2024-11-18, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemustnotbenamed
Hej! Jag har haft ett distansförhållande med en tjej i över 4 år nu. Vi har träffats minst 1 gång i månaden och jag kände att det var dags att ta nästa steg. Jag sa att jag skulle försöka bli av med min lägenhet för att sedan försöka hitta något ihop i hennes stad. Hon tog 2 steg tillbaka och svarade allmänt segt och ville ej ses.

Hon svarade inte på vad det var men till slut kom det att hon ser mig mer som än bästa vän än en partner. Hon vet ej vad hon vill. Under denna period började hon prata med en annan kille. Jag blev bortprioriterad och den andra killen gick före. Dom var endast vänner inget mer. En helg jag skulle åka dit så såg jag att hon var på tågstationen mitt på dagen. Ja, jag ska träffa "killen" för han åkte förbi. Sluta ha sån koll på mig fick jag till svar. Hon svarade inte mig och var aktiv då kollade jag vart hon var..

Det blev mindre o mindre kontakt. Till slut frågade jag vad hon håller på med och vad hon vill göra. Hon kom fram till att hon inte vill vara mer med mig. Men jag ville att vi skulle träffas o prata eller prata i telefon. Hon ville först bara ta det på sms. Vi bestämde att vi ska ses och prata. Vi har varit väldigt dåliga på det och det är en stor anledning varför allt gått dåligt. Vi bestämde att 3v efter ses. När vi ses pratade vi mycket, det kändes som vanligt. Hade samlag mm. Det kändes bra och vi pratade om allt vi känt och hur man vill ha det istället.

Tills sista dagen jag är där. Hon har aldrig hållit så hårt i sin telefon och tagit med den överallt. Hon var på toa när hon får ett sms där det står från killen att han älskar henne och en lång text som jag lyckas läsa. Han§ beskriver i detalj hur mycket han älskar henne och i detaljer om hur deras sex har varit. Han berättar även att han uppskattat alla bilder hon har skickat. Detta var under vårat förhållande. Detta var bara en vän inget annat. Jag får ren panik och vet ej vad jag ska göra. Halvt en panikångestattack. Väljer att ej ta upp det nu utan vill bearbeta vad som hänt.

Hon förklarar för mig hur hon verkligen vill jobba på den här relationen och att hon älskar mig. Men även nu så sitter hon och pratar med den där killen igen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Man vill vara tillsammans med henne men man är väl dum i huvudet om man går tillbaka till något sånt här? Hjälp mig gärna.. är mellan 20-25 år gammal så är fortfarande ung men tankarna att man aldrig kommer hitta någon igen, sätta hjärnspöken på en…

Släpp taget och gå vidare. Var glad att du inte hunnit flytta.
Citera
2024-11-18, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon ville väl fortsätta träffa andra killar i smyg och blev orolig över TS förslag? Därför "ryggade" hon tillbaka.

TS har troligt känt på sig (undermedvetet) att något är fel och det fick han besannat när han läste i hennes mobil. Det märks att du inte har så stor erfarenhet av kvinnor, de kan ofta vara väldigt förslagna och opålitliga bakom sin pojkväns rygg.

1. Ja lite så känns det som.
2. Ja exakt. Något är fel hon har ej betett sig såhär innan. Och märker jag inte skrivit detalj hur jag såg det. Har ej rotat igenom hennes telefon precis. Jag vaknade till av ett sms på hennes telefon där det stod godnatt snap min älskling. Varpå jag tänkte älskling efter setts 1 gång? Där efter när jag köade musik så gick jag in och såg en väldigt lång text hur mycket han älskade henne och alla bilder hon skickat och i detalj var dom gjort. Det var även det ända dom hade skrivit för alla andra meddelande var raderande. Så uppenbarligen så gömmer hon något hon ej vill att jag skulle kunna se.
Citera
2024-11-18, 09:02
Medlem
Slitnapjuxs avatar
Citat:
Hon ville väl fortsätta träffa andra killar i smyg och blev orolig över TS förslag? Därför "ryggade" hon tillbaka.

TS har troligt känt på sig (undermedvetet) att något är fel och det fick han besannat när han läste i hennes mobil. Det märks att du inte har så stor erfarenhet av kvinnor, de kan ofta vara väldigt förslagna och opålitliga bakom sin pojkväns rygg.

Så hon blev inte rädd när någon i hennes periferi helt plötsligt säger att han ska flytta till hennes stad och att de SKA flytta ihop?

Är man såld på varandra så ses man oftare än en gång i månaden. Är det inte hetare än så så är hoppet till att sälja sin lägenhet och flytta till ett gemensamt boende efterblivet stort, speciellt om man inte är överens. Tycker du att de verkar överens i ts?

Ditt siande om mina relationer, eller brist på relationer, ger jag tyvärr inte mycket för.

