Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 17:35
Medlem
Zeusys avatar
Dagens Nyheter:

Citat:
Den ukrainske presidenten Volodymyr Zelenskyj sade i en radiointervju på lördagen att Ukraina måste göra allt som går för att kriget ska ta slut nästa år, genom diplomatiska medel. Zelenskyj medgav i intervjun att situationen i östra Ukraina är svår, och att Ryssland avancerar på slagfältet, enligt Reuters.

Han sade också att den ryske presidenten Vladimir Putin inte var intresserad av ett fredsavtal.

Är det möjligt? Vad säger fb?
Citera
Idag, 17:39
Medlem
Wadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Dagens Nyheter:

[b]

Han måste försöka, snart finns inget ukraina att förhandla om då ryssen avancerar snabbt på bred front.
Citera
Idag, 17:57
Medlem
SvenHelsings avatar
Det är nog tyvärr sant nu när Trump blivit president. Jag hoppas EU tar över ansvaret och skickar trupp för att försvara ukrainskt territorium.
Citera
Idag, 18:06
Medlem
Citat:
Han sade också att den ryske presidenten Vladimir Putin inte var intresserad av ett fredsavtal.

Eller hur. Ryssland ockuperar vad de vill ha och har gjort det ett bra tag, varför skulle det ligga i deras intresse att fortsätta kriget?

De enda som inte är intresserade av ett fredsavtal är Zelenskis chefer i Washington.
Citera
Idag, 18:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Dagens Nyheter:

[b]

En spekulation ifrån mig : Han känner/vet att han inte får det stödet ifrån väst, som landet egentligen behöver. Mer snack och löften, och är inte villiga att investera i det som krävs. Istället för vad som behövs. Lägg även till restriktionerna som landet opererar över.

Sist och slutligen står Ukraina mer ensamma i sin kamp. Trots alla fina ord. Zelenskys konklusion : Väst är villiga att låta Putin vinna, dvs få mer territorium.

Min egna slutsats är att detta är mycket trist, för Ryssland hänger även på repen. Skulle inte behövas mycket till.., enbart 6-12 månaders rejält stöd ifrån väst. Ett stöd som man faktiskt levererar på..

Man tänker tillåta att "fucker`n i öst vinner.."..
Senast redigerad av Snapcount Idag kl. 18:12.
Citera
Idag, 18:22
Medlem
skogshuggar3ns avatar
I upp-och-ner-världen så är det Ryssland som inte är intresserade av fredsförhandlingar. Även om det är fel så är det bra att Voldemort Z har kommit fram till att det behövs, nu när veckopengen snart försvinner. Som tur är har Ryssland ett betydligt bättre förhandlingsläge än Väst/Voldemort.
Citera
Idag, 18:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
I upp-och-ner-världen så är det Ryssland som inte är intresserade av fredsförhandlingar. Även om det är fel så är det bra att Voldemort Z har kommit fram till att det behövs, nu när veckopengen snart försvinner. Som tur är har Ryssland ett betydligt bättre förhandlingsläge än Väst/Voldemort.

Kom ihåg att man skall inte fresta sin tur.., så man får se : Känner Putin sig lyckosam ?

För hans egna rike sliter nog, på alla sätt och vis..och värre kommer det att bli.., om han biter av mera än vad han kan svälja..
Citera
Idag, 18:52
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Dagens Nyheter:

[b]

Han har väl själv förbjudit förhandlingar? Vem ska Ryssland förhandla med, efter alla bluffar med olika avtal etc? Sen kan man ju undra varför inte genast? Vill han suga ut så mycket pengar som möjligt?

Luktar frusen konflikt tycker jag.
Sen tror jag att ingen blir nöjd och det tillstöter fler kriser efterhand.
Citera
Idag, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Han måste försöka, snart finns inget ukraina att förhandla om då ryssen avancerar snabbt på bred front.

Om detta är sant så finns det ingen anledning alls för Putin att förhandla? Om han nu ändå "snart" vinner hela kriget, vilket jag tvivlar starkt på.
Citera
Idag, 19:40
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Om detta är sant så finns det ingen anledning alls för Putin att förhandla? Om han nu ändå "snart" vinner hela kriget, vilket jag tvivlar starkt på.
Ryssland förhandlar gärna men inte för att stoppa kriget där det är nu och vara nöjda med det. Ryssland vill ha ett Ukraina som givetvis är utanför Nato men också utanför annat nära militärt samarbete med Nato länder.
Att frysa kriget nu vore helt meningslöst för Ryssland om restukraina iom det rustar upp igen och ansluter till Nato.
Citera
Idag, 19:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Dagens Nyheter:

[b]

Jo, det är nog möjligt..
Citera
Idag, 19:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi

Nej men ganska långsamt avancemang är det väl
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in