• 6
  • 7
2024-11-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemustnotbenamed
Hej! Jag har haft ett distansförhållande med en tjej i över 4 år nu. Vi har träffats minst 1 gång i månaden och jag kände att det var dags att ta nästa steg. Jag sa att jag skulle försöka bli av med min lägenhet för att sedan försöka hitta något ihop i hennes stad. Hon tog 2 steg tillbaka och svarade allmänt segt och ville ej ses.

Hon svarade inte på vad det var men till slut kom det att hon ser mig mer som än bästa vän än en partner. Hon vet ej vad hon vill. Under denna period började hon prata med en annan kille. Jag blev bortprioriterad och den andra killen gick före. Dom var endast vänner inget mer. En helg jag skulle åka dit så såg jag att hon var på tågstationen mitt på dagen. Ja, jag ska träffa "killen" för han åkte förbi. Sluta ha sån koll på mig fick jag till svar. Hon svarade inte mig och var aktiv då kollade jag vart hon var..

Det blev mindre o mindre kontakt. Till slut frågade jag vad hon håller på med och vad hon vill göra. Hon kom fram till att hon inte vill vara mer med mig. Men jag ville att vi skulle träffas o prata eller prata i telefon. Hon ville först bara ta det på sms. Vi bestämde att vi ska ses och prata. Vi har varit väldigt dåliga på det och det är en stor anledning varför allt gått dåligt. Vi bestämde att 3v efter ses. När vi ses pratade vi mycket, det kändes som vanligt. Hade samlag mm. Det kändes bra och vi pratade om allt vi känt och hur man vill ha det istället.

Tills sista dagen jag är där. Hon har aldrig hållit så hårt i sin telefon och tagit med den överallt. Hon var på toa när hon får ett sms där det står från killen att han älskar henne och en lång text som jag lyckas läsa. Han§ beskriver i detalj hur mycket han älskar henne och i detaljer om hur deras sex har varit. Han berättar även att han uppskattat alla bilder hon har skickat. Detta var under vårat förhållande. Detta var bara en vän inget annat. Jag får ren panik och vet ej vad jag ska göra. Halvt en panikångestattack. Väljer att ej ta upp det nu utan vill bearbeta vad som hänt.

Hon förklarar för mig hur hon verkligen vill jobba på den här relationen och att hon älskar mig. Men även nu så sitter hon och pratar med den där killen igen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Man vill vara tillsammans med henne men man är väl dum i huvudet om man går tillbaka till något sånt här? Hjälp mig gärna.. är mellan 20-25 år gammal så är fortfarande ung men tankarna att man aldrig kommer hitta någon igen, sätta hjärnspöken på en…
Dumpa luddret hon har ingen respekt för dig var inte en toffel till kille.
Citera
2024-11-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Dumpa luddret hon har ingen respekt för dig var inte en toffel till kille.
Yes, jobbigt att göra det bara när man älskar något men lite självrespekt för en själv måste man ha.
Citera
2024-11-23, 01:25
Medlem
Som svar ta ett svårt beslut och gå vidare det är svårare att stanna.

Slutsats: Inget av valen är lätta men det mest effektiva är att gå vidare.
Citera
2024-11-30, 19:35
Medlem
Mikelhojs avatar
Lämna, hon bevisar bara vad du betyder för henne
Citera
2024-12-01, 09:25
Medlem
kromosomtjuven1s avatar
Jag behövde bara läsa rubriken för att veta svaret och sen läste jag texten det bara bekräftade det. Ja släpp henne. Även om ni nu skulle vara med framöver hur vet att du inte att hon kommer göra detta igen?

once a cheater always cheater
Citera
2024-12-01, 13:33
Medlem
tjallepetters avatar
Gå vidare bara
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto