Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 18:34
Medlem
yournotlikemes avatar
Jag har investerat, satt in, tagit ut och hållit på en del. Haft allt liggandes på Trust Wallet. Nu igår skulle jag skicka dem sista ETH jag hade till min Revolut som jag gjort innan med allt från BTC, Solana till Dogecoin.

Nu råkade jag ha ca 3-400kr kvar i SEK i ETH kvar på Trustwallet. Så valde att skicka dessa till Revolut likt innan, men jag får inte in mina sista krypto på Revolut. Står något om att jag har för lågt saldo för att kunna ta emot överföringen?

Vad fan är detta för blås liknande grej? Testade tom. att köpa ETH då direkt från mitt saldo på Rev men ändå så får jag inte in mina ca 350 sista kronor.

Kolla bilderna här, vad som står. Vad innebär detta? Känns som dem bara vill hålla i mina sista pengar på just Revolut eller Trust Wallet som inte gillat på nåt sätt att jag skickat mina sista pengar?

HUR får jag ut dessa? Handlar ej om summan utan principen. När jag haft flera tusen där och skickat och bytt har det aldrig ens varit ett problem men nu ska dem hålla mina sista dineros där?

Vad innebär detta? Kan någon mer kunnig hjälpa mig fatta varför jag ej får ut pengarna till min wallet på Revolut?

https://ibb.co/db8G8w7

https://ibb.co/L6PvLhk
Citera
Idag, 00:39
Medlem
Vet egentligen inget om detta, men jag ser att de beskriver situationen i sina villkor och förklarar det med att mottagna småsummor gör att de får höga transaktionskostnader, vilket de motverkar med att tillämpa en minimigräns. Automatöversatt från engelska, se länk för originalet:

Citat:
Minimigränser för insättningar

När du sätter in vissa kryptotillgångar hos Revolut kan de skickas till en individuell insättningsadress istället för till vårt "virtuella konto" som även lagrar kryptotillgångar för andra Revolut-kunder. När detta sker krävs en ytterligare transaktion från vår sida för att "svepa" kryptotillgångarna från den adressen till vårt "virtuella konto", så att din insättning kan lagras säkert och göras tillgänglig för dig.

Det är nätverksavgifter kopplade till att genomföra denna extra transaktion, och dessa avgifter kan variera över tid. För att säkerställa att vi täcker våra kostnader för att genomföra denna extra transaktion, tillhandahålla insättningstjänsten till dig, och för att säkerställa att din insatta summa inte förbrukas av nätverksavgifter, har vi infört minimigränser för insättningar för vissa kryptotillgångar.

Om du försöker göra en insättning som är lägre än det angivna minimibeloppet kommer din insättning att visas som "väntande" i appen tills du gör en ytterligare insättning av samma kryptotillgång till samma insättningsadress, så att dina insättningar tillsammans når upp till minimigränsen. När minimigränsen är uppnådd kommer dina insättningar att vara tillgängliga i din kryptoplånbok. Det finns ingen tidsbegränsning för att nå minimigränsen. Köp av kryptotillgångar via Revolut-appen räknas inte mot uppfyllandet av minimigränsen.

De kryptotillgångar som omfattas av minimigränser för insättningar kommer att visas för dig i Revolut-appen. Eftersom nätverksavgifterna varierar kan det angivna minimibeloppet för dessa kryptotillgångar ändras när som helst och utan förvarning. När du anger att du vill sätta in en viss kryptotillgång kommer du att informeras om den omfattas av en minimigräns och vad den aktuella gränsen är, i insättningsinstruktionerna.

Du kommer alltid att ha äganderätt till de kryptotillgångar du sätter in hos Revolut, även om beloppet är under minimigränsen. Om du vill sälja eller ta ut dina insatta kryptotillgångar som är under minimigränsen är det enklaste och snabbaste sättet att göra detta att göra ytterligare en insättning av samma kryptotillgång till samma insättningsadress, så att dina sammanlagda insättningar når upp till minimigränsen.

(från https://www.revolut.com/en-SE/legal/...currency-terms)

Det de rekommenderar är alltså att överföra mer kryptovaluta till samma adress med samma metod tills minimisaldot uppnås, eftersom det är det "enklaste och snabbaste sättet". Den formuleringen tyder väl på att det går att få ut pengarna på något annat sätt, förmodligen då förenat med någon slags avgift. Om du inte har så bråttom kan du väl skicka en fråga till dem om detta och se vad de svarar.
Senast redigerad av vgebler Idag kl. 00:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in