2024-12-03, 06:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Ärligt talat så skiter jag i invandringen. Det är redan för många blattar här och invandringen minskar inte i nån större grad och lika med återvandringen, där händer inte nåt heller.

Nä fy fan, det här är en jävla skräpregering. Jag har röstat M och SD hela livet och jag har inte fått ett jävla skit för det. Som det är nu har jag lämnat högern och tänker rösta på S i nästa val.
Haha.. då har du nog röstat S hela ditt liv i förväntan om att ditt nästa SSU-tilldelade jobb inom valfritt statligt SIDA-projekt ska tillkomma dig. Du har nog aldrig röstat vare sig M eller SD om du ens överväger S.
Citera
2024-12-07, 16:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Troligtvis inte, men jag röstar hellre på ett parti står upp för sin sak och inte sviker massor av vallöften som dom gett till sina egna väljare.

Tyvärr så är V det enda partiet i riksdagen just nu som har ryggraden kvar, det visade dom när dom fällde sosseregeringen i frågan om marknadshyror.

Men V går bort med tanke på deras vurmande för massinvandring.

På Swebbtv tidigare i veckan sa Katerina Janouch och Boris Benulic något intressant. De sa att flashback är mer vänster nu än det var tidigare, och de undrade om Expo har konton på flashback som postar massa inlägg om att vänstern är bäst.
Citera
2024-12-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
S och MP sammarbetar oftast.
C har öppet valt S framför M för att dom valt att blida regering med SD.

L är förvirrande som alltid men är tydliga med att dom inte tänker sitta i en regering med SD och då får dom byta till andra sidan eftersom SD kommer kräva att sitta med nästa gång då dom har så många röster.

L och C vägrar bilda regering med V.
Dock så skulle V stödja en regering med S,C,L,MP för att inte KD,M och SD skulle få makten.
KD och SD är också fanatiska anhängare av judarna medans V håller på Palestina.

C och L skulle förneka att MP är ett ytterkantsvänster och säga att dom är mer till mitten än V. Det skulle vara tillräckligt för att rättfärdiga det beslutet. Makten framför allt.

Nya blocken i den här konstellationen.
Röda S,C,LMP med stöd av V
Blå M,KD,Sd

Är jag ute och cyklar eller är logiskt att det tyvärr blir så här nästa val?

Om inte Demirok äcklet avgår, och Tidö partierna går hårt åt Cs historik av pedofili, tidelag och blottande pervon, så kan vi kanske äntligen bli av med C..

Det finns inga frågor där de är stora/relevanta.och det kan snart bli mer pinsamt att erkänna att man rösta på C än SD.

Isåfall blir det M+Kd+ SD, med motvilligt stöd av L, för det finns inget annat val.

Om alla partier blir kvar, så blir det nog tyvärr som du skriver.

En märklig slamkrypare är S ensamt i minoritetsregering, beroende på blocken styrka.
Citera
2024-12-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
På Swebbtv tidigare i veckan sa Katerina Janouch och Boris Benulic något intressant. De sa att flashback är mer vänster nu än det var tidigare, och de undrade om Expo har konton på flashback som postar massa inlägg om att vänstern är bäst.
Ja, så kan det kanske vara.
Men kan det också vara så att många av oss SD väljare som kritiserar SDs urusla avtal i Tidö har rätt!
Vi får vänta till efter valet 2026 för svar.
Kom inte och lipa då, vi är många som har varnat för vad som kan hända.
Ett nytt ordspråk är på sin plats.

”Löften om utredningar vinner inga val”
Citera
2024-12-07, 16:36
Medlem
Jag tror att både L & C är under 4% i nästa val så vi behöver inte fundera på vilken sida de väljer.
Fortsätter de med dagens politik så kommer de att tappa alla sina gamla väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in