2024-11-14, 14:55
Medlem
Tjenare! Min skola krver att jag ska ta drogtest. Jag rker dagligen ungefr 1-1,5 g. Uppenbarligen kan jag inte kissa, men vad tror ni om blodprov. Informationen nr man googlar r s olika, s finns det ngon som vart i en liknande sits och lmnat blodprov? Nr jag gr testet kommer det ha gtt 30 timmar sen jag rkte sist. Jag ska lmna provet p socialfrvaltningen p en vrdcentral. Kan jag f ngra konsekvenser om det visar positivt frutom att jag blir avstngd frn skolan? Isf skiter jag hellre i att gra testet och d tar skolan det som ett positivt test s blir jag bara avstngd
Citera
2024-11-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenstudsboll
Tjenare! Min skola krver att jag ska ta drogtest. Jag rker dagligen ungefr 1-1,5 g. Uppenbarligen kan jag inte kissa, men vad tror ni om blodprov. Informationen nr man googlar r s olika, s finns det ngon som vart i en liknande sits och lmnat blodprov? Nr jag gr testet kommer det ha gtt 30 timmar sen jag rkte sist. Jag ska lmna provet p socialfrvaltningen p en vrdcentral. Kan jag f ngra konsekvenser om det visar positivt frutom att jag blir avstngd frn skolan? Isf skiter jag hellre i att gra testet och d tar skolan det som ett positivt test s blir jag bara avstngd

Om resultatet av dom olika alternativen r det samma hade jag vgrat testet om jag vet att det kommer vara positivt!
Citera
2024-11-14, 16:08
Medlem
Citat:
men vad tror ni om blodprov. Informationen nr man googlar r s olika, s finns det ngon som vart i en liknande sits och lmnat blodprov? Nr jag gr testet kommer det ha gtt 30 timmar sen jag rkte sist. Jag ska lmna provet p socialfrvaltningen p en vrdcentral. Kan jag f ngra konsekvenser om det visar positivt frutom att jag blir avstngd frn skolan? Isf skiter jag hellre i att gra testet och d tar skolan det som ett positivt test s blir jag bara avstngd

Tar du blodprov s r det exakt samma som urin, s vgra ta drogtest bara. Dom har gtt ut med att ingen ska behva knna sig eller bli tvingad att ta dom dr drogtesten
Citera
2024-11-14, 16:09
Medlem
Well, jag hade avsttt... i mitt blod fann de spr av THC, sju dygn efter att jag hade rkt. S det r vldigt individuellt. Fr att vara p den skra sidan s vnta tv veckor!
Citera
2024-11-14, 16:30
Medlem
-charliesheens avatar
Salivprov r absolut bst, tror man kan klara sig p ngra dagar om man borstar ordentligt osv. Inte testat sjlv, men det r vad jag lst.
Citera
2024-11-14, 16:49
Medlem
RightRites avatar
Tog 3 mnader fr mig innan det frsvann ur kroppen.

Med andra ord, du r garanterat positiv om du tar tester.
Citera
2024-11-14, 17:24
Medlem
Skiter i att ta testet s jkla segt att behva sluta p skolan bara fr att man rker nn spliff till kvllen nr jag i vrigt skter mig perfekt, gr det jag ska i skolan och inte har nn ovn. Fast tydligen har jag ju det eftersom ngon valde att gola ner mig. Men men vi lever i ett skitland, dags o bli politisk flykting eller nt. Var vll inte mening o plugga helt enkelt. Tack fr svar iaf
Citera
2024-11-14, 17:32
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Skiter i att ta testet s jkla segt att behva sluta p skolan bara fr att man rker nn spliff till kvllen nr jag i vrigt skter mig perfekt, gr det jag ska i skolan och inte har nn ovn. Fast tydligen har jag ju det eftersom ngon valde att gola ner mig. Men men vi lever i ett skitland, dags o bli politisk flykting eller nt. Var vll inte mening o plugga helt enkelt. Tack fr svar iaf
Vilket r viktigast fr dig, skolan eller rka CB?
Man kan tycka vad man vill om lagarna i Sverige, men dom r ju som dom r liksom.

Tycker du ska ta dig en funderare p vart du vill komma i livet.
Citera
2024-11-14, 20:25
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Kp laglig cannabis och visa upp.
De kan inte sga att du har rkt olagligt fr det ser lika ut i tester.
Citera
2024-11-15, 04:34
Medlem
Brsta testet helst blodprov, men ljug ihop ngot om det visar positivt.
Dra ihop en lgn om att du kpt en vape p marketplace vilket rkat innehlla spr av thc, men att du slngt ivg den lika fort.
Det har ju florerat runt massa vapes med thc,hhc osvosv. Kanske du slipper bli avstngd.

Hellre det n att bli stmplad som knarkare, gl
Citera
2024-11-15, 08:02
Medlem
Varfr krver skolan drogtester fr? Lter ju helt absurt.
Citera
2024-11-16, 15:39
Medlem
EpicUsernames avatar
Varfr gr du till skolan ens? Det r slseri med utbildning d du knappast kommer ta in ngon information/utvecklas nmnvrt utan bara buzza dig igenom utbildningen. Om du nu konsumerar det i skolan menar jag. Men ven om du enbart konsumerar det p din fritid s kommer det mest troligen pverka din skolgng negativt.

Cannabis stoppar ens utveckling i ugn lder. Det r helt olika risker fr en frdigutvecklad och en ungdom nr det kommer till konsumtion utav cannabis. Det pverkar kognitionen, minnet vilket r vldigt viktigt vid en utbildning.

Propagandan om att cannabis skulle vara ddsknark/f dig att hoppa frn balkongen och sl ihjl andra har gjort s mnniskor slutat tro p ngot negativt med cannabis, ven dess verkliga biverkningar/risker.

Sluta med thc, skaffa cbd, och konsumera det ett litet tag tills din kropp vnjer sig av thc, minska anvndningen utav cbd successivt tills du lgger av med det ocks. Gr du inte detta s kommer du ngra dig bittert i framtiden.
Cbdt r antagonist p cb1 vilket gr att man uppreglerar det i lngden, detta r viktigt eftersom du nedreglerat cb1 med thc.

Lycka till. Hller med om att cannabis br legaliseras men det betyder inte att fjortisar br rka skiten d det r extraskadligt fr unga att anvnda. Det r just drfr jag vill att det blir lagligt och reglerat, s det blir svrare fr barn och ungdomar att skaffa (extremt enkelt idag att gra det fr alla ungdomar, medan alkohol r betydligt svrare att skaffa i och med det r reglerat).
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-16 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in