Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-14, 14:00
Medlem
JymdKjams avatar
Frgan har hngt i luften ett tag, men nu har vrldens nst bsta damkare (efter Shiffrin) bestmt sig till slut:

https://www.expressen.se/sport/alpin...gor-comeback-/

Citat:
Sjlvklart skulle jag inte gra det hr om jag inte hoppades p att tvla. Jag har ambitioner. Jag lskar att ka fort. Hur snabbt kan jag ka? Jag vet inte.

Vonn har bland annat 82 vrldscupsegrar och tre OS-medaljer p sitt cv.

Hon utesluter inte OS i Milano Cortina 2026 men har svrt att ge besked i nulget.

https://www.nytimes.com/2024/11/14/u...etirement.html

Hur kommer det att g?
Senast redigerad av JymdKjam 2024-11-14 kl. 14:03.
Citera
2024-11-14, 14:42
Medlem
Gosifs avatar
Alltid lite pinsamt att frst sluta med dunder och brak och sedan komma tillbaka..
Citera
2024-11-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Alltid lite pinsamt att frst sluta med dunder och brak och sedan komma tillbaka..
Varfr skulle det vara pinsamt?

Dr och d ansg hon att det var slutet.
Efter ett antal r har suget och tanken p en comeback dykt upp.
Roligt men jag tror att hon fr *vldigt* svrt att n ngra hgre placeringar.
Citera
2024-11-14, 15:26
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Varfr skulle det vara pinsamt?

Dr och d ansg hon att det var slutet.
Efter ett antal r har suget och tanken p en comeback dykt upp.
Roligt men jag tror att hon fr *vldigt* svrt att n ngra hgre placeringar.

Hoppas fr hennes skull att hon blir bra igen annars r det nog bara jobbigt att frska krypa ivg om det gr t h-vete.
Citera
2024-11-14, 15:38
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hoppas fr hennes skull att hon blir bra igen annars r det nog bara jobbigt att frska krypa ivg om det gr t h-vete.

Pernilla Wiberg r ptagligt oroad:

https://www.svt.se/sport/alpint/skid...n-gor-comeback

Citat:
Min frsta tanke nr ryktena brjade spridas om hennes comeback var hjlp, sger Wiberg till SVT Sport.

Wiberg r orolig ver om amerikanskans kropp verkligen hller.

Hon har haft fler operationer n de flesta i vrldscupen och frsts mnga segrar. Hennes stt att ka har alltid varit p grnsen. Kroppen tl mycket men min farhga r om hon kraschar igen, pallar kroppen det?

Man lker inte lika snabbt eller bra vid 40 n som vid 20, s mycket r skert.
Citera
2024-11-14, 15:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Det ryktet hade jag missat helt. Jag reagerade p nyheten ungefr som den alltid frisprkige Pernilla Wiberg, att det hr kan sluta riktigt illa. tminstone om Vonn tnker satsa som frr. Kanske r hon inspirerad av Marcel Hirscher, men dels r han fem r yngre, dels har en 40-rig kvinna relativt sett svrare att klara av pfrestningarna n en 40-rig man. Jag gissar att kroppen kommer att sga ifrn redan p trning, frhoppningsvis utan svrare fljder.

Citat:
Pernilla Wiberg chockad: "Hjlp"

SVT Sports expert Pernilla Wiberg stller sig frgande till Lindsey Vonns chanser till en lyckad comeback.

-Min frsta tanke nr ryktena brjade spridas om hennes comeback var hjlp!
Om jag ska utveckla resonemanget s handlar det om hennes hlsa och kstil.

-Hon har haft fler operationer n de flesta i vrldscupen och frsts mnga segrar. Hennes stt att ka har alltid varit p grnsen, nra till krascher.

-Kroppen tl mycket men min farhga r om hon kraschar igen, pallar kroppen det? frgar sig Wiberg.

Kanske r det bara ett pr-trick, vad vet jag? Hon har ju aldrig varit kamera- och uppmrksamhetsskygg. Hon mste ju ven kvalificera sig, svida inte ven hon vljer att tvla fr en annan, i skidsammanhang mer exotisk nation. Mexiko, kanske? Som Hubertus von Hohenlohe

Citat:
Knallen: Lindsey Vonn gr comeback

Fr mer n fem r sedan, vren 2019, s lade skidlegendaren Lindsey Vonn skidorna p hyllan. Efter en tids spekulationer gr hon nu en osannolik comeback. Det uppger New York Times.

