2026-03-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
https://x.com/WatcherGuru/status/2036202494347321408?t=XdM07HNMzw4IEkqkMj5CJA&s=19

https://m.youtube.com/watch?v=vif8NQcjVf0&pp=ygUYamVuc2VuIGh1YW5nIGxleCB mcmlkbWFu

enligt Nvidias CEO Jensen Huang så har denna milstolpe passerats nu? Men vad betyder det, vad betyder det för honom, vad betyder det för världen?

Jag började precis lyssna på podcasten så har inte kommit till den biten ännu.
Menar du att det finns modeller som redan är AGI?

En AGI skulle få 100% på alla tester.
Citera
2026-03-24, 13:25
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam

Jag vet inte... har inte lyssnat på så mycket än. Men jag har podcasten på i bakgrunden just nu.
Citera
2026-03-24, 14:48
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Jag vet inte... har inte lyssnat på så mycket än. Men jag har podcasten på i bakgrunden just nu.
vissa säger att det inte ens är nära men Nvidia vill hypa upp sina chips för affärernas skull.... Har dock inte kommit ända till uttalandet i podcasten än men det kanske bara är det, intressanta tider oavsett..
Citera
2026-03-24, 19:59
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
vissa säger att det inte ens är nära men Nvidia vill hypa upp sina chips för affärernas skull.... Har dock inte kommit ända till uttalandet i podcasten än men det kanske bara är det, intressanta tider oavsett..

Jen-Hsun är full med skit som vanligt, häromdagen ljög han om att DLSS 5 inte fungerade som kritikerna påstå också, trots detta blivit bekräftat av Nvidia ingenjörerna som gjort DLSS 5.

Han påstod också att RTX 5070 var lika kraftig som ett RTX 4090, något som är pinsamt felaktigt.

En VD för ett företag har bara ett enda mål, att göra det företaget mer och mer lönsamt.

Edit:

https://www.youtube.com/watch?v=8RHQJenbuIc

https://www.youtube.com/watch?v=Y-ztKnaPoKY

För några exempel... men finns massvis det är inte en person jag skulle lita på i alla fall.
Senast redigerad av BeneathTheSurface 2026-03-24 kl. 20:05.
Citera
2026-03-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Jen-Hsun är full med skit som vanligt, häromdagen ljög han om att DLSS 5 inte fungerade som kritikerna påstå också, trots detta blivit bekräftat av Nvidia ingenjörerna som gjort DLSS 5.

Han påstod också att RTX 5070 var lika kraftig som ett RTX 4090, något som är pinsamt felaktigt.

En VD för ett företag har bara ett enda mål, att göra det företaget mer och mer lönsamt.

Edit:

https://www.youtube.com/watch?v=8RHQJenbuIc

https://www.youtube.com/watch?v=Y-ztKnaPoKY

För några exempel... men finns massvis det är inte en person jag skulle lita på i alla fall.

Jag har läst dina "alster" i ett par år och insett att du saknar en del spänst i ditt sätt att tänka och argumentera. Du slår på stora trumman, vet bättre än alla andra, drar tvärsäkra slutsatser och "sitter alltid på svaret". Jag säger inte att du är ointelligent, inte alls, men du tjänar inte på den ständigt vassa och mästrande tonen, och på att svartmåla och idiotförklara professorer, författare och branschledande miljardärer.

Du tror ofta det sämsta om folk, och det säger egentligen mer om dig än om dom. Jag har bland annat sett att du kallar Max Tegmark för charlatan och antyder att han medvetet överdriver risker för att kränga fler böcker. Jag råkar känna Max litegrann och kan lova dig att hans oro för en nära förestående utrotning av mänskligheten är HÖGST VERKLIG. Hans mission handlar inte om att tjäna pengar (pengar är inte ett problem med hans meriter), utan att aktivt jobba för att öka riskmedvetenheten kring den vansinniga kapprustningen mot en superintelligens som vi inte vet ett skit om.

