Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 17:23
Medlem
SkattefriZons avatar
S och MP sammarbetar oftast.
C har öppet valt S framför M för att dom valt att blida regering med SD.

L är förvirrande som alltid men är tydliga med att dom inte tänker sitta i en regering med SD och då får dom byta till andra sidan eftersom SD kommer kräva att sitta med nästa gång då dom har så många röster.

L och C vägrar bilda regering med V.
Dock så skulle V stödja en regering med S,C,L,MP för att inte KD,M och SD skulle få makten.
KD och SD är också fanatiska anhängare av judarna medans V håller på Palestina.

C och L skulle förneka att MP är ett ytterkantsvänster och säga att dom är mer till mitten än V. Det skulle vara tillräckligt för att rättfärdiga det beslutet. Makten framför allt.

Nya blocken i den här konstellationen.
Röda S,C,LMP med stöd av V
Blå M,KD,Sd

Är jag ute och cyklar eller är logiskt att det tyvärr blir så här nästa val?
Citera
Igår, 17:31
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon

L är förvirrande som alltid men är tydliga med att dom inte tänker sitta i en regering med SD och då får dom byta till andra sidan eftersom SD kommer kräva att sitta med nästa gång då dom har så många röster.

Dock så skulle V stödja en regering med S,C,L,MP för att inte KD,M och SD skulle få makten.

C och L skulle förneka att MP är ett ytterkantsvänster och säga att dom är mer till mitten än V. Det skulle vara tillräckligt för att rättfärdiga det beslutet. Makten framför allt.

Blå M,KD,Sd

Det viktiga är att flashbacks alla "meningslöst att rösta"-folk går och röstar på SD!

Jag ska rösta på SD 2026 igen. Jag tror inte L kommer byta sida.
Citera
Igår, 17:31
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Jo blocken kommer nog se ut så, men jag tror inte den röda sidan vinner.
Citera
Igår, 17:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon

Blå M,KD,Sd

Det finns en självrannsakan i dagens politik och speciellt nu efter Trumpsegern. Så vi får se. Men det kan nog vara tvärtom att C söker sig åt höger, där de varit historiskt. Det här inlägget indikerar väl det.
https://www.expressen.se/debatt/anni...rge-doktrinen/

Men även andra partier har problem med de uppenbara problem som man själv orsakat och det finns en högervridning idag även inom sossarna. Det har gått ut med att de inte kommer att tillåta en invandrarvänlig politik för de som vill vara dras samarbetspartner. Samtidigt sker en omvärdering av skolan där vänstern har fått leka fritt så barnen inte klarar att läsa längre. Man har infört en hel del ändringar med L som draglok.

För mig är inte vilka partier som vinner det intressant, utan vilken politik de kommer att föra. Men hur de har tänkta lösa problemen förstår jag inte. Man har skitit i det blå skåpet.

Men eftersom influenserna här alltid kommer från USA, tror jag woke-politiken kommer att tonas ned och mer traditionella värderingar kommer att betonas. Om det kommer att rädda samhället, är jag mer tveksam till. Inte heller kan jag se vilka valsamarbeten som faktiskt kommer att ske. Kanske högern regerar med S som stödparti och pissar på MP och V.
Senast redigerad av EnCarte Igår kl. 17:49.
Citera
Igår, 17:55
Medlem
PalmeKillers avatar
Snacka om rödgrönröra.. VPK ( =som var systemhotade terrorister på 70 talet ) + S + Cp + Mp ...

Vad kommer bli resultatet som i region Stockholm? Där man får köa 1 år för en cancer behandling och bygger cykelbanna 200 m för 40 miljoner. I Stockholm stad har man höjt skatterna 2 ggr på 2 år.
Citera
Igår, 18:02
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Snacka om rödgrönröra.. VPK ( =som var systemhotade terrorister på 70 talet ) + S + Cp + Mp ...

Vad kommer bli resultatet som i region Stockholm? Där man får köa 1 år för en cancer behandling och bygger cykelbanna 200 m för 40 miljoner. I Stockholm stad har man höjt skatterna 2 ggr på 2 år.

Hamas-vänstern ÄR systemhotande terrorister om du frågar mig.. det har inte ändrats.

2026 blir ett ödesval för Sverige. Det är redan mörkt.
Citera
Igår, 18:03
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tror inte att L kommer att byta sida om SD inte viker ner sig i sitt krav om att få vara med i cirkeln på riktigt. L kommer att vara svåra att övertyga men det kommer slutligen vara de som släpper sig, så att säga.

Mardrömmen för L blir om den högerextrema sidan blir så stark att de inte behöver L för att bilda regering. Då kan Mr J Pehrson hälsa hem en sista gång. Jag tror faktiskt att det kan vara scenariot efter nästa val. Den röd-flamsiga sidan är nog tyvärr redan körd. De kommer de att vara tills de bytt ut idioter som Magdalena, mini-Morgan och Ynkeman plus några till.
Citera
Igår, 18:05
Medlem
Jag tror tyvärr att L kommer att byta sida. L är i praktiken ett splittrat parti där många inom L totalvägrar allt samarbete med SD.

Så skulle SD växa till andra största partiet så kommer definitivt L att byta sida.
Citera
Igår, 18:07
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det finns en självrannsakan i dagens politik och speciellt nu efter Trumpsegern. Så vi får se. Men det kan nog vara tvärtom att C söker sig åt höger, där de varit historiskt. Det här inlägget indikerar väl det.
https://www.expressen.se/debatt/anni...rge-doktrinen/

Men även andra partier har problem med de uppenbara problem som man själv orsakat och det finns en högervridning idag även inom sossarna. Det har gått ut med att de inte kommer att tillåta en invandrarvänlig politik för de som vill vara dras samarbetspartner. Samtidigt sker en omvärdering av skolan där vänstern har fått leka fritt så barnen inte klarar att läsa längre. Man har infört en hel del ändringar med L som draglok.

För mig är inte vilka partier som vinner det intressant, utan vilken politik de kommer att föra. Men hur de har tänkta lösa problemen förstår jag inte. Man har skitit i det blå skåpet.

Men eftersom influenserna här alltid kommer från USA, tror jag woke-politiken kommer att tonas ned och mer traditionella värderingar kommer att betonas. Om det kommer att rädda samhället, är jag mer tveksam till. Inte heller kan jag se vilka valsamarbeten som faktiskt kommer att ske. Kanske högern regerar med S som stödparti och pissar på MP och V.

Byter C partiledare så är det inte helt omöjligt att dom byter sida.
Citera
Igår, 18:09
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Jo blocken kommer nog se ut så, men jag tror inte den röda sidan vinner.

Ser blocken ut så är den röda sidan helt plötsligt väldigt mycket större.
Citera
Igår, 18:12
Medlem
Om Centerpartiet gör sig av med skallturken och joinar SD så blir det bra.
Citera
Igår, 18:28
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Även om regeringen borde göra mer för att komma åt kriminaliteten så kommer saker som utländska fängelser för ''svenska'' kriminella, hårdare straff samt mer befogenheter till polisen på gott eller på ont räcka för valvinst 2026. Ska vänsterblocket spela på att de minsann är tuffare mot kriminaliteten? Går ej.

Sen så har de väl alltid välfärdsfrågan och miljöfrågan. Men där lyckades inte direkt S+mp regeringen bra då allt gick utför.

Ifall L åker ut men CP håller sig kvar så kanske vänstern kan vinna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in