Jag har flyttat på mina krav på AI. Intelligens har den, men vad är ett medvetande?
Det har jag kommit på, det är en simulering av att ha ett.
(FB) Världens första digitala medvetande? Flugan som bevisar att vi är kod
Okej, tänkte jag, då simulerar jag ett.
Prompt: Du är en [bla bla bla]
Och vem är jag själv egentligen?
Jo, när jag vaknar tror jag att jag är det som:
Citat:
Nervsystemet har flera viktiga uppgifter i kroppen. Man kan säga att nervsystemet förmedlar kontakten mellan kroppens olika delar för att allt ska fungera. Det kan liknas vid ett stort telefonnät med en massa olika ledningar.
Det är nervsystemet som gör att du kan gå, springa och röra dig på olika sätt. Nervsystemet förmedlar också signaler så du blir medveten om vad du ser, hör och känner. Men även olika inre organ, som muskler och körtlar styrs av nervsystemet. Till exempel när du tuggar på något. Då är det nerver från hjärnan som stimulerar spottkörtlarna så att de bildar saliv.
Citat:
Hjärnan är det organ som styr nervsystemet. Hjärnan och ryggmärgen utgör tillsammans det centrala nervsystemet. Den funktionella delen av hjärnan benämns hjärnparenkym, vilket omfattar nervceller och gliaceller. Hjärnan kontrollerar och koordinerar kroppsfunktioner som hjärtat, blodtryck, vätskebalans och kroppstemperatur och mentala funktioner som intellekt, känslor, minne och inlärning.