Det ryktet hade jag missat helt. Jag reagerade p nyheten ungefr som den alltid frisprkige Pernilla Wiberg, att det hr kan sluta riktigt illa. tminstone om Vonn tnker satsa som frr. Kanske r hon inspirerad av Marcel Hirscher, men dels r han fem r yngre, dels har en 40-rig kvinna relativt sett svrare att klara av pfrestningarna n en 40-rig man. Jag gissar att kroppen kommer att sga ifrn redan p trning, frhoppningsvis utan svrare fljder.
Citat:
Pernilla Wiberg chockad: "Hjlp"
SVT Sports expert Pernilla Wiberg stller sig frgande till Lindsey Vonns chanser till en lyckad comeback.
-Min frsta tanke nr ryktena brjade spridas om hennes comeback var hjlp!
Om jag ska utveckla resonemanget s handlar det om hennes hlsa och kstil.
-Hon har haft fler operationer n de flesta i vrldscupen och frsts mnga segrar. Hennes stt att ka har alltid varit p grnsen, nra till krascher.
-Kroppen tl mycket men min farhga r om hon kraschar igen, pallar kroppen det? frgar sig Wiberg.
Kanske r det bara ett pr-trick, vad vet jag? Hon har ju aldrig varit kamera- och uppmrksamhetsskygg. Hon mste ju ven kvalificera sig, svida inte ven hon vljer att tvla fr en annan, i skidsammanhang mer exotisk nation. Mexiko, kanske? Som Hubertus von Hohenlohe
Citat:
Knallen: Lindsey Vonn gr comeback
Fr mer n fem r sedan, vren 2019, s lade skidlegendaren Lindsey Vonn skidorna p hyllan. Efter en tids spekulationer gr hon nu en osannolik comeback. Det uppger New York Times.
40-ringen siktar att vara frkare i Beaver Creek och hoppas gra tvlingscomeback i St Moritz 21-22 december.
Innan ens combacken skett funderar Vonn ver OS i Cortina 2026.
-Jag vet inte vad de nrmsta mnaderna och nrmsta och ett halvt ret kommer att innebra och hur det knns. S jag kan inte sga om det r en mjlighet.
(SVT Text)