• 1
  • 2
2024-11-17, 16:56
Medlem
Jag har svårt för det mesta med vasslepulver, mjölkpulver, socker med mera...

Torres med svart tryffel är godast.
Citera
2024-11-17, 17:16
Medlem
Avvevavves avatar
Håller fan med TS. Äter inte chips längre men varje gång man skulle testa något annat märke än Estrella/OLW blev man bara besviken. Mindre påse, dyrare och dessutom inte lika goda. Vet ej, kanske blivit bättre på senare år.
Citera
2024-11-17, 18:48
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Mitt tips är att testa gårdschips grill.

Håller helt med
Citera
2024-11-17, 20:26
Medlem
Sinraths avatar
Chips är en såndär typisk vanesak. När man väl fått smak för en viss typ av chips så upplevs alla andra som är annorlunda "som skit". Det blir helt otroliga klyftor mellan folk beroende vad för slags chips man gillar
Citera
2024-11-17, 21:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Håller helt med

Jag har alltid ätit estrella grill men nu efter att ha testat gårdschips grill så är det fan fem steg bättre. Mycket krispigare, mycket bättre smak och ett litet extra plus är att man inte smakar röv i munnen dagen efter av löken även om den ger en trevlig smak.
Citera
2024-11-24, 12:39
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Testar ibland att köpa chips av dom mindre leverantörerna, dyrare delikatesschips.
Vad fan är grejen? Jag tycker att chipsen i dom där små påsarna innehållande nått exklusivt hantverkschips ofta smakar skit jämfört med olw och estrella.
Hur går dom runt? Det är mindre påsar, dyrare pris OCH smakar sämre.
Nu i helgen testade vi "Gårdschips" havssalt och en annan med sourcream och peppar.
Både var helt klart sämre än samma smaker från olw och estrella.
Lidl sålde för ett litet tag sedan en chipspåse som hette "Tsatsiki" kort och gott, förmodligen från Lidls grekiska gästspel eller nåt sånt (jag hittade den enda kvarvarande påsen i deras låda för extraprisvaror).

Den var iaf en av de bästa chips jag smakat, nånsin.
Helt perfekt i både själva potatisskivan till kryddningen.

Annars så är ju fortfarande de helt vanliga "Vickningschips" den bästa.
Särskilt när de är tillräckligt välsaltade.

Just det ja, ibland säljer de "Kantarell" också, och den är faktiskt mycket bra, särskilt om man äter den med Aioli, som jag gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in