara vad föräldrarna körde.
Här och där enstaka men de är garanterat inte alls lika vanliga som för 10-15 år sen enligt mig.
Citera
2024-11-12, 22:26
Medlem
revodnebs avatar
Ööh va? Jag ser Skoda överallt? Det verkar dessutom vara bilar som går att lita på. Flickvännen har en, hennes dotter också och min ena dotter, de bara går och går. Kanske bra bilar? Kanske köper en själv, ser att de finns i en 150 HP variant.
Citera
2024-11-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ööh va? Jag ser Skoda överallt? Det verkar dessutom vara bilar som går att lita på. Flickvännen har en, hennes dotter också och min ena dotter, de bara går och går. Kanske bra bilar? Kanske köper en själv, ser att de finns i en 150 HP variant.
Vi har 2 st varav ena rostar i trösklarna efter ca 2 år,
Citera
2024-11-12, 22:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Vi har 2 st varav ena rostar i trösklarna efter ca 2 år,
Inget jag sett, sen kanske det finns, jag vet inte,
Citera
2024-11-12, 22:47
Avstängd
eatmypoos avatar
Inte alls konstigt att folk slutar köpa Skoda/VW/Audi. Det är inte bra bilar utan skit som går sönder hela tiden. Sen rostar de även överallt. Vill man ha en bra bil är det japanskt som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in