Citat:
Ursprungligen postat av
Theloonleywolf
Jag har en fundering om en sak. För ganska många år sedan så såg jag en satellit (tror jag) som plötsligt bytte riktning kanske 45 grader, ingen mjuk sväng utan bara sådär..
Har i många år sett oändligt med satelliter men aldrig sett detta upprepas?
Så här nu funderar jag om det verkligen var en satellit eller något annat... Vad tror ni?
Jag såg något liknande för ca 25 år sedan när jag var på bilsemester i Frankrike. Vi låg på en filt och tittade upp och såg vad som såg ut precis som en stjärna som rörde sig helt rakt över himlen så vi sa att det måste vara en satelit. Plötsligt ändrade den riktning nästan 90 grader och ökade farten och därefter ändrade den riktning 3-4 gånger till innan den försvann utom synhåll.
Jag har funderat på det emellanåt vad det kan ha varit. Kan inte ha varit ett flygplan för den rörde sig alldeles för snabbt för det och flygplan kan inte byta riktning på det sättet. Såg 100% ut som att det var ute i rymden och inte i vår atmosfär. Torr luft, stjärnklar himmel så tror inte det har varit någon typ av reflektion heller.
Det som talar mot att det var ett alienskepp är iofs sättet den ändrade riktning.. Vanligtvis vill man ju ta sig från a till b så enkelt som möjligt och inte byta riktning mitt i tomma rymden.. om piloten inte var full vill säga