Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-15, 11:15
Medlem
1. Tänkte du på de anhöriga timmarna innan, på deras mående?
2. Hade du ångest?
3. Kände du dig ledsen eller avtrubbad?
4. Tog du droger före suicidförsöket för att må bättre, eller för att klara av att genomföra det?
Citera
2024-11-15, 11:20
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
2. Hade du ångest?
4. Tog du droger före suicidförsöket för att må bättre, eller för att klara av att genomföra det?
1: Ja, tänkte på dem men mer i formen att det jag tänkte göra var det bästa för både dem och mig.
2: Nej, kände mig ganska lättad på något vis.

3: Ledsen ja, lite som i en dimma.

4: Nej
Citera
2024-11-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
1: Ja, tänkte på dem men mer i formen att det jag tänkte göra var det bästa för både dem och mig.
2: Nej, kände mig ganska lättad på något vis.

3: Ledsen ja, lite som i en dimma.

4: Nej

Okej, lämnade du en lapp eller öppen telefon dit den som hittade dig kunde ringa? (Närmaste anhörig) eller tänkte du att polisen sköter allt?
Citera
2024-11-15, 12:08
Medlem
Varför undrar du?
Citera
2024-11-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanabatman2
Varför undrar du?

Jag undrar vad som är vanliga tankar och känslor. Ska man oroas om man tänker på ett speciellt sätt ungefär.
Citera
2024-11-15, 12:46
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Okej, lämnade du en lapp eller öppen telefon dit den som hittade dig kunde ringa? (Närmaste anhörig) eller tänkte du att polisen sköter allt?
Lämnade en lapp med en förklaring och var jag kunde hittas, med en notis om att polisen skulle åka dit, inte de själva
Citera
2024-11-15, 12:48
Medlem
Citat:
Jag undrar vad som är vanliga tankar och känslor. Ska man oroas om man tänker på ett speciellt sätt ungefär.

Mår du bra? Ring annars 90101 för att få hjälp.
Citera
2024-11-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Lämnade en lapp med en förklaring och var jag kunde hittas, med en notis om att polisen skulle åka dit, inte de själva

Fattar, glad att du lever, ungefär som jag hade tänkt!
Citera
2024-11-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanabatman2
Mår du bra? Ring annars 90101 för att få hjälp.

Nej, ska kolla upp numret du skrev, tack!
Citera
2024-11-15, 14:08
Medlem
Det var närstående som var orsaken till att jag ville bort. Såg det som den enda möjligheten kvar bort från den extrema smärta och allt tvång den orsakar.

Ingen ångest, lättnad

Inga droger

Men du TS... Du har väl en annan tråd i drog forumet också? Vad med att du pratar med någon istället? Tänk på att självmord är en permanent lösning på ett temporärt problem, ett problem som det borde finnas en bättre lösning på än att du slutar livet. Hoppas du reder ut ting och tang. Försiktig kram
Citera
2024-11-15, 15:29
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Om det är så att du funderar i de här banorna så gör det inte. Jag är idag så ofattbart glad att jag misslyckades och istället sökte hjälp. Annars hade jag missat den bästa tiden i mitt liv, som var runt hörnet.
Citera
2024-11-15, 17:56
Moderator
Maviels avatar
Citat:
2. Hade du ångest?

1: Ja mina anhöriga var i mina tankar. Men när jag mådde så här så såg jag det som bättre för dem om jag inte fanns. Depression gör det med oss, ger oss en skev verklighetsuppfattning. Lägger sig som en våt dimma över ögonen så att vi inte ser klart.
2: Ja mycket ångest.
3: Jag kände mig tom på något sätt och bedövad.
4: Nej.

Jag kom inte så långt då jag faktiskt fick upp telefonen där och då och bad om hjälp. Det har jag inte ångrat. Inga känslor består och idag mår jag bra. Jag kan också förstå att det hade varit fruktansvärt för mina barn om jag lyckats där och då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in