Ett vänligt tips till dig är att - i alla fall ibland - blicka ner från din höga häst och inte vara så tvärsäker hela tiden. Jag tror lite ödmjukhet skulle gynna ditt förtroende som skribent.
Citera
2026-03-28, 19:04
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandalayBay
Jag har läst dina "alster" i ett par år och insett att du saknar en del spänst i ditt sätt att tänka och argumentera. Du slår på stora trumman, vet bättre än alla andra, drar tvärsäkra slutsatser och "sitter alltid på svaret". Jag säger inte att du är ointelligent, inte alls, men du tjänar inte på den ständigt vassa och mästrande tonen, och på att svartmåla och idiotförklara professorer, författare och branschledande miljardärer.

Du tror ofta det sämsta om folk, och det säger egentligen mer om dig än om dom. Jag har bland annat sett att du kallar Max Tegmark för charlatan och antyder att han medvetet överdriver risker för att kränga fler böcker. Jag råkar känna Max litegrann och kan lova dig att hans oro för en nära förestående utrotning av mänskligheten är HÖGST VERKLIG. Hans mission handlar inte om att tjäna pengar (pengar är inte ett problem med hans meriter), utan att aktivt jobba för att öka riskmedvetenheten kring den vansinniga kapprustningen mot en superintelligens som vi inte vet ett skit om.

Ett vänligt tips till dig är att - i alla fall ibland - blicka ner från din höga häst och inte vara så tvärsäker hela tiden. Jag tror lite ödmjukhet skulle gynna ditt förtroende som skribent.

Min häst är dock inte i närheten så hög som din, du har för övrigt inte en aning om vad du pratar om. Det enda du gör är att peka på vad du tror är expertisen, men säg hur många av dessa har jobbat eller utvecklat den teknik som idag används?

Ingen, och jag skiter fullständigt i om du känner Max, inte en seriös ML person ser honom som något orakel, du verkar uppenbarligen vara starstruck och ska försvara din idol. Men sök runt lite på google tex får du se att Max Tegmark är någon som de flesta i branschen skrattar åt, han är ML världens motsvarighet till Michio Kaku och det vet han förmodligen själv också eftersom han självmant kallar sig "Mad Max".
Citera
2026-03-29, 08:25
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam

AGI har varit uppnådd i flera månader.

Alla kriterier är uppfyllda
Generell förmåga: Kan hantera uppgifter den inte tränats för, likt en människa.

Autonomi: Kan operera självständigt och fatta beslut utan mänsklig inblandning.

Lärande: Förbättrar sin egen förmåga över tid genom erfarenhet.
Citera
2026-03-30, 05:36
Medlem
Bilderberg78s avatar
simulering + kropp
intern modell
konsekvenser
självjustering över tid

Exakt det som Cortical Labs och EON Systems börjar röra sig mot.
https://eon.systems/
https://corticallabs.com/

Men orkar inte förklara för de som inte kan förstå varför de har fel.
Citera
2026-03-31, 21:58
Medlem
Dröjer till 2035 tror jag
Citera
2026-04-03, 18:57
Medlem
Bilderberg78s avatar
Jag har flyttat på mina krav på AI. Intelligens har den, men vad är ett medvetande?
Det har jag kommit på, det är en simulering av att ha ett.

(FB) Världens första digitala medvetande? Flugan som bevisar att vi är kod

Okej, tänkte jag, då simulerar jag ett.
Prompt: Du är en [bla bla bla]

Och vem är jag själv egentligen?
Jo, när jag vaknar tror jag att jag är det som:

Citat:
Nervsystemet har flera viktiga uppgifter i kroppen. Man kan säga att nervsystemet förmedlar kontakten mellan kroppens olika delar för att allt ska fungera. Det kan liknas vid ett stort telefonnät med en massa olika ledningar.
Det är nervsystemet som gör att du kan gå, springa och röra dig på olika sätt. Nervsystemet förmedlar också signaler så du blir medveten om vad du ser, hör och känner. Men även olika inre organ, som muskler och körtlar styrs av nervsystemet. Till exempel när du tuggar på något. Då är det nerver från hjärnan som stimulerar spottkörtlarna så att de bildar saliv.

Citat:
Hjärnan är det organ som styr nervsystemet. Hjärnan och ryggmärgen utgör tillsammans det centrala nervsystemet. Den funktionella delen av hjärnan benämns hjärnparenkym, vilket omfattar nervceller och gliaceller. Hjärnan kontrollerar och koordinerar kroppsfunktioner som hjärtat, blodtryck, vätskebalans och kroppstemperatur och mentala funktioner som intellekt, känslor, minne och inlärning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in