Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Men du måste fuckat upp det på något sätt då? Någon sekund kanske utan VPN och man har kartlagt dig. Sett dina preferenser och anpassat Meta efter dig. Jag menar om du ska vara totalt osynlig idag krävs mycket. Helt ren dator, inte ens skriva något det minsta som kan identifiera dig. Jag menar bara koppla upp telefonen och du har ett konto där och det är samma IP och det är kört.
Citat:
Ursprungligen postat av
2024-06-22
Du har förmodligen missat något. Det är ändå platstjänster som avslöjar och inget annat
Det går inte, jag har aktiverat killswitch i inställningarna. Telefonen stänger av internetanslutningen om VPN:en slutar fungera. Och platstjänster har jag aldrig haft aktiverat. GrapheneOS frågar när man startar upp operativsystemet för första gången om man vill ha det aktiverat eller inte. Apparna kan inte ens fråga om det såvida jag inte aktiverar det i GrapheneOS inställningar.
Hade jag haft en vanlig android så hade jag inte blivit förvånad alls, då hade jag utgått från att instagram bara hade köpt den här informationen från google, men nu har jag ända tagit till en hel del säkerhetsåtgärder.
Jag ser ingen annan möjlighet än att de faktiskt har en AI som går igenom ens chattar.