Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 14:55
Medlem
Tjenare! Min skola kräver att jag ska ta drogtest. Jag röker dagligen ungefär 1-1,5 g. Uppenbarligen kan jag inte kissa, men vad tror ni om blodprov. Informationen när man googlar är så olika, så finns det någon som vart i en liknande sits och lämnat blodprov? När jag gör testet kommer det ha gått 30 timmar sen jag rökte sist. Jag ska lämna provet på socialförvaltningen på en vårdcentral. Kan jag få några konsekvenser om det visar positivt förutom att jag blir avstängd från skolan? Isf skiter jag hellre i att göra testet och då tar skolan det som ett positivt test så blir jag bara avstängd
Citera
Igår, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenstudsboll
Tjenare! Min skola kräver att jag ska ta drogtest. Jag röker dagligen ungefär 1-1,5 g. Uppenbarligen kan jag inte kissa, men vad tror ni om blodprov. Informationen när man googlar är så olika, så finns det någon som vart i en liknande sits och lämnat blodprov? När jag gör testet kommer det ha gått 30 timmar sen jag rökte sist. Jag ska lämna provet på socialförvaltningen på en vårdcentral. Kan jag få några konsekvenser om det visar positivt förutom att jag blir avstängd från skolan? Isf skiter jag hellre i att göra testet och då tar skolan det som ett positivt test så blir jag bara avstängd

Om resultatet av dom olika alternativen är det samma hade jag vägrat testet om jag vet att det kommer vara positivt!
Citera
Igår, 16:08
Medlem
Citat:
men vad tror ni om blodprov. Informationen när man googlar är så olika, så finns det någon som vart i en liknande sits och lämnat blodprov? När jag gör testet kommer det ha gått 30 timmar sen jag rökte sist. Jag ska lämna provet på socialförvaltningen på en vårdcentral. Kan jag få några konsekvenser om det visar positivt förutom att jag blir avstängd från skolan? Isf skiter jag hellre i att göra testet och då tar skolan det som ett positivt test så blir jag bara avstängd

Tar du blodprov så är det exakt samma som urin, så vägra ta drogtest bara. Dom har gått ut med att ingen ska behöva känna sig eller bli tvingad att ta dom där drogtesten
Citera
Igår, 16:09
Medlem
Well, jag hade avstått... i mitt blod fann de spår av THC, sju dygn efter att jag hade rökt. Så det är väldigt individuellt. För att vara på den säkra sidan så vänta två veckor!
Citera
Igår, 16:30
Medlem
-charliesheens avatar
Salivprov är absolut bäst, tror man kan klara sig på några dagar om man borstar ordentligt osv. Inte testat själv, men det är vad jag läst.
Citera
Igår, 16:49
Medlem
RightRites avatar
Tog 3 månader för mig innan det försvann ur kroppen.

Med andra ord, du är garanterat positiv om du tar tester.
Citera
Igår, 17:24
Medlem
Skiter i att ta testet så jäkla segt att behöva sluta på skolan bara för att man röker nån spliff till kvällen när jag i övrigt sköter mig perfekt, gör det jag ska i skolan och inte har nån ovän. Fast tydligen har jag ju det eftersom någon valde att gola ner mig. Men men vi lever i ett skitland, dags o bli politisk flykting eller nåt. Var väll inte mening o plugga helt enkelt. Tack för svar iaf
Citera
Igår, 17:32
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Skiter i att ta testet så jäkla segt att behöva sluta på skolan bara för att man röker nån spliff till kvällen när jag i övrigt sköter mig perfekt, gör det jag ska i skolan och inte har nån ovän. Fast tydligen har jag ju det eftersom någon valde att gola ner mig. Men men vi lever i ett skitland, dags o bli politisk flykting eller nåt. Var väll inte mening o plugga helt enkelt. Tack för svar iaf
Vilket är viktigast för dig, skolan eller röka CB?
Man kan tycka vad man vill om lagarna i Sverige, men dom är ju som dom är liksom.

Tycker du ska ta dig en funderare på vart du vill komma i livet.
Citera
Igår, 20:25
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Köp laglig cannabis och visa upp.
De kan inte säga att du har rökt olagligt för det ser lika ut i tester.
Citera
Idag, 04:34
Medlem
Brösta testet helst blodprov, men ljug ihop något om det visar positivt.
Dra ihop en lögn om att du köpt en vape på marketplace vilket råkat innehålla spår av thc, men att du slängt iväg den lika fort.
Det har ju florerat runt massa vapes med thc,hhc osvosv. Kanske du slipper bli avstängd.

Hellre det än att bli stämplad som knarkare, gl
Citera
Idag, 08:02
Medlem
Varför kräver skolan drogtester för? Låter ju helt absurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in