Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:45
Medlem
Black.Panthers avatar
Finskt märke som vänder sig till aktiva människor.

Kollar på klockan pookwatches Tonri M-23 står att den är lämplig för den aktiva löparen och även som militärklocka men ser inga finneser som skulle vara av intresse för löparen.

Någon som kan berätta? Eller är det mest att det är en tålig klocka?
Citera
Igår, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Finskt märke som vänder sig till aktiva människor.

Kollar på klockan pookwatches Tonri M-23 står att den är lämplig för den aktiva löparen och även som militärklocka men ser inga finneser som skulle vara av intresse för löparen.

Någon som kan berätta? Eller är det mest att det är en tålig klocka?

Efter att ha kollat på den i ungefär 3 sekunder så vill jag först och främst säga att jag inte skulle köpa en klocka som inte har safirglas om jag ville ha en tålig klocka.

Och för det andra, och det här förstår du förhoppningsvis själv, så är den tillverkad i Kina och inte Finland.
Citera
Idag, 00:01
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Efter att ha kollat på den i ungefär 3 sekunder så vill jag först och främst säga att jag inte skulle köpa en klocka som inte har safirglas om jag ville ha en tålig klocka.

Och för det andra, och det här förstår du förhoppningsvis själv, så är den tillverkad i Kina och inte Finland.

Står att den tillverkas i Joensuu men de kanske ljuger?
Citera
Idag, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Står att den tillverkas i Joensuu men de kanske ljuger?

Vid närmare efterforskning så verkar det som att den monteras ihop i Finland, men urverket Miyato är japanskt, och de specificerar inte vilka fler delar de importerar. Men förmodligen importerar de allt från Japan och Kina, slänger ihop det i deras verkstad och stämplar "assembled in Finland".

Med det sagt så vet jag inte om det är en bra klocka eller inte, men personligen så skulle jag inte köpa en klocka som inte har safirglas eftersom allt annat både repas och krossas mycket enklare.
Citera
Idag, 01:10
Medlem
Crabbofixs avatar
uttalas det pöökwatches som ronny och ragge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in