Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Jag blir utsatt ganska ofta av att bekanta och nra vill krama mig
Jag r inte en kramig person av mig d jag har lite autistiska egenskaper. Fr att jag ska vilja krama dig s tycker jag antingen innerligt synd om dig och vill hjlpa dig eller s lskar jag dig av djupet av mitt hjrta, annars vill jag inte kramas. Ibland kan jag ge en stel trevlig hej hej kram fr att vara schysst men det r ju ingen riktig kram, jag r inte ens dr.
Tror inte att det r normalt att dela in sina kramar i fack men fr mig s r det verfring av min energi s jag mste ha det indelat fr att inte rka ge ver min energi dr jag inte vill, och fr att skydda mig sjlv ifrn att f deras onskade energi.
r jag stel i kroppen nr jag fr en kram eller ger en ytlig kram s blir det som en mur dr energin ej verfrs, slappnar jag av och kramas genuint s ger jag min energi och tar emot deras, vilket r hgst onskat om det inte r min partner eller en familjemedlem.
Hur knner ni? Vill ni krama folk? Knner ni ocks att folk typ trnger sig p/in nr dom envisas med att kramas? Klart att det r trevligt och snllt men det r ju ocks intimt?
Du frsker komma in i min privata sfr hr nu.. varfr *stter ls*
Mnga med autistisk lggning sger ju att de vill inleda en intim relation med ngon. Kan det inte d vara en bra brjan att vnja sig vid att kramas? Eller har kramarna tvrtom en avskrckande effekt fr er?
Jag har en tendens att dras till autistiska tjejer. De brukar vilja suga av folk hursomhelst men ogillar kyssande helt eller vill bara kyssas nr de r riktigt kra.