Har tex. varit i en liknande situation som tjejen som dumpar ts är i nu;

(FB) Förvirrad KK?

Har inte påstått att ts undermedvetna känsla är fel, ba allt annat. Släpp na, glöm na.
Citera
2024-11-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du skrev om det! Du gav upp. Vlil du verkligen det här. Älskar en viss kvinna på riktigt finns det inget som heter att ge upp.
Hahaha det är inte en disney film lillen
Citera
2024-11-18, 11:52
Medlem
Citat:
Hej! Jag har haft ett distansförhållande med en tjej i över 4 år nu. Vi har träffats minst 1 gång i månaden och jag kände att det var dags att ta nästa steg. Jag sa att jag skulle försöka bli av med min lägenhet för att sedan försöka hitta något ihop i hennes stad. Hon tog 2 steg tillbaka och svarade allmänt segt och ville ej ses.

Hon svarade inte på vad det var men till slut kom det att hon ser mig mer som än bästa vän än en partner. Hon vet ej vad hon vill. Under denna period började hon prata med en annan kille. Jag blev bortprioriterad och den andra killen gick före. Dom var endast vänner inget mer. En helg jag skulle åka dit så såg jag att hon var på tågstationen mitt på dagen. Ja, jag ska träffa "killen" för han åkte förbi. Sluta ha sån koll på mig fick jag till svar. Hon svarade inte mig och var aktiv då kollade jag vart hon var..

Det blev mindre o mindre kontakt. Till slut frågade jag vad hon håller på med och vad hon vill göra. Hon kom fram till att hon inte vill vara mer med mig. Men jag ville att vi skulle träffas o prata eller prata i telefon. Hon ville först bara ta det på sms. Vi bestämde att vi ska ses och prata. Vi har varit väldigt dåliga på det och det är en stor anledning varför allt gått dåligt. Vi bestämde att 3v efter ses. När vi ses pratade vi mycket, det kändes som vanligt. Hade samlag mm. Det kändes bra och vi pratade om allt vi känt och hur man vill ha det istället.

Tills sista dagen jag är där. Hon har aldrig hållit så hårt i sin telefon och tagit med den överallt. Hon var på toa när hon får ett sms där det står från killen att han älskar henne och en lång text som jag lyckas läsa. Han§ beskriver i detalj hur mycket han älskar henne och i detaljer om hur deras sex har varit. Han berättar även att han uppskattat alla bilder hon har skickat. Detta var under vårat förhållande. Detta var bara en vän inget annat. Jag får ren panik och vet ej vad jag ska göra. Halvt en panikångestattack. Väljer att ej ta upp det nu utan vill bearbeta vad som hänt.

Hon förklarar för mig hur hon verkligen vill jobba på den här relationen och att hon älskar mig. Men även nu så sitter hon och pratar med den där killen igen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Man vill vara tillsammans med henne men man är väl dum i huvudet om man går tillbaka till något sånt här? Hjälp mig gärna.. är mellan 20-25 år gammal så är fortfarande ung men tankarna att man aldrig kommer hitta någon igen, sätta hjärnspöken på en…

Vad läser du själv när du ser din trådstart? Jag ser oro, smärta och en ledsen person och så ska kärlek inte vara. Tror nog du hittar någon annan men om det nu inte skulle bli så är det ändå bättre att vara singel än i en relation som bryter ned en.

Vem som gjort rätt eller fel är inte egentligen relevant. Bättre att släppa detta i lugn och ro. Sluta kontakta henne, läk ihop, ta nya tag.
Senast redigerad av Radyr 2024-11-18 kl. 12:08.
Citera
2024-11-18, 13:47
Medlem
Citat:
1. Ja lite så känns det som.
2. Ja exakt. Något är fel hon har ej betett sig såhär innan. Och märker jag inte skrivit detalj hur jag såg det. Har ej rotat igenom hennes telefon precis. Jag vaknade till av ett sms på hennes telefon där det stod godnatt snap min älskling. Varpå jag tänkte älskling efter setts 1 gång? Där efter när jag köade musik så gick jag in och såg en väldigt lång text hur mycket han älskade henne och alla bilder hon skickat och i detalj var dom gjort. Det var även det ända dom hade skrivit för alla andra meddelande var raderande. Så uppenbarligen så gömmer hon något hon ej vill att jag skulle kunna se.

Jag hade en tjej för några år sedan; hon var och betedde sig på ungefär samma sätt. Jag var rätt så nerkärad i henne, men hon gjorde mig bara konstant besviken. Hon var inte speciellt empatisk och hade nog lite psykopatdrag. Ljög som en borstbindare.
Tog ett bra tag att komma över henne. Hjärtat var totalt krossat efter att ha umgåtts med henne i ett par år.

