Citat:
Ursprungligen postat av
dart100
Hej på er jag behöver tips på hur jag ska göra vid en tillfällig flytt och sen flyta tillbaka igen efter nåra månader min lägenhet ska helrenoveras vilket behövs men för min del duger den bra som den är men bostads bolaget jag hyr av har bestämt att min och alla andra lägenheter i området måste renoveras.
Min lägenhet har inte varit renoverad på närmare 40 år.
Jag får hjälp att flytta till en tillfällig lägenhet av en flyttfirma men vill packa ner i lådor själv litar inte på nå slarvig flyttfirma.
Nu till min fråga hur gör jag för att det ska organiseras på ett så bra sätt som möjligt så att jag hittar min grejor igen jag har tyvärr massor av prylar som jag vill behålla och mycket special kopplingar överaltt i lägenheten det mesta är automatiserat jag använder homeassistant har även en avancerad HIFI med mycket filter och special kopplingar osv.
Jag har en IQ på runt 130 och är mycket duktig inom vissa områden men när det gäller att planera och organisera är jag en katastrof jag fick mycket av IQ och lite annat men kan inte planera eller organiser överhuvudtaget.När det gäller att organisera har man ingen som helst nytta av hög IQ.
Hjälp jag behöver massor av tips på hur jag ska lägga upp detta så att jag får ihop allt som det är nu när jag ska flytta tillbaka.
Skriv ifrån vilket rum allt är på kartongen.
Kategorisera upp allt ex. bestick, grytor osv.
Säg till att fylla lådorna ordentligt för det kommer bli massa lådor.
Skriv hellre mer på lådorna vad de innehåller än för lite, så blir det lättare att hålla koll på vad det är i lådorna utan att du ska behöva titta och rota runt.
När du staplar lådorna, säg till att varje stapel är ett rum, så att när du flyttar in igen, så kommer du att bära in rum för rum och stapla det där för att sedan öppnas och placeras in i skåpen. Du ska inte behöva yra runt mellan rummen över var olika lådor ska någonstans.
Viktigaste saker ska du ha längst fram i förrådet, så du har mest och enklast koll på det.
Dyra och riktigt viktiga saker sätter du givetvis inte ner i något förråd utan det ska du ha där du själv är och själv sätta in under flytten.