• 1
  • 2
2024-11-13, 16:39
Medlem
Har haft betydande ångest/depressionsproblem och trots att antidepressiva verkligen hjälper (missa INTE att ta dagliga doser) och man bör ABSOLUT söka psykolog först så är vissa dagar RIKTIGT ruttna 🤮

Så här är en review på ”lagliga nätdroger” mot ångest (för ”egenmedicinsk” bruk. Ej för partydroger och lita ALLTID på en läkare först).

Alkohol ⭐️🐍🐍🐍🐍
Fördelar: Temporärt dämpande. Gör dig glad och obrydd.
Nackdelar: Uruselt för långvarig ångest. Gör faktiskt saker värre i långa loppet.

Marijuana ⭐️⭐️⭐️🫠😵‍💫
Går att få tag i stammar ”lagligt” innan de narkotikaklassas. Gör betydande egenforskning innan du tänker prova detta, och var försiktig. CBD är en ofarlig variant som hjälper lite.
Fördelar: euforiskt, total avkoppling, personligen så är dagarna efter bättre då den stark reducerar tvångstankar utan att göra dig hög och trafikfarlig
Nackdelar: ”Edibles” är för starkt och hjälper mig inte personligen. Röka kan störa andra och skada lungor, så använd vapes. Även vapes är för starkt för att klassas som medicin och har du barn/husdjur eller något annat viktigt ansvar så ”kopplas” dom också bort, och sätt dig ALDRIG i bilen.
Var försiktig med denna. Är en känd drog med dåligt rykte som för många används som en gateway till tyngre droger!

Blå Lotus ⭐️😴😴😴😴
Fördelar: Lite bättre sömn och lätt lugnande
Nackdelar: Svagt, lite dyrt
Är det något man vill börja prova först så kör på denna. Tror nog få klassar den som en riktig ”drog” så även om du blir påkommen så har det nog ingen betydelse

Magic Mushrooms 😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫🍄(muscimol, röd flugsvamp)
Fördelar: Gör dig hög och obrydd om framtiden, får dig att instinktivt städa rummet/lägenheten
Nackdelar: Personligen ej euforisk, gör mig inte ens glad, lätt paranoia
Besviken på denna. Kanske är psilocybin varianten som ska vara så bra mot OCD och ångest. Gör huvudet konstigt

Kratom: 🌟⭐️⭐️⭐️😑
Fördelar: Starkt ångest och orosdämpande. Lätt hög.
Nackdelar: Inte nog forskning. Lätt beroendeframkallande. Likgiltighet.
Ganska okänd ”drog” som kommer från asien. Bara testat i té form. Kan vara lite väl starkt för att kunna låta vettig i telefon och bör enbart konsumeras när du inte har något väntande ansvar.

Hoppas det ger någon information och var VÄLDIGT försiktig även med dessa relativt lätta droger.
Börja lugnt och helst i ensamhet eller med någon väldigt nära.
Sök ALLTID hjälp från psykolog först, och använd inte som partydrog eller tro att du kan köra bil för att du klarar alkotest.
Citera
2024-11-13, 16:58
Medlem
Man söker inte en psykolog vid tillstånd av djup depression, man söker en psykiatriker. Psykologer har inte föreskrivningsrätt av läkemedel, det har endast läkare/psykiatriker.
Citera
2024-11-13, 17:01
Medlem
Eponumoss avatar
Johannesörts är fint innan man utvecklar en starkare depression.
Citera
2024-11-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Johannesörts är fint innan man utvecklar en starkare depression.
Hmm, kanske får testa. Verkar vara inom rimlig gräns men är ganska tolerant så lättare örtmediciner har nog svag respons. Kan vara en bra början dock 😀
Citera
2024-11-13, 17:13
Medlem
Kratom smakar skit och jag kastade påsen efter någon testrunda. Visst ökade det min motivation men jag fick kvällningar vid typ 4 gången så då sket jag i det totalt.

Johannesört i te-form gav ingenting.

Jag misstänker att jag är feldiagnoticerad men med 20 år av återkommande kontakt om samma problematik och nya mediciner så verkar man inte vilja göra mer.

