Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-17, 02:08
Medlem
bunjackens avatar
Hej jag undrar om det finns något hörselskydd som stänger bort allt ljud såväl viskningar som motorer på högvarv?
Citera
2024-11-17, 02:18
Medlem
inte allt ljud. skallbenet sänker decibelnivån bara med drygt 50 enheter även o m du pluggar dina öron betong. för ytterligare sänkning måste du hjälm runt huvudet. jag har förstärkare i mitt hus så att jag hör varje mus. senaste musjävel var hos mig 01.21.
Citera
2024-11-17, 06:34
Medlem
StorKokoss avatar
Spela in bruset i realtid och gör en fördröjning med en våglängd och spela upp det.
Citera
2024-11-17, 07:43
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hej jag undrar om det finns något hörselskydd som stänger bort allt ljud såväl viskningar som motorer på högvarv?

Köp ett par rejäla hörselkåpor klass 3. Om de kan filtrera bort allt ljud, nej, men det mesta.
Klass 3 hörselkåpor står pall för att stå i närheten av en startande jetmotor på 140 decibel.

Jag köpte mina på Granngården. Bra grejor. Bekväma också.
Citera
2024-11-17, 09:24
Medlem
När jag gjorde lumpen sköt vi granatgevär med kåpor på och proppar i öronen.
Hjälper lite grann.
Citera
2024-11-17, 09:41
Medlem
AirPod PRO 2 med brusreducering påslagen hjälper mig. Små och enkla. Sitter mycket bättre än vanliga öronproppar
Citera
2024-11-17, 17:51
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken

De flesta hörlurar nuförtiden har ANC (Active Noise Cancellation). Hörluren har en mikrofon som gör att högtalaren skickar ut motljud. Ingen ljuddämpningsmetod tillgänglig för vanligt folk är oändligt effektiv, men mycket bättre än med bara muffkåpan.

Har man t ex svårt att sova kan man använda en brusgenerator för att överrösta den mer störande sortens ljud.
Citera
2024-11-18, 00:01
Medlem
slagskotts avatar
Jag använder öronproppar när jag sover, denna modellen tycker jag fungerar bra
https://www.jula.no/catalog/klar-og-...E&gclsrc=aw.ds
Citera
2024-11-18, 02:06
Medlem
Det värsta är för mig skramlet av metall, som är svårt att slippa någonstans! Det ljudet gör mig helt enkelt galen; manar fram hatets djävul i mig, och får mig att omedelbart vilja utplåna mänskligheten!

Det näst värsta är ljudet av tunga motorcyklar, då de släpper ut sina BRRRRRRÖÖL! (Finns det inte ljuddämpare, eller försöker motorcyklisterna bara provocera? Hursomhelst, granatgevär vore lämpligt motmedel mot dessa!)
Citera
2024-11-18, 03:19
Medlem
Pungsvings avatar
Det mesta oljud kommer in via fönstren. Kolla gummilisterna och byt ut till tjockare, om möjligt. Dra för med tjocka draperier, och man kan ha ett andra draperi på separat stång för mer tystnad. Prova olika öronproppar tills något funkar bra. Jag måste ha öronproppar i när jag sover. Det räcker att hamstern knaprar på torrfodret i buren eller att en motorcykel kör förbi för att jag ska få ångest.
Citera
2024-11-18, 18:41
Medlem
Stark-Senaps avatar
Rekommenderar varmt Sennheiser SoundProtex Plus.

Deutsche Qualitäääät!

https://www.sennheiser-hearing.com/e...ndprotex-plus/

Har olika insatser så de kan användas till allt från konsert till mute när tanten snarkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in