Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 22:37
Medlem
Står nu i kön med nr 49 (näst sist av alla som kallats till visning) på en lägenhet från bostadsförmedling jag verkligen vill få. Jag skulle annars inte ens bry mig om att gå på en visning med det numret MEN något säger mig att jag har en chans, vad tycker ni?
1. Det en gammal byggnad, lägenheten är dessutom i stort behov av renovering… enligt besiktningen är det stor slitage på alla möjliga ytor och snickerier. Totalrenovering skulle alltså behövas, utan badrummet då kanske. Det är så kallad VLU ”Valfritt lägenhetsunderhåll" så det mesta kan åtgärdas men mot tillägg på hyran vilken blir ganska mycket totalt. (Jag kan renovera själv)
2. Visningen är på en fredag mitt på dagen. Tror inte att många har vilja/möjlighet då. Är inte det en perfekt tid för en visning? 😁
3. Närmaste tunnelbana är över 1 km bort..
Inget av dessa är ett problem för mig, men det borde väl avskräcka en del intressenter? 🤔
Citera
Igår, 23:49
Medlem
Hyr Stockholms bostadsförmedling ut lägenheter med stort renoveringsbehov? Det har jag aldrig sett.
Citera
Idag, 00:19
Medlem
kalkryggars avatar
Står du sist i bostadskön och har nummer 49? Du måste bo i en mycket liten håla.

Men är det en fastighet du skulle kunna vara intresserad av att bo i så kan det vara smart att gå för att få en uppfattning om huset oh lägenheterna för framtida möjligheter.
Citera
Idag, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Hyr Stockholms bostadsförmedling ut lägenheter med stort renoveringsbehov? Det har jag aldrig sett.

Vissa bostäder har VLU vilket innebär att man har lägre ordinarie hyra, sen är det upp till hyresgästen att bestämma om hen vill få sina väggar målade, nytt golv osv mot tillägg på hyran. Det betyder också att hyresvärden får hyra ut lägenheten i den skick den är i och behöver inte fräscha upp något mellan hyresgäster.
Sen är det ju självklart inte så att alla sådana lägenheter är i dåligt skick men just i det här fallet är det anmärkning på ALLT i protokollet 😂
Citera
Idag, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Står du sist i bostadskön och har nummer 49? Du måste bo i en mycket liten håla.

Men är det en fastighet du skulle kunna vara intresserad av att bo i så kan det vara smart att gå för att få en uppfattning om huset oh lägenheterna för framtida möjligheter.

Är Stockholm det handlar om (bostadsförmedlingen)…
Jag skrev att jag är näst sist av de som fick inbjudan på visning 🙃 det var flera hundra sökande
Citera
Idag, 00:26
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kola55dd
Är Stockholm det handlar om (bostadsförmedlingen)…
Jag skrev att jag är näst sist av de som fick inbjudan på visning 🙃 det var flera hundra sökande

Menar du att man kallar 50 pers till visning av en lägenhet? Låter ju helt galet.
Citera
Idag, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kola55dd
hen
ignorerad och blockad.
Citera
Idag, 00:42
Medlem
Att visa intresse och gå på visning är två helt olika saker. Står man i bostadskö brukar i vanliga fall top 10 få kontaktuppgifter till den som bor i lägenheten eller fastighetsägaren för att komma överens om en visning när det passar parterna bäst.

Citat:

Förmodligen bara 50 pers som visat intresse.
Citera
Idag, 01:42
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Menar du att man kallar 50 pers till visning av en lägenhet? Låter ju helt galet.

Du som verkar vara en totalt WT bonnläpp…

Har du ingen koll alls på hyresmarknaden i Stockholm? Har sagt det många ggr förut här behövs en del för Stockholmare och en annan för er ”andra”.
Citera
Idag, 01:59
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tycker du ska gå och så hoppas vi att du gillar lägenheten och sen genom ett mirakel får den. Då måste du skriva i tråden här att du fick den eller om du i alla fall var på visning.

Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
ignorerad och blockad.

Varför blockade du hen?

Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Du som verkar vara en totalt WT bonnläpp…

Har du ingen koll alls på hyresmarknaden i Stockholm? Har sagt det många ggr förut här behövs en del för Stockholmare och en annan för er ”andra”.

Jag är varken WT eller bonnläpp. Jag håller inte på med sån arbetartrams som hyreslägenheter. Därför kan jag inte sånt. Jag är man så jag lägger pengarna för min bostad och så är den min att råda över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in