Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 10:21
Medlem
Hej,

igår testade jag svamp för första gången med en vän, det var en av de obekvämaste upplevelserna jag varit med om.
Varken min kompis eller jag har hört om nån som reagerat på samma sätt som jag, så nu undrar jag om nån av er har gjort det.

Det hela började med att vi satt hemma hos mig i min soffa, vi hade satt på en Will Ferrell film och förberett genom att städa och gjort oss bekväma. Inom kort efter att jag ätit svampen så börjar min syn förvrängas, ansiktena på tvn smälter ihop och ser dataanimerade ut, allt går i vågor och olika mönster bildas. Här mår jag jättebra, jag är pirrig och varm i kroppen och kan inte sluta skratta. Plötsligt börjar alla lampor omkring mig kännas jättestarka, som att ljuset från dom attackerar mig. Snart börjar filmen också stressa upp mig, vi byter till The Midnight Gospel på Netflix. Här börjar mina tankar förvrängas och jag börjar trippa på riktigt, det gör mig dock inte rädd, jag börjar bara känna mig väldigt stressad och orolig. Snart blir det även för mycket att kolla på tvn så vi stänger av och sätter på musik istället. Här börjar det bli skumt.

Det börjar med att jag inte vet vart jag ska ha mina armar och händer, för dom känns inte som mina. Snart börjar mina leder kännas svaga och mina armar, händer och fötter kännas väldigt tunga. Obehaget i lederna växer sig starkare och snart börjar jag även känna obehaget i mina fingrar och tår. Det känns som att jag inte kan ligga still, jag måste röra på alla leder hela tiden. Nu är obehaget det enda jag kan tänka på, jag ser inga syner men mina tankar går hejvilt. Här är jag fortfarande inte rädd eller kommit i mörka tankar. Jag säger till min kompis att sätta på mer glad musik men jag känner sakta hur allt går från mol till dur. Varje låt känns som den attackerar mig samtidigt som obehaget nu spridit sig till mitt skelett. Vi går och lägger oss i min säng och sätter på musik där, men ingen låt känns rätt. Allt är obekvämt och snart har jag glömt att jag trippar och börjar få lite panik över obehaget i alla leder. Oron sprider sig och när min kompis lämnar rummet känner jag paniken växa, en hoodie som hänger på min dörr blir till ett ödlehuvud som kommer emot mig. Jag blundar men när jag blundar börjar jag se ormar och ödlor som kommer emot mig. Jag börjar få en stark känsla av att jag måste skydda mig själv så jag börjar krama om mig själv men det är som att mina händer och armar dras ifrån varandra. Hur mycket jag än försöker skydda mig själv så är jag blottad och det känns som om mina kroppsdelar försöker fly ifrån mig. Här tar jag två sömntabletter, jag vill bara somna så jag inte behöva känna den här känslan mer.

Kan nån hjälpa mig tyda det här??
Citera
Igår, 11:01
Medlem
Det första stycket känner jag igen från egna erfarenheter. Men det där obehaget mot slutet lät extremt, inget som jag själv har varit med om.
En gång när jag befann mig i Colombia så sneade jag på LSD. Befann mig i en liten by som ligger vid havet och det var en karnaval på gång. Alla starka ljud och ljus blev för mycket för mig så jag gick tillbaka till det lilla rummet jag hyrde och la mig i sängen. Sen började jag inbilla mig att någon ville röka mig ut ur huset, jag kände en röklukt men när jag gick ut och tittade om något var på gång så var allt stilla och ingen rök syntes till. Låg och smånojjade så där hela natten utan att kunna somna.
Citera
Igår, 11:19
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Allt blir skit om man börjar göra motstånd. En tripp bör aldrig utgöras av något jävla filmtittande heller. En naturdokumentär efter att toppen dalat är nog så skevt.

Intalar man sig själv om att det bara är svampen och att det snart går över så blir det i regel bättre. Det handlar bara om att släppa kontrollen och sluta streta emot.
Citera
Igår, 12:02
Medlem
-charliesheens avatar
Alltid byta miljö när man mår dåligt. Och varför var ni inomhus? Går och lägger er i sängen xD
Citera
Igår, 19:51
Medlem
Liberationfronts avatar
Ni tog för stark dos för oskulder. Nu vet jag inte typ / sort svamp men det du skriver upplevde jag i början av den ”karriären” egodöd är inte långt ifrån det du upplevde.

Har inte ätit svamp på 8 år, men skulle jag göra det vilket jag säkerligen kommer att göra så lär det bli en tröskeldos.

Sista gången var 0,4 hawaiianska med maoi hämmare + 0,4 dmt oralt med lite marijuana (rök) det var minst sagt en häftig upplevelse men det var efter 10 år av experimenterande med psychedelics,
Citera
Igår, 19:53
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Allt blir skit om man börjar göra motstånd. En tripp bör aldrig utgöras av något jävla filmtittande heller. En naturdokumentär efter att toppen dalat är nog så skevt.

Intalar man sig själv om att det bara är svampen och att det snart går över så blir det i regel bättre. Det handlar bara om att släppa kontrollen och sluta streta emot.

En gång tog två goda vänner och jag toppisar marinerade i citronsaft och kollade på crank 2 high voltage utan ljud (men med undertexter) och lyssnade på psytrance

Det var bananas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in