Mitt största problem är nog egenmotivationen privat. Provat medikinet och concerta och båda höjer motivationströskeln. I arbete har jag en betydligt högre motivation än kollegor vilket lett till karriär men det där av så fort de växlar ifrån arbetslivet.
Citera
2024-11-13, 18:32
Medlem
StonedMonkeys avatar
Ni borde testa phenibut om ni har ångest, finns en stor tråd härinne om det.
Citera
2024-11-13, 18:43
Medlem
Airwave92s avatar
Har du inte testat Phenibut? Den är laglig
Citera
2024-11-13, 18:50
Medlem
Swegoats avatar
Vem fan har rekommenderat flugsvamp för depression? Aldrig hört eller läst. Knappast man kallar den magisk heller. Psilocybinsvampar är något helt annat och fungerar utmärkt för väldigt många individer.
Citera
2024-11-13, 19:31
Medlem
HBTKuks avatar
Förväntas man förstå ditt betygssystem med stjärnor och smajlisar?
Citera
2024-11-13, 19:47
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolli
Ganska okänd ”drog” som kommer från asien. Bara testat i té form. Kan vara lite väl starkt för att kunna låta vettig i telefon och bör enbart konsumeras när du inte har något väntande ansvar.

Dom sorterna av Kratom jag testat har inte varit så effektiva mot ångest, kan du rekommendera någon sort?
Citera
2024-11-13, 20:08
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolli

Hur doserar du kratom och vilken variant har du kört?
Citera
2024-11-13, 21:11
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swegoat
Vem fan har rekommenderat flugsvamp för depression? Aldrig hört eller läst. Knappast man kallar den magisk heller. Psilocybinsvampar är något helt annat och fungerar utmärkt för väldigt många individer.
Ett av de mest korkade inlägg jag någonsin läst på flashback. Så bara för att DU inte hört talas om det så existerar det inte? Är för övrigt mer mot ångest man tar det vanligtvis och inte depression men TS har skrivit både och i rubriken. Många tycker det påminner om typ imovane när man tar lägre dos, starkt ångestdämpande alltså och används även vid drogavväjning osv.

"Knappast man kan kalla den magisk"??? Skojar du? Hört talas om jul? Du vet han gubben med vitt skägg och röda kläder som åker runt på flygande renar och tar sig ner för folks skorstenar? Något du hört talas om? Allt det kommer från folk som haft just magiska upplevelser på röd flugsvamp. Varför tror du det är så mycket flugsvamp på julkort och varför är tomten röd och vit. Varför flyger han på renar? Låter trippigt? Och varför just renar? Varför skorstenar, varför julgran osv osv?. Se här exempelvis för att lära dig mer: https://youtu.be/reobkn-KCK8?si=eGMJD3-QxHRsUekF kort sagt: Flugsvamp kan ge extremt starka trippar och upplevas som just "magiska" Dock ska man vara extremt försiktig. Dels kan du dö av vit flugsvamp men även röd behöver du tillaga om du ska trippa på den och att trippa på röd flugsvamp (Amanita Muscaria) kan vara extremt obehagligt. Psilocybin som du nämner är olagligt. Har du läst rubriken? Jag har tagit psilocybin flera gånger och det är en helt otrolig livsförändrande drog som generellt fungerar mycket bättre än röd flugsvamp men det betyder inte att röd flugsvamp inte är magisk eller att den inte har vissa hälsoeffekter och TS skrev om lagliga droger och muskimol är en laglig drog i Sverige till skillnad från Psilocybin (även om båda borde vara lagliga)

Jag är dock väldigt intresserad av att höra vad TS provat för flugsvamp. Har han gått i skogen och plockat eller har han beställt såna där påsar med "muscimol" Är det sistnämnda så har han köpt syntetiskt påhitt som INTE är muskimol. Det är nån trend nu med företag som säljer syntetiska droger. Muskimol är ju som sagt helt lagligt i Sverige men trots det säljer butikerna syntetiska grejer. Antagligen för det är lite gråzon och för det är vad som finns att sälja snarare än att de går och plockar själva och säljer.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-11-13 kl. 21:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in