40-ringen siktar att vara frkare i Beaver Creek och hoppas gra tvlingscomeback i St Moritz 21-22 december.

Innan ens combacken skett funderar Vonn ver OS i Cortina 2026.

-Jag vet inte vad de nrmsta mnaderna och nrmsta och ett halvt ret kommer att innebra och hur det knns. S jag kan inte sga om det r en mjlighet.
(SVT Text)
Citera
2024-11-14, 15:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Frgan har hngt i luften ett tag, men nu har vrldens nst bsta damkare (efter Shiffrin) bestmt sig till slut:

https://www.expressen.se/sport/alpin...gor-comeback-/

https://www.nytimes.com/2024/11/14/u...etirement.html

Hur kommer det att g?

Visst kan hon plocka ngon vrldscuppong men till ngon prispall lr hon inte n. Fem rs bortavaro och 40 bast gr henne fr lngsam.
Citera
2024-11-14, 15:43
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Pernilla Wiberg r ptagligt oroad:

https://www.svt.se/sport/alpint/skid...n-gor-comeback

Man lker inte lika snabbt eller bra vid 40 n som vid 20, s mycket r skert.

Bara hon inte skadar sig, bryter ngot isf..
Citera
2024-11-14, 15:46
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Visst kan hon plocka ngon vrldscuppong men till ngon prispall lr hon inte n. Fem rs bortavaro och 40 bast gr henne fr lngsam.

Ca 178 cm lng och ca 74 kg. Undrar hur mnga kilo som r muskler fortfarande?

Hon hade en vldigt aggressiv, fr att inte sga brutal, kstil. Och hon mste ju slppa p ordentligt fr att hnga med eliten, precis som du sger.
Citera
2024-11-14, 15:48
Medlem
elmhedens avatar
Tnkvrt r att att psyket garanterat inte hngt i med i det kroppsliga frfallet, hennes hjrna i skarpt lge kommer vl fortfarande tro hon r den elitidrottare hon inte lngre r. Kombinerat med att hennes primra discipliner r strtlopp och super-G dr ddsfall och allvarliga skador frekommer d och d r det lite oroande. All lycka till och hoppas hon tar det frsiktigt.
Citera
2024-11-14, 15:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ca 178 cm lng och ca 74 kg. Undrar hur mnga kilo som r muskler fortfarande?

Hon hade en vldigt aggressiv, fr att inte sga brutal, kstil. Och hon mste ju slppa p ordentligt fr att hnga med eliten, precis som du sger.

Ja, frutom lder s utvecklas ju sporter ver tid genom t.ex. trning och material. Ta t.ex. simning och lpning dr vrldrekord sls titt som ttt.

Andr Myhrer eller Frida Hansdotter skulle trots OS-guld 2018 inte ha en chans idag.
Citera
2024-11-14, 15:58
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det ryktet hade jag missat helt. Jag reagerade p nyheten ungefr som den alltid frisprkige Pernilla Wiberg, att det hr kan sluta riktigt illa. tminstone om Vonn tnker satsa som frr. Kanske r hon inspirerad av Marcel Hirscher, men dels r han fem r yngre, dels har en 40-rig kvinna relativt sett svrare att klara av pfrestningarna n en 40-rig man. Jag gissar att kroppen kommer att sga ifrn redan p trning, frhoppningsvis utan svrare fljder.

Kanske r det bara ett pr-trick, vad vet jag? Hon har ju aldrig varit kamera- och uppmrksamhetsskygg. Hon mste ju ven kvalificera sig, svida inte ven hon vljer att tvla fr en annan, i skidsammanhang mer exotisk nation. Mexiko, kanske? Som Hubertus von Hohenlohe
(SVT Text)

Hon r nra vninna med tyska konkurrenten Maria Hfl-Riesch som r jmngammal (40 r i slutet av november) och fortfarande ker. Kanske r det ett argument fr att en comeback skulle kunna fungera?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Maria_...h?wprov=sfti1#
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in