Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-11-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
är apotea dåligt? är kronans bättre? hur vet man vilket apotek är bäst?
alla prismatchar väl för recept så privatiseringen var meningslös

Ja, det är bara icke receptbelagda varor som varierar i pris. Och väldigt mycket, dessutom. Jag tycker om att vi har fysiska apotek men 11kr för paracetamol på Apotea mot 38kr i ett fysiskt apotek är svårt att motivera. Det lär sluta illa för de fysiska apotekskedjorna.

Själv har jag aldrig haft problem med beställningar från Apotea eller något annat nätapotek. 1-2d leverans, billigt, alltid korrekt.
Citera
2024-11-14, 10:22
Medlem
nginxs avatar
Vi som driver stora e-handelsbolag vet hur jobbigt det är med recensioner. Många större bolag tog bort det efter en del lagändringar. Även Zalando, Boozt, m.fl. slutade med recensioner ca. 1 år sedan p.g.a. samma orsak.

Jag förstår att folk som inte är så insatta i hur e-handel fungerar eller folk som driver små företag tänker "Recensioner ska vi ha!". Men ju större du är, desto mer ansvar blir det. Och det kan bli dyrt om man inte gör det rätt enligt lagen. Därför har nästan alla större bolag slutat med recensioner.

Det är nästan uteslutande små företag som har kvar recensioner idag.
Senast redigerad av nginx 2024-11-14 kl. 10:24.
Citera
2024-11-14, 10:42
Medlem
ImTheMans avatar
Är det produktrecensioner som avses så har kunderna inte laglig behörighet att rekommendera läkemedel.
Citera
2024-11-14, 11:30
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
För de som inte förstod det uppenbara får jag förtydliga att jag inte primärt menar att recensera standardläkemedel som Alvedon och liknande. Menar så klart de många andra produkter de har som till exempel: Tandborstar, myggmedel, proteinpulver, etc, osv.
Citera
2024-11-14, 13:29
Medlem
Fibululans avatar
Jag är stor apotea kund och får allt levererat till dörren och det fungerar mycket bra.
Citera
2024-11-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nginx
Vi som driver stora e-handelsbolag vet hur jobbigt det är med recensioner. Många större bolag tog bort det efter en del lagändringar. Även Zalando, Boozt, m.fl. slutade med recensioner ca. 1 år sedan p.g.a. samma orsak.

Jag förstår att folk som inte är så insatta i hur e-handel fungerar eller folk som driver små företag tänker "Recensioner ska vi ha!". Men ju större du är, desto mer ansvar blir det. Och det kan bli dyrt om man inte gör det rätt enligt lagen. Därför har nästan alla större bolag slutat med recensioner.

Det är nästan uteslutande små företag som har kvar recensioner idag.

Grejen är väl den att folk har väl oftast främst en tendens att skriva om de inte är nöjda, medan man mer tar för givet att allt ska vara bra och inte orkar skriva då, vilket isåfall gör att risken finns nog för att det främst spiller över till negativa recenssioner, speciellt när det kommer till ett större företag.
Citera
2024-11-14, 14:42
Moderator
HelgeBuks avatar
Rubrik ändrad reviews->recensioner, samt flytt pga halvdåligt forumval.

Företagsskvaller --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här