Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
...funkat och rullat på...
Citat:
...jag ignorerade vissa känslor jag hade initialt som var ifrågasättande mot relationen...
Citat:
jag hela tiden känt mig pressad av henne
Citat:
...jag inte känner mig helt förankrad
Citat:
...börjar känna att jag får kalla fötter inför giftermål och barn...
Citat:
...tjejen pressar på med diverse tekniker och strategier...
Citat:
... jag känner att min energi och livsglädje börjat dö ut...
Citat:
...jag har svårt att sova och känner mig nästan likgiltig...
Citat:
...Hon har ofta ångest eller mår dåligt. Det är alltid något problem hon vill prata om i flera timmar, jobb, relationer eller annat. Eller så är det något som jag gjort. Alltid är något fel...
Kan du på allvar säga att jag behöver kommentera detta i detalj, enskilt?
Annars har jag en fråga. Om du i din självsamhet, utanför hemmet och hennes närhet sätter dig ner ett ögonblick, med smartphone och annat knark i andra rum... Blunda. Andas lugnt och långsamt hela vägen ner i lungorna i någon minut tills pulsen kommer ner. Och så målar du upp bilden för ditt inre... Ditt liv om ett halvår. I en egen, mindre lägenhet. Strunta i allt praktiskt som flytt, lån, separation och allt annat negativt, praktiskt, dramatiskt eller arbetssamt. Föreställ dig att du sitter i den lägenheten nu, i total tystnad. Allt praktiskt är i ordning, dina saker på plats hemma och på vindsförråd, relationen är avslutad och du är singel och gör vad du vill, framtiden är ett oskrivet blad. Andas. Känn.
Vilken av dessa verkligheter väljer du. Den du nu har - eller den jag beskriver?
Det är ingen mogen, trevlig och välmående person du slagit påsarna ihop med. Det misstaget har många gjort. Det positiva är att det går att göra något åt. Skatta dig lycklig att du inte skaffat barn med henne, det innebär att du - faktiskt - kan sitta i din egen lägenhet enligt ovan om sex månader, och helt och hållet gå vidare i livet. "Jobbig" väg dit? Vännen, det är livet. Bokstavligen. Det är livet du spelar med. Såhär kan du ju inte ha det, och det vet du innerst inne.