Igår, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Den har hittat riktiga problem, punkt.
Typisk argumentation från personer där man inte vet vad man pratar om

Typ "jag vet att det är så här för det säger pappa"
Citera
Igår, 19:34
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -dev
Typisk argumentation från personer där man inte vet vad man pratar om

Typ "jag vet att det är så här för det säger pappa"

Vad exakt är fel menar du?
Citera
Igår, 19:46
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Anthropic släpper Claude 4.8
Citat:
We’re upgrading Claude Opus to a new version: Claude Opus 4.8. It builds on Opus 4.7 with improvements across benchmarks, and is a more effective collaborator. It’s available today for the same price.
Opus 4.8 launches alongside several new features. Users on claude.ai now have control over the amount of effort Claude puts into a task. Claude Code has a new “dynamic workflows” feature that allows it to tackle very large-scale problems. And fast mode for Opus 4.8—where the model can work at 2.5× the speed—is now three times cheaper than it was for previous models.
https://www.anthropic.com/news/claude-opus-4-8
Scott Aronsson angående vad som håller på att hända med Matematik
Citat:
And then, just today, Jelani Nelson alerted me to a new CS theory paper, which solves a longstanding open problem about electrical flows on graphs using a proof from GPT5.5Pro. It seems to me that we’re now over the top of this particular rollercoaster, and it will keep accelerating until we reach the bottom, wherever that might be. I don’t know whether to hope or dread that solutions to P versus NP and all our other great problems will be included in the ride—that our role, as human mathematicians, will be reduced to (at most) deciding which questions we find interesting and then understanding AI models’ answers to those questions.
But maybe that won’t happen. Maybe the new AI mathematicians will soon hit a wall, because they lack the uncomputable quantum gravity microtubules of Penrose and Hameroff, or some other magic human ingredient. The fantastical thing is that, one way or the other, we’re going to find out empirically before very long.
https://scottaaronson.blog/?p=9782
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Ja... utvecklarna av Mythos går ut och säger att Mythos är supertoppenbra och kommer revolutionera världen nästa år, jippi och hurra!

Källkritik???
OBS att jag är hyperallergisk mot vaporware som fiskar efter dumma investerare. Anduril är ett bra nutids exempel. Självklart kan man inte lita på bara vad ett företag säger. Men det är långt från situationen med dagens AI företag, deras produkt är inte vattenånga. Jag är helt öppen för att det sker någon övervärdering av dagens företag och en börskrasch relaterad till Irankriget eller något annat mynnar ut i en värderings-rakning där massor med människor blir panka och hela företag konkar, skulle inte förvåna mig. Men den underliggande teknologin är sund. Som Scott säger i inlägget ovanför kanske allt planar ut, vi lär veta helt säkert innan år 2030 så detta är ingen evighets debatt, vi kan necra den här tråden så äter jag upp min hatt! Problemet med den offentliga debatten om AI är att så många inte provat det alls, eller som mest betalat 100kr/månaden för ett billigt Gemini/GPT abonnemang och sedan drar slutsatser därifrån. Körningarna som jag hänvisar till i inläggen om nya Erdos problem osv kostar flera tusen dollar per styck!Om jag skulle gå in hos tio olika skräddare och frisörer och betala 200kr för att dom ska operera min prostata eller hjärnbark och sen komma tillbaka från det experimentet och annonsera att "mänskliga kirurger är gravt överskattade" vad skulle du säga då
Citera
Igår, 20:22
Medlem
Citat:
Vad exakt är fel menar du?
Någon form av bevis för hur fantastiskt detta nya AI är.
https://www.youtube.com/watch?v=vbwc4pUhAd0

Det är användbart men det är långt ifrån någon sensation
Citera
Igår, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Anthropic släpper Claude 4.8
vad skulle du säga då
Snälla, be AI formatera texten år dig. Det är nära nog omöjligt och läsa

Och du som säger att det är så bra borde ha lärt dig
Citera
Igår, 21:37
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -dev
Någon form av bevis för hur fantastiskt detta nya AI är.
https://www.youtube.com/watch?v=vbwc4pUhAd0

Det är användbart men det är långt ifrån någon sensation

Har du läsförståelse som en treåring? Eller har du huvudet så långt upp i röven att du inte ser?

Har jag påstått att AI är fantastiskt? Vad har den videon med Mythos att göra? Jag säger Mythos HAR HITTAT sårbarheter, det är inget att argumentera om det ÄR dokumenterat.

ChatGPT svarar i bland rätt också, det är inget konstigt. Mythos är en PR stunt som jag sa, men det förändrar inte faktum att det också kommer ut nyttiga saker ur det. Jag har ingen statistik på med jag förstår så mycket som när Antropic skriver att de hittat 14000 sårbarheter så är det i verkligheten frågan om kanske 200 eller något i den storleksordningen, men det är fortfarande 200 sårbarheter som sannolikt inte hittats annars för att ingen har lagt någon energi på att leta så noga.

Det är precis sådant som automatiska algoritmer ska vara bra på, att göra skitgörat som ingen annan vill göra.

Jag har definitivt inte påstått det är någon sensation, språkmodeller är ineffektiv hype teknik idag.

Men riktig AI är på väg...
Citera
Igår, 21:44
Medlem
Citat:
Men riktig AI är på väg...
Och, spännande, hur då för du vet säkert att det isåfal innebär en helt annan teknik. LLM är inte AI
Citera
Idag, 03:49
Medlem
Sevärd: https://www.youtube.com/watch?v=Q0F3CWqN0FQ

KTH förklarar vad det handlar om och det är inte något som någon gång kan bli AGI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in