Mycket bättre att försöka hitta någon som blir kär i dig och älskar dig.
Citera
2024-11-18, 13:56
Medlem
CC75s avatar
Det råd jag ger dig TS är att tacka henne för den tid som har varit och sedan gå på "no contact". Jag förstår att du vill ha svar men du måste släppa det. Svaren kommer inte att göra dig gladare eller få dig att må bättre. Hon har tydligt visat att hon inte är att lita samt inte har några problem att strula med flera killar samtidigt. Vad skulle hon säga som får dig att må bättre? Skulle du någonsin kunna lita på henne igen? Nej, det skulle du inte så ditt enda val är att säga hejdå och gå vidare. Det är tufft och svårt men det är det som snabbast kommer att få dig på fötter igen och få dig att må bättre.

Släpp tanken på att aldrig hitta någon ny. Varför skulle du inte göra det? Du behöver ändra ditt mindset.

Lär dig också från denna situation. Långdistans är sällan bra utom vid kortare situationer och där det finns ett tydligt definierat slut på distansen. Simpa aldrig för en kvinna. Märker du att hon drar sig tillbaka, ta upp det med en gång. Ger hon osammanhängande svar och är otydlig, syna henne tills hon ger bra tydliga svar. Om inte, släpp henne. Livet är för kort för att ha med veliga personer att göra. Det är hennes förlust att hon inte valde dig.

// CC
Citera
2024-11-18, 13:57
Avstängd
Citat:

Fittbitchar är dom allihopa allihopa allihopa - sjunges till melodin morsgrisar

Varför skulle du flytta till henne - varför inte hon till dig - bor du skiit?

Mina damer har alltid bott hos mig - oftast efter rätt kort bekantskap - den sista 6 veckor
o det var hon som ville flytta till mig - PS med TVÅ undantag har inga av mina damer varit
fittbitchar - en av två hon bodde hos mig för att hon skilt sig o hade inte råd med sin bostad som de bott två i - hon lagade mat tvättade o betalade halva hyran osv o jag fick doppa när jag ville o fick ha hennes bil när jag ville
Citera
2024-11-18, 14:03
Avstängd
Citat:
Blev tyvärr svårt att träffas oftare då båda jobbar helger. Vi sågs när vi kunde ibland mer och ibland mindre. Jag anpassade mig för mycket och avbokade mycket grejer med mina vänner för att vi skulle ses. Var inte lika mycket från hennes sida och offra sånt. Semestrar osv var vi med varandra under hela ledigheten.

Du är ju en jävla svajballe du också.

Istället för att hålla på o fjanta som du låter jag DE BRAA damerna flytta hem till mig-
o tar det slut får de ta sin tandborste, sina kläder smycken plånbok smink o bankbok
o gå

Ni som kaxar - skit i henne - baka henne osv - ni fattar inte att TS har inga grytor alls att doppa i

"Ta kontakt med den andre killen, berätta läget och att det finns ett behov diskutera vem av er som ska knulla tjejen eller om det är okej båda gör det."

Var rätt förtjust i en ung tjej från ett grannland - hon hade kille sen i vart fall ett år tillbaka som hon sa att hon inte var intresserad av - hon var söt o fräsch som faan - men men hennes kille flyttade efter o dumpade mig - thats life då är det bara att leta upp andra grytor att dopp in-ut-i. Men det hände saker såg henne plötsligt på stan med din kille o vi sa hej till varandra o jag frågade killen har hon berättat om mig o det hade han sa han - så vem var cucken av oss (inte jag i alla fall för jag är macho o har doppat mycket o i många grytor sen dess)
Senast redigerad av SC430 2024-11-18 kl. 14:10.
Citera
2024-11-18, 16:05
Medlem
"Shame on her if she fools you once, shame on you if she fools you twice " . Hon har redan visat vad hon går för, hon har inte avslutat det med den andra killen. Det finns bara skräp att hämta där. Gå vidare och ditt framtida jag kommer att tacka dig
Citera
2024-11-18, 18:53
Medlem
Citat:

Exakt. Hon har betett sig annorlunda och när jag var hos henne och ser en text där det står "Godnatt min älskling skickar du bild på snap" Klart man blir nyfiken. Kollade när jag skulle köa musik och fick det svart på vitt vad som hade hänt. Där också raderat alla andra sms så gömmer hon förmodligen mer saker (som ev var under förhållandet). Bästa är att gå vidare och hitta något annat även fast det är tufft. Ens hjärna vill ha tillbaka henne men det är väl för man är van att prata med och henne känner sig trygg på något sett. att inte känna sig ensam.
Citera
2024-11-19, 06:40
Medlem
Update. Frågade henne om dom gjort något när dom sågs. Hon svarade nej vi har inte gjort någonting med varandra. Igen ljuger hon. Det är dags att gå vidare för mig. Tack för alla svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in